După ce susținătorii homosexualității au declanșat pe rețelele de socializare campania #GiveElsaAGirlfriend (dați-i Elsei o iubită), pentru ca personalul principal din Frozen2 să devină prima eroină LGBT din lumea desenelor animate, Compania Disney nu mai are nicio reținere în a aduce pe marile ecrane personaje gay desenate.

Cei de la Disney•Pixar aduc în  această vară pe marile ecrane o poveste despre familie, prietenie și amintiri, 
continuând aventurile personajelor din celebra peliculă de animație ”În căutarea lui Nemo”.
 
”În căutarea lui Dory” (Finding Dory) este însă și primul film de animație al celor de la Disney în care, așa cum a a remarcat presa din SUA, își va face apariția un cuplu de lesbiene care cresc un copil, o fetiță, care este înlocuită cu caracatița Hank, scrie programme-tv.net. 

Dacă oficialii companiei Disney nu au comentat in niciun fel faptul că noua producție va avea ca personaje un cuplu de lesbiene, actrița Ellen Degeneres, lesbiană declarată, care și-a pus vocea pentru personajul principal, peștișorul albastru Nemo, a declarat că în film va exista un "moment transgender". În bogata lume acvatică din Finding Dory, unul dintre personaje, o rândunică de mare, va deveni din "el" o "ea".

Pe Twitter au apărut zeci de comnetarii, în care unii laudă inițiativa companiei Disney, de a aduce pentru prima dată un cuplu gay în filmele sale, în timp ce alții susțin că au de gând să boicoteze filmul de animație.

Campania lansată recent pe rețelele de socializare, de  încurajare a celor de la Disney pentru crearea unor personaje cu înclinații homosexuale, va da rezultate, iar copiii vor fi "stimulați", așa cum pretind promotorii #GiveElsaAGirlfriend, să își exhibe latura gay. 

Idee pe care o regăsim și în studiul mult mai aprofundat al filmului "Frozen" într-o analiză a dr. Virgiliu Gheorghe, cel mai apreciat bio-etician din România. 

"Chiar dacă majoritatea spectatorilor filmului nu au văzut nimic în spatele poveștii celor două surori, există un substrat simbolic, o parabolă, în care așa-zisa dramă a gay-lor (în cazul acesta, a lesbienelor) este redată și rezolvată simbolic în interiorul filmului. Vă dați seama ce risc presupune lucrul acesta! Un film care are o primă parte urmată de o a doua („Frozen Fever”), și poate o treia etc. (lucru care, în tradiția uriașului angrenaj comercial de la Hollywood, nu e deloc imposibil), îi va face pe copii mai mult decât prietenii personajelor „Frozen” – cu alte cuvinte, le va fi cu neputință să se mai împotrivească emoțional unei ideologii care, probabil, va fi din ce în ce mai transparentă în viitoarele episoade. Dacă adăugăm faptul că micii spectatori nu urmăresc numai o singură dată filmul, vom înțelege de ce arhetipurile comportamentale și stereotipurile mintale prezente acolo se vor înregistra profund în conștiința lor, proporțional cu impactul emoțional pe care narațiunea îl va produce.[...]
Astfel, trebuie să plecăm, în primul rând, de la puterile magice ale Elsei, care, în viziunea declarată chiar a homosexualilor[1] și lesbienelor[2], sunt o „puternică metaforă a homosexualității”, scrie Virgiliu Gheorghe.