ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


La moartea Stelei Popescu, în urmă cu șase ani, celebrul cacapitec Cristian Tudor Popescu care se pricepe de la ciorapi de damă, tenis și fotbal, la filme, bombe nucleare și Eminescu, a susținut că marea artistă nu a jucat în nici un film bun, cu excepția unuia singur, făcut de... Radu Jude. 
 
„Poate că un criteriu pentru a defini un actor adevărat este capacitatea de a juca în roluri proaste. Acolo se vede cât de bun este actorul. Stela Popescu a avut 'noroc' de zeci de filme proaste în care a jucat. Eu, în calitate de critic de cinema, îi cunosc în special cariera din cinematografie. Toate proaste! Toate! De la Alo? Ați greșit numărul până la Sexy Harem Ada-Kaleh și Despre o anume fericire, Ultima noapte a singurătății, ceva... Mă rog... Un singur film bun în toată filmografia ei: Toată lumea din familia noastră a lui Radu Jude din 2012 unde Stela Popescu nu joacă un rol comic. Nu! Joacă un rol să-i spunem serios și îl joacă foarte bine. Foarte bine. Ea a fost utilizată în special ca actriță cu geniu comic, dar putea să joace orice”, a spus Cristian Tudor Popescu la Digi 24.
 
Conform criticului Ștefan Alexandrescu, Radu Jude este, alături de Cristian Mungiu, unul dintre regizorii anticreștini din România recompensați cu premii importante în străinătate. 
 
În emisiunea lui de la Digi 24 de acum cinci ani, CTP a exemplificat cu „Nea Mărin miliardar” - pe care îl include în top 5 cele mai proaste filme românești, mărturisind că nu îl face nimic să râdă în acest film, cu excepția unei scene în care jocul Stelei Popescu îi provoacă hohote de neoprit.

„Mie mi-a rămas în minte -  din filmul clasat în top, pentru mine, între primele cinci filme românești ale tuturor timpurilor ca prostie, Nea Mărin miliardar. Este o prostie monumentală de top, trebuie să recunosc, deci în filmul ăla la care se presupune că trebuie să râzi - și au râs, se pare, niște milioane de spectatori -  eu rămân sobru ca un bolovan, nu reușesc să râd de la cap la coadă. În schimb, are Stela o replică în filmul ăsta la care m-am cocoșat, am căzut cu scaunul, am intrat în convulsii. Ea joacă o vampă acolo și îl seduce pe Amza Pellea, pe nea Mărin. Și ce zice vampa, văzându-l pe nea Mărin în costumul lui de la Băilești: trebuie să-i aplice un erotism de CAPeu, un erotism sătesc, se gândește ea așa. Și în timp ce îi deschide cămașa îi spune: Miroși a pământ!, la care nea Mărin, săracu', zice: Îu!, adică ea a vrut să dea specific local - miroși a pământ, ești un bărbat cu picioarele bine înfipte în pământ - și ăsta, săracu', se și vedea mort!”, a povestit Popescu.
 
  • Regizat de Sergiu Nicolaescu, filmul produs în 1979 îl are cap de afiș pe Amza Pellea, alături de alte nume sonore precum Jean Constantin, Draga Olteanu Matei, Ștefan Mihăilescu-Brăila, Puiu Călinescu, Sebastian Papaiani, Ștefan Bănică, Stela Popescu, Colea Răutu sau Mircea Albulescu.
  • Potrivit statisticilor oficiale, „Nea Mărin Miliardar” este cel mai vizionat film românesc din toate timpurile.

Și la moartea partenerului de scenă al Stelei Popescu, Alexandru Arșinel, cacapitecul CTP a comis același tip de infamie:

Editorialistul BURSA, Make, a scris, între altele: „La moartea fostului comic Alexandru Arșinel, fostul ziarist Cristian Tudor Popescu găsește o nouă oportunitate să se promoveze prin infamie, scriind pe pagina lui de Facebook: "Istoria artelor nu duce lipsă de mucavale perene. În rolul de mort înregistrează așa-zisul comic, care, atârnat în meserie de fusta cu adevărat marii actrițe Stela Popescu, nu făcea să râdă decât curcile, poate cel mai mare succes al carierei sale, comparabil cu cel al vânătorului de rinichi."

Aici trebuie observat că Alexandru Arșinel este un fost comic, pentru că a murit, în timp ce Cristian Tudor Popescu este un fost ziarist, deși trăiește.

Dar, nu atît demiterea lui Popescu de la Digi24 face din el un fost ziarist, cît, mai ales, fracturile lui logice și ticăloșia.”