„Cine sunt urmăritorii fără minte ai lui Joker? Cine sunt acești nemulțumiți neadaptați, acești ratați adulți care trăiesc în casă cu părinții; acești idioți inutili care trăiesc în gunoi, la propriu și continuă să voteze aceiași politicieni care să le conducă Gotham-ul lor? Cine sunt acești plângăcioși care idolatrizează un criminal, acești nihiliști care țin pancarte cu REZIST, țipă „Ucideți-i pe bogați!”, urăsc polițiștii, „nu cred în nimic”, și care cred că „e ceva în neregulă cu societatea pentru că nu sunt fericiți tot timpul”? Care își acoperă chipurile cu măști ca să se poată răzvrăti și să facă sălbăticii sub pretextul că acest comportament criminal și laș este un act virtuos?”, se întreabă John Nolte în cronica pe care o face pentru publicația conservatoare americană, Breitbart.

Este evident că aceia la care se referă Nolte sunt toți cei care s-au adunat sub diferite steaguri progresiste în ultimii ani, fie că s-au numit Antifa, Occupy, Black Lives Matter sau Rezist și care nu sunt deloc străini, nici nouă, românilor.

În SUA, mișcarea resist a fost chintesența progresismului care luptă împotriva „conservatorismului” reprezentat de președintele Trump:  alb, heterosexuali, masculin, creștin.  În țara noastră, mișcarea rezist, importată de peste Ocean, s-a remarcat prin mișcarea de tip occupy, împotriva partidului majoritar, văzut ca prea conservator și prea plin de albi heterosexuali de factură tradițională, iar liderii mișcării par să se potrivească perfect cu profilul fanilor lui „Joker”: mereu nemulțumiți, gata să încalce legile pe care cer altora să le respecte, urând forțele de ordine (aduceți-vă aminte de reacțiile la adresa jandarmeriei după 10 august), și mai ales, care „nu cred în nimic”.

Așa cum Joker este simpatic, omenos și amuzat numai în mintea lui, la fel și fanii lui: sunt „superiori”, „civilizați”, „cinstiți” doar în lumea virtuală, în proclamațiile de pe internet și din bulele lor, pentru că imediat ce sunt luați la bani mărunți (re)devin ceea ce sunt: agresivi, frustrați, amenințători și mereu gata să ceară suprimarea libertății de exprimare (minim) a celui care-i contestă.

„Joker nu este ucigașul în masă de mâine. Este vițelul de aur pe care îl venerează exact acei vigilenți sociali (woketards în original, joc de cuvinte între woke și retard, n.trad) care atacă Joker, căutând să pună pe lista neagră expresia artistică; Joker sunt aceia de pe Twitter și Rotten Tomatoes care n-au realizat nici măcar un lucru în viață, în afară de a-i ataca pe cei care au făcut-o...Joker este zeul celor care-l condamnă pe Phillips(regizorul filmului - n.r.) pentru că a colorat în afara „liniilor aprobate”, pentru că a pus afișul REZIST în mâinile unor ratați, pentru că a îndrăznit să vorbească împotriva distrugerii genului comic în noua Woketopia Americană”, continuă Nolte. Dacă ați trece peste propria voastră idolatrie, ați realiza că „Joker” sunteți voi, concluzionează jurnalistul american.

Dacă încă n-avem vigilenți sociali care să ne cenzureze comediile, în schimb avem și-n România destui care fac liste negre cu mass-media ce trebuie redusă la tăcere sau măcar compromisă, avem și aici „vigilenți” care cer companiilor să nu mai finanțeze media care îndrăznește să susțină un alt punct de vedere decât cel aprobat de ei. Nu întâmplător, a fost un angajat al companiei emag - cea care defilează cu un comunist notoriu pe post de stindard al libertății - cel care a inițiat moda listelor negre în mass-media. 
 
Evident, ca și Joker, și vigilenții români sunt supărați pe societatea, care, de bine de rău, i-a finanțat și de la care cer bani în continuare: protestul actorilor progresiști și liberali din vară a fost simptomatic. Nu au nicio problemă în a cere și a accepta banii societății pe care o demonizează cu fiecare ocazie.
 
Ar fi „a nice Joke”,(to joke - a glumi) dacă n-ar fi de plâns.