Șase postări pe Twitter în decurs de două zile cu privire la „informații false": președintele american a lansat o nouă rafală asupra țintei sale favorite, presa.

O bună ocazie de a reveni asupra cazului CNN, când postul a fost nevoit să-și retragă o știre insuficient documentată și care acuza presupuse legături între echipa lui Trump și Rusia. Pe lângă CNN, redenumit FNN (Fake News Network), președintele american a lovit în țintele sale predilecte: marile posturi naționale NBC, CBS și ABC, precum și în New York Times și Washington Post.

În opinia lui Stephen Reese, profesor de jurnalism la Universitatea din Texas, acest episod se înscrie în continuitatea unei relații conflictuale, născute încă din timpul campaniei prezidențiale. Însă pentru alții, cazul demonstrează o derivă a presei.

„Standardele (jurnalismului) au fost abandonate, în frenezia ce vizează doborârea președintelui (Trump)", este de părere Michael Goodwin, editorialist al cotidianului conservator New York Post, într-un articol publicat miercuri.

Potrivit lui Richard Benedetto, profesor la American University, presa „nu publică nimic fals", însă „selecționează ceea ce publică și ce nu publică și în acest fel nu oferă o viziune justă a ceea ce se întâmplă zi de zi la Casa Albă".

Criticii reproșează presei că își orientează modul de acoperire a evenimentelor pentru a-și crește audiența, numărul de abonamente sau de cititori. Această idee este susținută de înregistrări video postate online în ultimele ore de site-ul conservator Project Veritas. În una dintre ele, un producător de la CNN, filmat cu o cameră ascunsă, afirmă că postul consacră atâta spațiu presupuselor legături dintre echipa lui Trump și Rusia „datorită audienței". „Este un business", adaugă el.

„Cred că sunt mulți telespectatori de stânga ai postului CNN care vor să-l vadă pe Trump efectiv cercetat la microscop", afirmă producătorul John Bonifield, în opinia căruia există două măsuri. „Dacă noi am fi făcut același lucru cu președintele Obama, aceasta i-ar fi displăcut publicului nostru", este convins el.

Potrivit lui Stephen Reese, „este dificil să faci diferența" între interesele economice și „obiectivele profesionale", pur jurnalistice. Posturile de informații „sunt un pic mai mult orientate spre comercial", constată el, „însă pentru Times și Post, cred că ele își fac pur și simplu munca".

Un lucru este clar pentru mulți observatori: cazul CNN și noile atacuri nu fac să evolueze imaginea presei de opinie.
Dragă cititorule,
dacă ți-a plăcut acest articol, te rugăm ceva.

De peste 5 ani, ActiveNews este vocea pe care sute de mii de români o primesc în fiecare zi, dar care în același timp fisurează stabilimentul politic și economic care dorește să supună și România.

ActiveNews este un site independent din punct de vedere editorial, ceea ce înseamnă că ne stabilim singuri prioritățile și strategia. Jurnalismul nostru este liber de influențe comerciale și nu este influențat de către moguli, milionari sau acționari.

Nimeni nu-l editează pe editorul nostru. Nimeni nu ne direcționează opiniile.

Aceste aspecte sunt de o importanță critică într-o țară în care mass-media corporatistă face legea. Într-o Românie în care interesele economice ale marilor jucători dictează reacția presei, și nu interesul pe termen lung al acestui popor.

ActiveNews este singurul loc din .ro unde ați putut citi despre fapte și oameni care altfel nu ar fi apărut niciodată pe piața media din România. Știi bine asta.

Am câștigat împreună multe bătălii, văzute și nevăzute, dar Țara are nevoie de mai mult decât simpla noastră supraviețuire. Țara Noastră are nevoie de jurnalism curat, scris cu gândul la valorile pe care le-am primit de la înaintașii noștri. Țara noastră are nevoie de curaj pentru a expune impostura și trădarea, iar pentru asta e nevoie de informație. Informație, nu diversiune sau divertisment.

Implică-te Susține ActiveNews