ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Sute de autobuze din Mare Britanie vor purta mesajul „Subhan Allah” („Slavă lui Allah”). Este o campanie publicitară a ONG-ului „Islamic Relief UK”, care colectează fonduri pentru ajutorarea victimelor războiului din Siria, unde s-au și trimis, până acum, 178 de milioane de euro, informează ziarul Le Figaro. 

Dar Islamic Relief Worldwide a fost interzis încă din 2014, în Israel și Emiratele Arabe Unite, pentru presupusele sale legături cu Hamas și Al-Qaeda, avertizează Washington Times.

Campania publicitară va începe din 23 mai și va dura două luni, timp în care 640 de autobuzele supraetajate din Londra, Birmingham, Bradford, Leicester și Manchester vor purta pe străzi mesajul „Subhan Allah”. Debutul campaniei va coincide cu luna ramadamului, perioadă în care musulmanii își arată generozitatea.

Ȋn Londra trăiesc circa trei milioane de musulmani. Aproape jumatate din totalul populației de origine musulmană din Marea Britanie. Recent, Sadiq Khan a devenit primul primar musulman al Londrei. Islamic Relief UK a catalogat această înlănțuire a evenimentelor drept „o ironie frumoasă”. „Rolul campaniei publicitare este acela de a schimba atitudinea față de sprijinul internațional și față de comunitatea musulmană din aceasta țară”, a declarat Imran Madden, directorul Islamic Relief UK, pentru The Independent.

Creștinii din Marea Britanie acuză însă folosirea unui dublu standard. Ȋn perioada Crăciunului, un videoclip al bisericii anglicane, în care oamenii erau îndemnați să se  roage, a fost interzis de la difuzare, pe motiv că el ar putea ofensa persoanele de altă religie sau ateii, scrie Le Figaro.
 


Filmul „Just pray” îl arată arhiepiscopul de Canterbury spunând Tatăl nostru, alături de alți credincioși. Spotul publicitar era programat să fie difuzat în cinematografe înainte de proiecția filmului Star Wars, însă el a fost blocat de Digital Cinema Media, agenția care controlează publicitatea în marile săli de cinema din Marea Britanie. 
„Just pray” ofensează. „Subhan Allah”, nu. „Dacă autorizăm această reclamă în favoarea islamului, ar trebui să le oferim și creștinilor mai multă libertate de exprimare”, a avertizat Andrea William, directoarea asociației Christian Concern. Simon Calvert, directorul Institutului Creștin, consideră că reclama „Subhan Allah” „indică începutul unei noi ere a exprimării credinței creștine, care a devenit persona non grata.”