ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit.


La UM Digi TV, în urmă cu trei ani, cancelarul cu față de porțelan al Austriei, cum era poreclit Sebastian Kurz, un băiețaș ieșit din eprubetele BBB, amenința România cu retragerea firmelor austriece dacă nu li se oferă noi favoruri (bine era să le retragă!, în frunte cu OMV și BCR!) și ne dădea lecții de anticorupție. Trei ani mai târziu este prins de procurorii anticorupție din țara lui cu corupția nu numai în gură dar și în buzunare. 

„Ieșit din Predictibilitate, un cadru legal stabil, licitații transparente și plata la timp a contractelor publice. Asta e important pentru investitorii austrieci care sunt sau intenționează să vină în România. O spune chiar cancelarul Austriei, pentru Digi24. Sebastian Kurz vorbește și despre importanța luptei anticorupție și despre scenariul cel mai negru din timpul președinției românești a Consiliului UE.”, scria cu mândrie postul cu acționariat unguresc UM Digi TV la data interviului transmis prin fax de la Viena via Budapesta.

Sâmbătă, cancelarul „conservator” austriac Sebastian Kurz, cercetat într-o afacere de mare corupție, și-a anunțat demisia, informează AFP citată de Agerpres.

Kurz, acum de 35 de ani (foto stânga, cu Klaus Iohannis, la Cotroceni), a indicat totodată că-l propune pe ministrul de externe Alexander Schallenberg, un diplomat de carieră, drept succesor al său (dreapta, cu Serghei Lavrov). Schallenberg este un politician care nu ascunde interesul preferențial al Austriei pentru muma Rusie, după cum îl laudă chiar postul de propagandă al fostului KGB, SputnikNews. De altfel, e bine de amintit cu cioara austriacă poartă în gheare secera și ciocanul odinioară la mare preț pe steagul roșu bolșevic. Au fost adoptate în 1919, în timpul revoluțiilor bolșevice din vestul și centrul Europei (Viena, Praga, Budapesta), cărora le-a pus capăt Armata Română. Eliminate ulterior, secera și ciocanul au fost reinstalate pe steag după „eliberarea” Austriei de către Armata Roșie (aceeași foto).

În 2018, predecesoarea lui Schallenberg, Karin Kneissl, l-a invitat pe liderul rus Vladimir Putin în Austria la căsătoria ei și a valsat cu el în fața camerelor televiziunilor rusești, după care i-a acordat și o reverență. Astăzi personajul a fost instalat de Serviciul de Informații Externe al Rusiei (SVR) în ditamai gigantul mondial numit Rosneft, unde tronează și fostul cancelar german, Gerhard Schroeder.

Conform presei străine, Sebastian Kurz a folosit în trecut fonduri guvernamentale pentru a-și asigura o acoperire media favorabilă. Cam ce fac toți politicienii noștri.

Potrivit acuzațiilor, între 2016 și 2018, articole elogioase și sondaje de opinie "parțial manipulate" au fost publicate în schimbul achiziționării de spațiu publicitar de către Ministerul Finanțelor, condus la acea vreme de către conservatori.

Kurz și alți nouă suspecți, precum și trei organizații, sunt cercetați pentru diverse infracțiuni legate de acest caz. Au fost efectuate percheziții, în special la sediul Partidului conservator ÖVP și la cancelarie, mai transmite Agerpres.

Biroul Parchetului anticorupție a anunțat că investighează și alte nouă persoane, potrivit unui comunicat citat de Reuters, preluată de Agerpres.

"Sebastian Kurz și alți nouă suspecți, precum și trei organizații" fac obiectul unei anchete pentru diverse infracțiuni de corupție legate de acest dosar, a precizat Parchetul pentru afaceri economice și corupție (WKSTA) într-un comunicat.

Media austriece au relatat că procurorii au suspiciuni că Ministerul de Finanțe a cumpărat reclamă într-un tabloid în schimbul publicării unor materiale și unor sondaje favorabile lui Kurz și partidului său.

Potrivit DPA, anchetatorii au căutat e-mailuri datând încă din 2016 precum și dispozitive de stocare a datelor, precum severe, telefoane mobile și laptopuri. Cercul apropiat al colaboratorilor a fost afectat - precum un purtător de cuvânt, un consilier media și principalul său strateg - existând suspiciunea că au folosit metode ilegale în drumul lor spre putere.

Între 2016 și 2018 "resursele ministerului au fost utilizate pentru a finanța sondaje de opinie parțial manipulate care serveau unui interes politic exclusiv partizan", estimează Parchetul.

În această perioadă Sebastian Kurz nu era încă cancelar, dar participa la guvernare. Potrivit procurorilor, un grup media ar fi primit "plăți" în schimbul publicării acestor anchete de popularitate.

Compania în cauză a fost identificată în mai multe media austriece ca fiind tabloidul Österreich.

"În niciun moment nu a existat o înțelegere între grupul media ÖSTERREICH și Ministerul de Finanțe privind plata unor sondaje prin reclame", a reacționat grupul.

Sebastian Kurz face deja obiectul unei anchete pentru false declarații în fața unei comisiei parlamentare privind corupția, dar nu este inculpat în acest stadiu, mai transmit sursele citate.

Pentru că suntem cenzurați pe Facebook ne puteți găsi și pe Telegram și GoogleNews