ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Tânărul jurnalist Rav Arora a scris un articol despre deteriorarea gravă a standardelor jurnalistice în timpul campaniilor de vaccinare anti-Covid și modul cum guvernele au plătit instituțiile media majore pentru a promova propaganda despre „vaccinul” experimental, în ciuda dovezilor acumulate despre nocivitatea acestuia, despre efectele adverse grave și decesele care îi sunt asociate. Oferim mai jos o traducere a articolului său, care constituie un exemplu încurajator de jurnalism autentic, dedicat adevărului, jurnalism care nu a fost strivit de mașinăria de propagandă Big Media.

După ce am publicat seria mea în trei părți, la începutul acestui an, despre modul cum mai multe instituții media au refuzat să publice opiniile critice cu privire la vaccinul Covid, am fost întrebat în mai multe podcasturi de ce s-a întâmplat asta. Gândirea ideologică de grup, teama de a adânci neîncrederea în instituții și stimulentele financiare au fost pe lista mea de potențiale explicații, dar nu aveam dovezi concrete.

Înainte de toate, o publicație media trebuie să fie pro-adevăr – indiferent dacă asta înseamnă evidențierea beneficiilor unui medicament sau expunerea efectelor secundare grave ale acestuia. Ideea ca o întreagă corporație media să adopte o poziție fermă în favoarea unui produs nou, experimental, este antitetică scopului principal al jurnalismului.

„Așa cum am spus de mai multe ori înainte, suntem un ziar pro-vaccinare și, personal, îmi doresc ca toată lumea să se vaccineze.” - Răspunsul editorului la propunerea jurnalistului Rav Arora de a evidenția în presă riscurile vaccinului.

După cum se dovedește, promovarea aproape monolitică a vaccinurilor ARNm și a altor măsuri Covid poate fi explicată cel puțin parțial printr-un interes financiar clar. Recent, jurnalista independentă Breanna Morello - care a părăsit Fox News din cauza ordinelor draconice de vaccinare în New York - m-a alertat cu privire la o solicitare FOIA depusă de compania de media conservatoare The Blaze, care a constatat că o serie de instituții media importante au fost plătite pentru a promova vaccinul Covid. Printre aceste instituții sunt The Washington Post, Los Angeles Times, NBC, CNN, Fox News și multe altele. Raportul Blaze a primit puțină acoperire – chiar și în mass-media conservatoare [din SUA] (poate pentru că unele dintre acele canale de presă erau plătite și de HHS - Department of Health and Human Services) înclinată ideologic să critice narațiunile guvernului cu privire la pandemie. După cum relatează The Blaze:

Sute de organizații de presă au fost plătite de guvernul federal pentru a face publicitate pro-vaccinuri, plan făcând parte dintr-o „campanie media cuprinzătoare”, potrivit documentelor obținute de TheBlaze de la Departamentul de Sănătate și Servicii Umane. Administrația Biden a plătit reclame la televizor, radio, în presa tipărită și pe rețelele de socializare pentru a spori încrederea în vaccinuri, asociind acest efort cu disponibilitatea tot mai mare a vaccinurilor.

În timpul lansării vaccinului, administrația Biden a eforturi pentru a crește ratele de vaccinare. Campania de educație publică a Departamentului de Sănătate și Servicii Umane din SUA afirmă că s-au folosit „atât de reclame plătite, cât de și interviuri media, prezentări, turnee radio/TV și alte evenimente publice pentru a educa oamenii despre importanța vaccinării”.

Site-ul HHS oferă acces public la toate reclamele campaniilor de vaccinare efectuate pentru instituțiile media și nu numai. O reclamă din trecut promovează vaccinarea anti-COVID-19 la copii, prezentând un montaj cu medici selectați care declară la unison:

Putem fi cu toții de acord cu privire la acest lucru: poți avea încredere în vaccinul Covid pentru tine, copiii tăi, sau nepoții tăi... O spunem din tot sufletul.

Într-un alt anunț adresat părinților, grupul de medici selectiați de HHS afirmă

Vrem să știți că vaccinurile Covid sunt „sigure și eficiente”. Nepoții mei sunt vaccinați... ceea ce vă pune în pericol este să contractați Covid.

Este etic ca guvernul să susțină, în mod dubios, că vaccinurile Covid sunt benefice, la modul uniform, pentru copii, iar contractarea Covid este mult mai puțin „sigură” decât dublu-vaccinarea copiilor? Nu există astfel de dovezi din studii clinice randomizate care să arate că „beneficiile” vaccinului Covid depășesc daunele la cohortele tinere și că au un risc aproape zero de rezultate grave. Riscul semnificativ de apariție a miocarditei la băieți și a tulburărilor menstruale la fete arată că vaccinul Covid este net dăunător. 

Mai mult decât atât, este etic (pentru oricare dintre părți) ca guvernul federal să facă publicitate unei astfel de informații medicale false pe platforme al căror presupus rol este să facă investigații pentru descoperirea adevărului și să tragă la răspundere pe cei puternici?

Un nou anunț guvernamental pe site-ul HHS promovează acum vaccinul actualizat anti-Covid-19. Se susține în mod fals că noul rapel previne Covidul lung și spitalizarea, când singurele dovezi disponibile de la Pfizer și Moderna sunt studiile pe șobolani și un studiu pe 50 de persoane (cu o rată, neexplicată, de 2% a evenimentelor adverse grave).  

În loc să acopere dintr-o perspectivă critică aceste prezentări propagandistice pentru a promova o terapie ineficientă, cu o rată de evenimente adverse grave de 1 la 800, instituțiile media importante au permis guvernului federal să-și răspândească liber dezinformarea pe platformele lor. De exemplu, raportările New York Times despre miocardita indusă de vaccin au minimalizat efectul secundar și l-au comparat, în mod înșelător, cu rate false mai mari ale miocarditei induse de Covid.

Timp de peste doi ani, mass-media și oficialii guvernamentali au propagat dezinformări periculoase – comițând chiar păcatul de care îi acuză pe „conspiraționiști” - despre faptul că COVID-19 ar prezenta un risc mai mare pentru tineri decât vaccinul. În loc să examineze raportul risc-beneficiu în funcție de vârstă, sex și stratificat după starea de sănătate, ei s-au uitat în mod superficial la date agregate și au ales rezultate aparent benefice pentru a-și justifica narațiunea „toată lumea trebuie să se vaccineze!”. Câteva dintre nenumăratele exemple:

CNBC: „Riscul de miocardită, mai mare după infecția Covid decât după vaccinarea cu [serurile] Pfizer sau Moderna, constată CDC”  

Reuters: „Risc mai mare de complicații cardiace cauzate de COVID-19 decât de vaccinuri - studiu” 

CNN: „Cardiologii pediatri explică miocardita și de ce adolescenții dvs. trebuie să primească în continuare vaccinul Covid-19” 

The Conversation: „Miocardita: COVID-19 reprezintă un risc mult mai mare pentru inimă decât vaccinarea”  

Statele Unite nu au fost singurele care a cheltuit sume colosale din buzunarele contribuabililor pentru a-și promova agenda. Guvernul Trudeau a investit peste 600.000 de dolari în angajarea de influenceri pe rețelele sociale pentru a promova directivele federale și pentru a-i determina pe canadieni să se vaccineze și să primească boosterele.

După cum relatează CTV, Health Canada a cheltuit cel mai mult pentru angajarea de influenceri pentru a promova propaganda guvernamentală. 130.600 de dolari au fost cheltuiți pentru o „campanie de influențare în sprijinul campaniei de marketing și publicitate pentru vaccinarea COVID-19”.

Ca să nu mai vorbim despre plătirea unor celebrități care să ridice în slăvi inocularea ARNm minunat de „sigură și eficientă”. Travis Kelce – un jucător de fotbal profesionist urmărit și venerat de mulți tineri americani – s-a lăudat că a primit la aceeași vizită și rapelul Covid actualizat, și vaccinul antigripal.

Deteriorarea standardelor jurnalistice în timpul campaniilor de vaccinare începând cu 2021 a fost deosebit de deconcertantă. Washington Post, NBC și New York Times ar fi trebuit să forțeze tragerea la răspundere a administrației Biden pentru promovarea vaccinurilor experimentale, cu care s-a dorit injectarea tuturor americanilor, cu ignorarea totală a riscurilor și a dezvăluirilor continue despre efectele secundare tot mai numeroase și grave.

Ceea ce constituia ultimul bastion împotriva propagandei guvernamentale și a cenzurii se prăbușește în fața ochilor noștri. Poate că o soluție pentru ca instituțiile media să-și mai salveze credibilitatea este să acopere critic agențiile federale care dezinformează publicul, în loc să primească fonduri pentru a le promova agendele.