ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Aflat în mijlocul unui scandal creat, se pare, artificial, Colegiul Național Tudor Vianu din București reacționează.

Dacă duminică, mai multe zeci de elevi și-au arătat susținerea față de profesorul de matematică acuzat că și-ar fi umilit elevii, luni, un grup de peste 25 de profesori de la Vianu au luat atitudine.

Într-o scrisoare postată pe siteul mate-info.ro, aceștia susțin că deși nu beneficiază de resursele sistemului privat, dascălii de la Vianu dau calitate actului educațional.

"Comentariile defăimătoare pe care le citim în mediul on-line în ultimele zile la adresa colegiului nostru nu sunt onorante pentru cei care le fac, mai ales că noi, profesorii, încercăm, fără prea multe resurse, să dăm calitate actului educațional. Neavând resursele învățământului particular, noi trebuie să facem lecții de calitate cu clase având 30-35 de elevi, trebuie să ținem cercuri cu olimpici care au alte nevoi decât ceilalți elevi, trebuie să facem față presiunii unora dintre părinții care vor doar note mari, fără a fi interesați de evoluția propriilor copii, de valori, cunoștințe sau competențe", se arată în scrisoarea deschisă.

Chiar în condiții vitrege, profesorii de la Vianu au obținut zeci de premii la olimpiade, precum și recunoaștere națională și internațională pentru actul educațional.

"Cu toate aceste impedimente, în ultimii ani avem zeci de premii la olimpiadele internaționale de matematică, informatică, fizică și chimie, avem o echipă de teatru iubită de liceeni, avem rezultate la concursurile de robotică și de dezbateri, organizăm concursuri internaționale de matematică, informatică și fizică, Romanian Master of Mathematics fiind catalogat ca ”Liga Campionilor în matematică”, aici concurând puterile lumii în matematică cu prima echipă", afirmă profesorii semnatari.

Aceștia constată că în România există o anumită "plăcere a distrugerii" a tot ce este valoros.

"În societatea românească se observă o plăcere a distrugerii a tot ceea ce este valoros și, deși suntem convinși că orice este perfectibil și ne propunem să fim în viitor și mai buni, nu vom putea fără un cadru legislativ în care cei care au probleme să fie consiliați și eventual înlăturați și nu vom reuși nici dacă posturile de profesor vor mai fi ocupate de oameni refuzați de alte sisteme ce nu oferă o pregătire specializată", declară ei.

Scrisoarea integrală poate fi citită AICI.