ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


O problemă des întâlnită în zilele noastre se reflectă în lipsa de comunicare a unor instituții care sunt responsabile de informarea corectă a cetățenilor.

Deși tot mai mulți oameni s-au îndreptat spre a studia în comunicare, cele mai multe informații pe care aceștia le transmit sunt exact cam ceea ce ar dori să audă orice om în general.

Adrian Papahagi, profesor la Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca, a analizat această tendință din societatea românească și nu numai, acolo unde orice inițiativă, fundație, partid sau eveniment „ nu este lipsită de serviciile bine remunerate ale unui comunicator”.

Însă, acesta atrage atenția asupra pericolului care există în această așa-zisă comunicare.

„Azi toată lumea studiază comunicare. Există masterate și doctorate în comunicare, comunicatori profesioniști, piariști (dar nu din aceia catolici). Nu cunosc inițiativă, fundație, partid, eveniment lipsită de serviciile bine remunerate ale unui comunicator.
 
Dar ce să comunici, dacă nu mai ai cultură, valori, credință, grație, gust – conținut? Nu contează. Comunici comunicarea însăși: ea este propriul conținut. Comunicarea nu trebuie să transmită un conținut valoros, ci să se plieze pe o așteptare a publicului consumist. Sensul curgerii ei a fost inversat: afli ce vrea publicul să audă și îi livrezi mesajul, frumos ambalat de experții în marketing al comunicării.”, a scris Adrian Papahagi pe contul său de Facebook.