Airbus dorește să mute în totalitate producția elicopterului H215 în România. Ministerul Apărării a anunțat că va cumpăra patru astfel de elicoptere
În fabrica de la Ghimbav care are ca activitate întreținerea, reparațiile și revizia elicopterelor sunt 170 de angajați care au modernizat 30 de elicoptere venite din toată lumea. Pentru a face față volumului mai mare de lucru, Airbus Helicopters România va angaja încă 30 de muncitori și ingineri. În prezent sunt în curs de modernizare elicopterele de la Garda de Coastă Finlandeză.
Garda de Coastă Finlandeză își transformă la Ghimbav aparatele Super Puma în H215. Trei elicoptere construite în anii 80 vor fi tranformate la Brașov. Contractul presupune modernizarea lor la standardele celui mai nou membru al familiei Super Puma, elicopterul H215.
„Unul dintre elicoptere se află la noi la fabrică. Este un proces complex de modernizare și mă bucur că echipa noastră de muncitori talentați duce la capăt acest proces. Anul viitor, un alt elicopter al Gărzii de Coastă finlandeze intră în același proces la noi, care durează în medie 13 luni", a explicat Serge Durand, directoul general al Airbus Helicopters România.
Elicopterul viitorului Airbus H215 este un elicopter versatil, disponibil atât în versiune civilă cât și militară – H215M - și capabil să participe la misiuni diverse de luptă, transport trupe, căutare și evacuare și de salvare medicală.
„Avem toate motivele să fim mândri de ceea ce am realizat anul acesta în România împreună cu partenerul nostru IAR Ghimbav. De zeci de ani împărtășim expertiză și muncitori valoroși, în slujba clienților noștri locali și internaționali. Este o contribuție importantă la balanța de export a României. Dincolo de aceasta, am credința că avem o bază solidă pe care o putem dezvolta în continuare și sper ca în 2018 să fim mai aproape de noul nostru proiect, producerea elicopterului H215 în România", a declarat Serge Durand pentru Adevărul.
Totuși, pentru ca acest lucru să fie posibil Airbus a anunțat că așteaptă o comandă de 16 elicoptere militare H215M din partea României.
În prezent, H215 și H215M sunt produse la Marignane, în Franța, dar Airbus a anunțat că vrea să transfere integral producția H215 în România, o mutare care ar putea revitaliza industria aeronautică. În fabrica de la Ghimbav care are ca activitate întreținerea, reparațiile și revizia elicopterelor, cei 170 de angajați au muncit la foc continuu anul acesta, reparând și modernizând peste 30 de elicoptere. Cele mai multe au venit din țări precum Franța, Marea Britanie, Finlanda, România, Georgia, Ungaria, dar și din Africa – Maroc, Guinea, Camerun - și Orientul Mijlociu – Emiratele Arabe Unite.
Pentru a face față volumului mai mare de lucru, Airbus Helicopters România va angaja 30 de muncitori și ingineri. Ministerul Apărării a declarat că va cumpăra 4 elicoptere militare H215M.
„Prima comandă din partea Ministerului Apărării ne duce în mod categoric un pas mai aproape de planurile noastre de a începe producția în România, partenerul nostru de peste patru decenii. H215 este un elicopter care și-a dovedit performanța în luptă și care ar putea fi produs aici de către români. Aparatul poate fi personalizat în funcție de cerințele Ministerului Apărării. România va beneficia de transfer de tehnologii în domeniul cercetării și dezvoltării, de producție și întreținere. Personalizarea H215M va fi realizată de IAR, care se va ocupa și de întreținerea aparatelor pentru o perioadă de 40 de ani. Așadar noi propunem un parteneriat durabil care va genera dezvoltare regională și va încuraja apariția locurilor de muncă înalt calificate", a mai spus Durand.
Airbus colaborează cu România de aproape o jumătate de secol. Între 1970 – 1974, IAR a livrat 364 de elicoptere Alouette și Puma, construite sub licență. În 2002 a fost înființată compania Airbus Helicopters România, un joint venture cu IAR (49%) care execută lucrări de mentenanță, reparații și revizie. Airbus Helicopters România a avut până acum o cifră de afaceri de 350 de milioane de euro și un profit de 20 de milioane de euro și a livrat bugetului local aproximativ 5 milioane de euro. IAR a primit în această perioadă dividende de 4,4 milioane de euro.
Donează pentru ActiveNews!
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!
Sau direct în conturile Media Root de la Banca Transilvania:
RO02BTRLRONCRT0563030301 (lei) | RO49BTRLEURCRT0563030301 (euro)
RO02BTRLRONCRT0563030301 (lei) | RO49BTRLEURCRT0563030301 (euro)
Pe același subiect
Noi decese ale unor persoane tinere din România: cadavrul unui bărbat de 40 de ani a fost găsit în Parcul IOR din București. Un tânăr a murit la festivalul de tatuaje organizat în Timișoara
Cea mai mare companie de asigurări de sănătate din Belgia vrea să introducă eutanasierea pentru bătrâni: ”Sunt un munte de carne. De ce să trăiască mai mult?”
Un medic apreciat a murit subit la doar 41 de ani. Dr. Ștefan Veliceasa ar fi decedat în urma unui accident vascular, în trafic, la volan
Cutremur în lumea interlopă: Costel Corduneanu, zis Ștefan cel Mare al Moldovei, s-a stins din viață la numai 54 de ani
Paul Gabriel Andrei, despre moartea prematură a medicului Ștefan Veliceasa, la 41 de ani: Luni am dat mesaj pe telefonul clinicii "Bună ziua. Domnul doctor e astăzi?". Mi-a răspuns doamna asistentă: "Domnul doctor a suferit un AVC. Mâine îl îngroapă”
A murit un fost ministru de Interne - doar ce își serbase ziua de naștere. Doru Viorel Ursu a fost implicat în Mineriada FSN din iunie 1990
Recomandările noastre
Noua Utopie climatică: Se pregătește scoaterea la mezat a Planetei – munți, păduri, câmpii, ape...
Orwell a prezis Războiul Permanent de astăzi
CNSAS a declanșat procedura de verificare a lui VASILE BĂNESCU. Purtătorul de cuvânt al Patriarhiei refuză să-și ofere datele instituției care cercetează trecutul său în raport cu Securitatea. DOCUMENT EXCLUSIV
17 milioane de morți ai vaccinului și o tută. ”Amanta lui Cîțu” contrazice un studiu de 180 de pagini efectuat în 17 țări de oameni de știință cu reputație internațională cât și pe Tucker Carlson. Factual, ONG-ul cu un capital de 2.500.000 lei
Secțiuni: Social
Locații: Ghimbav
Organizații: Airbus Helicopters Ministerul Apărării Naționale
Tip conținut: Știri
Autentifică-te sau înregistrează-te pentru a trimite comentarii.
Comentarii (0)