ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Primarul orașului Timișoara reiterează ideea ca orașul de pe malul râului Bega să aibă o linie de metrou. Încă din bugetul primăriei pe acest an au fost alocați 137.000 de lei pentru studiul de prefezabilitate pentru reconfigurarea traseului de cale ferata în Timișoara prin introducerea liniilor în subteran.

Primarul Nicolae Robu a repus ideea pe tapet într-un interviu live pe Facebook . Edilul a explicat că nu e vorba doar de o simplă îngropare a liniilor, ci de o amenajare mai complexă.

Pe traseul feroviar dintre Gara de Nord și Aeroport pe care edilul îl vizează, a stabilit deja și stațiile. „Pe traseul liniilor actuale, prin subteran, am putea să avem și, hai să îi zicem metrou, care să aibă stații și la Gara de Nord, în zona Iulius Mall, unde vom avea dezvoltarea cea mai tare din România, Openville, care este în curs de construcție. O a treia stație în zona Grădinii Zoologice, în partea de est a orașului și se poate face o deviere înspre aeroport. Ăsta e conceptul meu și într-o bună zi vom avea așa ceva", a spus primarul Nicolae Robu.

Edilul a explicat și de ce nu este adeptul mutării șinelor de cale ferată în afara orașului.

„Într-o bună zi liniile trebuie duse în subteran pentru că asta e soluția cea mai rațională, pentru că, dacă le ducem în afara orașului, ce înseamnă acum în afară orașului, peste 20 sau 30 de ani, nu va mai fi în afară orașului. Când liniile de cale ferată au fost poziționate unde sunt acum, locul era în afara orașului, acum e în mijlocul orașului. Noi deja gândim un proiect de dezvoltare intregrată Timișoara-Arad. Dacă ducem liniile cu 15 kilometri înspre Arad, peste 30 de ani, nu știu peste câți, acolo va fi o zonă centrală a viitoarei aglomerări urbane, Timișoara-Arad. Drept urmare soluția cea mai rațională este să le ducem în subteran", a explicat primarul Robu.

Acesta a dat exemplul orașului german Leipzig, unde a fost introdus un concept similar, iar locuitorii sunt foarte mulțumiți de coborârea în subteran a liniilor ferate, potrivit OpiniaTimisoarei.ro.