ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Senatul a adoptat, marți, propunerea de lege privind asigurarea obligatorie de răspundere civilă pentru prejudicii produse terților prin accidente de vehicule.

Plenul a aprobat raportul de admitere cu amendamente întocmit de Comisia pentru buget cu 73 de voturi pentru, opt voturi împotrivă și 13 abțineri.

Președintele Comisiei pentru buget, Viorel Arcaș, a declarat că nu exista până acum un cadru legislativ care să reglementeze contractul RCA, iar principalele modificări vizează introducerea tarifului de referință și înființarea unei societăți cu capital de stat care să asigure piața concurențială. Sarcina stabilirii tarifului de referință pentru RCA revine ASF, iar toate firmele asigurătoare sunt nevoite să îl respecte.

"Se va ajunge la un mediu concurențial mult mai sănătos. La ora actuală nu avem decât niște operatori privați care sunt cam toți străini, statul nu are", spune Președintele Comisiei pentru buget, Viorel Arcaș.

Pentru determinarea sumei reprezentând prima de asigurare, asiguratorul RCA poate lua în calcul istoricul daunelor plătite în ultimii cinci ani pentru accidente produse prin intermediul vehiculului asigurat.

Legea propune, totodată, potrivit Agerpres, eliminarea criteriului vârstei în calcularea prețului contractului, precum și faptul că numai cei care părăsesc teritoriul României sunt obligați să plătească cartea verde.

Asigurarea RCA va putea fi încheiată integral sau în rate, pe o perioadă cuprinsă între o lună și un an, iar service-urile care refuză repararea unei mașini asigurate riscă să-și piardă licența. Și asiguratorii care nu vor plăti în termenul legal vor avea de suferit, inclusiv prin posibilitatea de a-și pierde licența.