Mai multe ONG-uri vor să dea Ministerul Educației în judecată, pentru a introduce în școli, ca materie obligatorie, ”educația pentru sănătate”, care reprezintă de fapt ora de ”educație sexuală”, dar pusă sub o altă denumire, anunță Știrileprotv, care a promovat și în trecut aceste cazuri.

Acestea susțin că la acest curs copiii trebuie să afle din timp despre contracepție și boli cu transmitere sexuală deoarece doar în acest mod ar putea fi redus numărul minorelor care devin mame.

Mai mult, ONG-urile insistă că lecțiile despre sexualitate ar trebui introduse încă de la grădiniță, dând exemplu țările occidentale.

"Ar trebui sa invete denumirea stiintifica a organelor genitale, despre igiena, despre diferentele de gen, in functie de baza despre cum vin copii pe lume.", a spus Carmen Suraianu, director executiv SECS (
Societatea de Educatie Contraceptiva si Sexuala).

Reprezentanții ONG-urilor care susțin educația pentru sănătate sunt nemulțumiți de faptul că micuților nu li se arată organele sexuale încă din clasele mici.

ImunoMedica


"La clasele mici nu sunt prezentate organele sexuale, nu se discută despre ele și despre igiena lor. La clasele mai mari sunt câteva capitole despre sexualitate, dar sunt părtinitoare", spune Gabriel Brumariu, coordonator manuale.

Ministerul Sănătății pare să țină partea acestor ONG-uri, deși zeci de organizații de părinți s-au pronunțat și se pronunță împotriva acestor idei.

"Este foarte important ca în școli să se discute despre măsuri de igienă despre bolile transmisibile chiar și despre modul de reproducere", a spus Oana Grigore, purtator de cuvant al ministerului.

Ȋnsă ONG-urile militează de zor pentru doar pentru ceea ce ar trebui să învețe copiii la școală, nu și pentru dreptul fiecărui copil de a merge la școală.

Mai mult, aceiași avocați ai introducerii educației sexuale în școli susțin și că „în conformitate cu definiția OMS, educația sexuală trebuie să promoveze posibilitatea identificării și semnalizării de către copii și tineri a abuzurilor sexuale comise asupra lor, în special de către alți membri ai familiei sau de către colegi de școală. Copiii și tinerii abuzați sexual vor ști că ceea ce li se întâmplă este un lucru rău și este momentul să ceară ajutor.”

Copii acceptă să devină victime ale pedofililor în schimbul unor recompense materiale, pentru că sărăcia în care ei trăiesc îi vulnerabilizează. Sărăcia, nu lipsa educației sexuale.

Nu profesorii de sex, ci doar psihologii criminaliști știu dacă și cum pot fi prevenite astfel de infracțiuni. Mihaela Brooks este profiler și geografic profiler I, analist de investigații criminale (FBI Profiling Methodology), director al Departamentului Forensic Psychology - Intellpsy Group București. Locuiește în Canada și a absolvit cursuri de specializare la American Military University, RTI & US National of Justice, Toronto Police & CGPATC (Orlando Sheriff). Este membră a American Investigative Society of Cold Cases și USA Anti-Terrorism Accreditation Board.

”Profesorii și psihologii din școli trebuie să cunoască semnele unui comportament deviant, pentru ca să se ia măsuri. Atunci poți să ai o discuție cu copilul. Pentru că, dacă îi spui unui copil de toate acestea, curiozitatea o să îl introducă în ceea ce nici măcar mulți dintre adulți nu știu că există. Copiii sunt curioși pe o anumită categorie de vârstă. Cu educația sexuală, le vei stârni curiozitatea și mai mult, de la o vârstă foarte fragedă, determinându-i să își lase unele inhibiții la o parte, lucru care nu e deloc indicat. Cuvântul „plăcere”, pentru o anumită categorie de vârstă, devine riscant. Un exemplu concret: mulți pedofili care vor să aibă o victimă - copil pentru mai multă vreme, vor „seduce” acea victimă. Ȋi vor arăta și filme porno, inclusiv cu copii. Și apoi, copilul care a învățat până și la școală despre asta, ce credeți că o să facă? O să i se pară normală relația cu pedofilul, pe principul „o fac și alții, mi s-a spus și la școală”...”, a spus pentru ActiveNews Mihaela Brooks, director al Departamentului Forensic Psychology - Intellpsy Group București