BEI acordă României un împrumut de un miliard de euro pentru proiecte prioritare de infrastructură în domeniul transporturilor

Banca Europenă de Investiții (BEI) acordă României un împrumut de un miliard de euro pentru cofinanțarea cu Fondurile structurale și de investiții europene a proiectelor prioritare de infrastructură în domeniul transporturilor, în valoare totală de 6,8 miliard de euro, care vor fi implementate în țara noastră în perioada de programare 2014 - 2020.
Împrumutul este acordat pe o perioadă de până la 25 de ani, din care o perioadă de grație de până la 7 ani, fiecare tragere fiind considerată un împrumut de sine stătător, cu propria sa maturitate și perioadă de grație. Dobânda poate fi fixă sau variabilă, stabilită de comun acord cu BEI și nu se va percepe decât în cazul în care se efectuează trageri din împrumut. Rambursarea fiecărei trageri poate fi efectuată în una sau mai multe tranșe, conform unui comunicat al Ministerului Finanțelor Publice.
„România are calitatea de împrumutat și este reprezentată de Ministerul Finanțelor Publice, iar promotorul este Ministerul Transporturilor. Beneficiarii proiectelor sunt autoritățile și societățile române relevante care implementează proiectele incluse în axele 1 și 2 din POIM", precizează MFP.
Fondurile BEI vor acoperi contribuția bugetului de stat care cofinanțează investiții prioritare de infrastructură în cadrul Programului Operațional Infrastructură Mare 2014 — 2020 (POIM). Aceste proiecte vor fi implementate în diverse regiuni, majoritatea fiind în zonele mai puțin dezvoltate din România și/sau pe Axele prioritare TEN-T (Coridoarele Pan-Europene) .
Investițiile vor beneficia de granturi UE și se vor concentra pe promovarea unui transport sustenabil și pe eliminarea blocajelor din infrastructurile cheie din rețea. De asemenea se va pune accent și pe dezvoltarea unor sisteme de transport multimodal și pe reducerea impactului transporturilor asupra mediului.
România este reprezentată de Ministerul Finanțelor Publice, iar beneficiarii sunt autoritățile naționale relevante și companiile care implementează proiecte conform programului strategic de dezvoltare a infrastructurii naționale în perioada de programare 2014 — 2020 (POIM).
„Împrumutul de la Banca Europenă de Investiții va sprijini investițiile strategice de infrastructură de transport, care sunt importante pentru creșterea mobilității, siguranței și a interconectivității în România și pentru întărirea competitivității țării. Acesta proiect reprezintă un bun exemplu al cooperării BEI cu economia românească, căreia instituția îi oferă servicii de finanțare și consultanță accesibile pe termen lung, accelerând absorbția fondurilor UE și stimulând avansul economiei și scăderea șomajului, precum și îmbunătățirea vieții de zi cu zi a cetățenilor", a declarat Andrew McDowell, vicepreședinte BEI.
Ministrul Finanțelor Publice, Ionuț Mișa, a afirmat la rândul său că „noul împrumut contractat de la BEI este o dovadă a bunei colaborări stabilite între România și Banca Europenă de Investiții acând ca scop încurajarea investițiilor în țara noastră, punerea în practică a Mater Planului General de Transport convenit cu Comisia Europeană și creșterea absorbției fondurilor europene pentru perioada de programare 2014 — 2020. Obținută în condiții financiare favorabile și pe termen lung, acest tip de facilitate de creditare sprijină suplimentar eforturile Guvernului României de a crea sau de a menține locuri de muncă, de a reduce decalajele dintre diferitele zone și de a asigura bunăstarea populației într-un mediu benefic, toate ducând la o creștere sustenabilă a economiei. România a beneficiat în trecut de patru facilități similare: două facilități legate de perioada anterioară de programare UE, în valoare de 1,3 miliarde de euro, și alte două pentru perioada de programare curentă, în valoare de 660 milioane de euro, care acoperă proiectele de mediu din cadrul Programului Operațional Infrastructură Mare, Programul Operațional Competitivitate și Programul Operațional Capital Uman".
Și comisarul pentru politică regională Corina Crețu a subliniat că „dezvoltarea rețelei strategice de transport în România va aduce beneficii semnificative comerțului și turismului și va alimenta direct economia reală, dar, la fel de important este și impactul pozitiv al conexiunilor mai rapide, al drumurilor mai sigure și al unor sisteme de transport mai sustenabile pentru cetățeni. De aceea mă bucur să văd că Fondurile de Coeziune și resursele BEI sunt unificate pentru o mai bună conectivitate în România."
Donează pentru ActiveNews!
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!

RO02BTRLRONCRT0563030301 (lei) | RO49BTRLEURCRT0563030301 (euro)
Pe același subiect

Bogdan Calehari: În Franța a intrat în vigoare programul EVARS. De luni, Franța a legalizat pedofilia!

Un jurnalist american aflat pe Lista Neagră a Ucrainei a fost ucis în fața casei sale. Ziaristul Jamie White lucra la site-ul InfoWars care l-a intervievat și pe Călin Georgescu. Alex Jones acuză mâna criminală a Rețelei Soros

Pe lângă carduri de identitate electronice la tot poporul, Guvernul vrea biometrizarea copiilor de la 0 ani

Propagandă vs realitate. Câți oameni au fost, de fapt, la protestul pro-UE din Piața Victoriei?

Cristian Tudor Popescu: ”Aseară mi-am luat MEDICAMENTELE”

Primul mare sondaj după validarea lui George Simion de către CCR. Liderul AUR ar câștiga primul tur al alegerilor prezidențiale. Cu cine se luptă în turul 2
Recomandările noastre

Kievul tocmai a aruncat în aer Negocierile de Pace – România, în pericol maxim!

Elefanții, porcul spinos și lebăda neagră

Călin Georgescu după interzicerea lui de către CCR: Ați avut ocazia să vedeți iadul: nu suntem liberi nici în România, nici în Europa. Rămâneți în credință. Vă mulțumesc, a fost o onoare sa fim împreună în această chemare istorică! - DISCURSUL INTEGRAL

ALERTĂ: BEC A RESPINS CANDIDATURA LUI GEORGESCU! Românii în stradă pentru Călin Georgescu: Se strigă HOȚII! Intervin SCUTIERII ca în '89. JANDARMII DAU CU GAZ! Elon Musk: O NEBUNIE! Democrația a murit în România!
Secțiuni: Social
Persoane: Corina Crețu
Locații: România
Subiecte: infrastructură România
Organizații: BEI Guvernul României
Tip conținut: Știri
Autentifică-te sau înregistrează-te pentru a trimite comentarii.
Comentarii (0)