Portalul „Scena 9”, deținut de BRD Societe Generale, a alocat ample spații protestului de duminică seară de la Muzeul Țăranului Român.

În articolul „România nu e Sodoma. Filmul unui film întrerupt”, cei de la Scena 9 îi numesc pe manifestanții pentru păstrarea misiunii originale a MȚR drept „un grup de fanatici religioși”.  Puțin mai jos, protestatarii sunt „fanaticii strânși la MȚR”.

ImunoMedica

Articolul, ilustrat cu o fotografie în care 2 băieți se sărută și care inițial a fost asumat de întreaga redacție a Scena 9, încearcă să pună incidentul pe seama Coaliției pentru Familie, insinuând că în spatele acțiunii s-ar fi aflat Mihai Gheorghiu, director adjunct al MȚR. Coaliția pentru Familie a denunțat vehement aceste speculații, imediat. 
 

Aproape imediat, istoricul Adrian Cioflâncă a scris un articol prin care insinua că întreruperea filmelor în 2018 și 2013 face parte din registrul manifestațiilor anti-semite din anii' 30.

„Ar fi câteva lucruri de reținut din această poveste interbelică, insuficient cunoscută istoriografic și conștientizată public: * de la violență verbală și simbolică se ajunge foarte repede la violență fizică; * naționaliștii se folosesc de paravane religioase și civice, dar articulează de fapt mișcări de tip politic adepte ale violenței și purificării”, notează el, printre altele. 

Adrian Cioflâncă este un personaj propulsat de către Vladimir Tismăneanu în CNAS. 

Ulterior, în articolul „Ce-am mai descoperit săptămâna asta”, autorii scriu că „A fost o săptămână agitată, în care două filme care au rulat la Cinema Muzeul Țăranului Român au fost întrerupte de grupuri de fundamentaliști creștini și de naționaliști, pe motiv că ar prezenta momente din viața unor persoane de altă orientare sexuală decât majoritatea hetero”. Conform celor prezenți la MȚR, motivul protestului a fost locul ales pentru difuzare, considerat nepotrivit cu misiunea asumată a Muzeului.


Acest articol este asumat de întreaga redacție fiind semnat „Conștiința Colectivă de pe Scena 9”. O formă de „Conștiință colectivă îi va lua locul lui Dumnezeu”, spunea recent scriitorul Dan Brown.

„Scena 9” are o poziție exclusiv favorabilă homosexualității, transgenderismului și educației sexuale obligatorii, așa cum reiese din portretul realizat „dezbaterii” prilejuite de lansarea filmului 120 bpm la cinema Elvira Popescu. Acolo, mai multe zeci de elevi au fost duși să urmărească pelicula și apoi să „dezbată” nevoia de educație sexuală împreună cu activistul LGBT Florin Buhuceanu, posesorul unui portret elogios în „Scena 9”.  

De altfel, într-un top realizat în Statele Unite, compania Societe Generale a ieșit pe primul loc în rândul corporațiilor în ceea ce privește implementarea politicilor în favoarea minoritățiilor LGBT. 

Proiectul „Scena 9” aparține BRD Groupe Societe Generale. Iată viziunea BRD despre cultură, așa cum apare chiar pe pagina Scena 9


„Despre implicarea noastră în cultură, ipoteza era că, în ansamblul ei, cultura reprezintă modul în care rezolvăm problemele ca națiune, cu toată inteligența, creativitatea și pasiunea de care suntem în stare. Și investiția în fenomenul cultural românesc înseamnă să susținem permanent lideri și proiecte care să ne reamintească de unde venim, cine suntem și încotro ne ducem. Cu alte cuvinte, investeam în cultură ca să fim aproape de cea mai bună versiune a României, cea în care cultura ghidează nevoile noastre de educație, responsabilitate, dezvoltare. Evident, eram niște naivi care puneau cultura pe un piedestal și îi agățau în cârcă toate marile așteptări. 

După luni de zile petrecute împreună cu echipa de la Scena9.ro, un lucru e clar: vom investi în cultură, mai intens decât am făcut-o vreodată. Dar nu o vom face că să „părem noi mai buni”, sau pentru a împlini vreo mare așteptare cultural-națională. O facem dintr-un motiv mult mai simplu: ca să învățăm. Să învățăm de la istorie cum să corectăm miopia știrilor prezentului revizitând evenimente similare din trecut. Să învățăm de la teatru cum să tratăm cu empatie inevitabilele eșecuri și nebunii – ale noastre și ale altora. Să învățăm de la artele vizuale cum să evoluăm în limbaj, înainte ca cel pe care îl folosim să devină irelevant. Să învățăm de la literatură cum să experimentăm prin ochii altora povești mai străine și înfricoșătoare decât își poate permite oficial o corporație cu aversiune la risc. Să învățăm de la arhitectură cum să construim spații care ne fac o idee mai relaxați, nu mai încrâncenați.

Dezbrăcat de toate înfloriturile de PR, ăsta e adevărul: investim în cultură dintr-un motiv egoist,  ca să învățăm să devenim o versiune mai bună a noastră, „a better us”. Nu știm dacă o să ne iasă, dar știm că ne străduim de ceva vreme și vom continua să o facem. Iar dacă vi se pare că evoluăm, e foarte probabil că am învățat asta de la Scena9. 

Ceea ce va dorim și vouă.

Echipa BRD”