Accelerarea lucrărilor de infrastructură din acest an va scurta semnificativ durata unei călătorii cu trenul pe porțiunea românească a Coridorului IV paneuropean, care face legătură între Turcia și Germania, astfel că trenul va deveni o optiune în rândul publicului, a declarat directorul general al CFR SA, Marius Chiper. CFR SA, cunoscută și ca CFR Infrastructură, este compania care administrează infrastructura de cale ferată din România, scrie News.ro.

Coridorul IV pan-european, lung de circa 2.000 de kilometri, face legătura între orașele germane Dresda și Nurnberg și metropola turcească Istanbul, cu trecere prin Cehia, Austria, Ungaria, România și Bulgaria.

Porțiunea românească a coridorului IV are circa 800 de kilometri, fiind cuprinsă între Curtici, județul Arad, și Constanța, pe traseul Curtici-Arad-Simeriu-Coșlariu-Sighișoara-Brașov-București-Constanța.

Însă lucrările pe tronsonul Simeria-Sighișoara, parte din coridor, au întârziat mai mulți ani, dar în 2016 acestea au accelerat, iar redeschiderea circulația pe anumite segmente feroviare va fi făcută încă din primul trimestru al anului viitor.

„Începând cu noul mers al trenurilor, ce va fi implementat în luna decembrie 2016, se are în vedere într-o primă fază ridicarea vitezelor de circulație de la 50 km/h, cât este în prezent, la 120-140 km/h, viteză care va contribui direct la reducerea duratei de călătorie”, a spus Chiper, pentru News.ro.

Lucrările pe partea românească a coridorului paneuropean au acelerat în ultimul timp, la presiunea Comisiei Europene, care finanțează mare parte din lucrări.

Cu toate acestea, lucrările sunt mult întârziate, astfel că viteza pe porțiunea românească a coridorului rămâne cea mai mică de pe traseul paneuropean.

Povestea trenului de viteză al lui Coandă, un proiect abandonat de România, de care sunt interesați americanii