ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Peste 70 de branduri de modă și furnizori de haine din întreaga lume s-au angajat să detoxifice procesul de producție până în anul 2020.
 
Producători celebri de haine, care îmbracă sute de milioane de oameni din lumea întreagă, refuză să ia măsuri pentru a elimina substanțele toxice din obiectele pe care le confecționează și din procesul de fabricație. Printre aceste nume importante din industria textilă se găsesc Nike, Esprit, Victoria's Secret și Li Ning, arată un raport al Greenpeace.

Pe de altă parte, sunt și producători sau distribuitori mari care au făcut pași importanți în sensul protecției propriilor anagajați și a mediului înconjurător. Cel mai important astfel de nume este cel al companiei Inditex, deținută de cel mai bogat om din lume, spaniolul Amancio Ortega.

Inditex operează branduri importante prezente în întreaga lume, inclusiv în România. Cele mai cunoscute nume din imperiul Inditex sunt Zara, Pull and Bear, Bershka sau Stradivarius.
 
Alături de Inditex, în zona "Avant-Garde", în care Greenpeace include companiile care au făcut pași importanți pentru eliminarea substanțelor toxice din hainele pe care le confecționează, mai sunt doar H&M și Benetton, potrivit profit.ro. H&M este un alt nume foarte activ pe piața din România, în timp ce Benetton este o prezență mai discretă.
 
Acestea sunt și singurele trei branduri, din cele 19 analizate în cadrul proiectului Detox Catwalk, care nu au probleme serioase în ceea ce privește respectarea standardelor de protecție a mediului.

"Raportul nostru arată că industria textilă nu depune suficiente eforturi pentru a renunța la chimicalele toxice. 16 dintre cele 19 branduri analizate au probleme în ceea ce privește transparența sau pur și simplu nu au eliminat chimicalele toxice din lanțurile de producție. Mai sunt doar 3 ani până la deadline-ul din 2020 pe care, dacă vor să îl atingă, ar trebui să grăbească procesele", declară Kirsten Brodde, directorul campaniei Detox My Fashion, Greenpeace Germania.
 
Majoritatea companiilor analizate se încadrează într-o categorie de mijloc, Evolution Mode, care remarcă o mai bună gestiune a chimicalelor. La această clasă intră firme ca C&A și Mango.

Raportul Detox Catwalk analizează felul în care companiile au respectat indicatori-cheie, inclusiv eliminarea compușilor chimici periculoși din produsele lor și din procesele de fabricare. De asemenea, raportul a analizat gradul de transparență al informațiilor legate de poluare.