Comarnic-Brașov și Tg. Mureș-Iași, scoase de pe lista autostrăzilor prioritare pentru acest an
Construirea autostrăzii Comarnic-Brașov nu este trecută la capitolul priorități pentru 2017, dar nici autostrada Iași-Tg Mureș, atât de necesară pentru a convinge investitorii să vină și în Moldova.
Construirea unor autostrăzi care să scutească automobiliștii de orele pierdute în trafic pe Valea Prahovei sau care să lege regiunea Moldovei la o rețea națională de autostrăzi par a nu fi priorități ale actualului Guvern.
Ministerul de Finanțe a dat publicității zilele trecute bugetul Ministerului Transporturilor pe 2017 unde cele două proiecte menționate lipsesc. La capitolul ”Proiectele prioritare ale MT pentru anul 2017 și perspectiva 2018-2020”, Guvernul trece continuarea lucrărilor la câteva autostrăzi în lucru la care se adaugă autostrada Sibiu-Pitești. Este vorba de ”autostrada Constanța-Nădlac, finalizarea autostrăzii Lugoj-Deva, finalizarea lucrărilor la autostrada Transilvania, autostrada Sibiu – Pitești, finalizarea autostrăzii Sebeș – Turda”.
La partea de infrastructură rutieră mai figurează: ”realizarea coridoarelor de legătură cu autostrăzile, prin intermediul drumurilor europene și drumurilor expres și continuarea programului de construcție a variantelor de ocolire”.
Singurele referiri la Valea Prahovei sunt centurile ocolitoare Comarnic, Câmpina și Bușteni. Aceste proiecte sunt însă deocamdată blocate în diferite faze, cum ar fi licitații suspendate sau fără un câștigător desemnat. Despre aceste proiecte fosta conducere a CNAIR declara că urmărește anularea lor și reluarea proiectelor pe alte baze. Mai intâi urma să fie făcută proiectarea de către compania de stat și de abia apoi să se liciteze lucrările. Modernizarea Transfăgărașanului și a Transalpinei (DN 67C care traversează munții Parâng) sunt alte obiective urmărite de CNAIR.
Pe hârtie însă, partea de infrastructură rutieră este tratată cu generozitate de către Guvern, potrivit economica.net. Proiectul de buget pentru 2017 prevede pentru dezvoltarea de autostrăzi și variante de ocolire cheltuieli de 4,32 miliarde de lei, de 2,5 ori mai mari față de execuția preliminată pe 2016, de 1,74 miliarde de lei. Inițial, fostul Executiv a alocat anul trecut pentru autostrăzi și centuri suma de 2,58 miliarde de lei. Din cauză că nu au putut fi cheltuiți integral, fostul premier Dacian Cioloș a tăiat la rectificările bugetare din banii pentru Transporturi.
Pentru 2018, actualul Guvern prevede cheltuieli de 2,57 miliarde de lei pentru autostrăzi și variante de ocolire localități. Pentru 2019, alocările bugetare se reduc drastic, la 885 milioane de lei, iar în 2020 cresc până la 1,22 miliarde de lei.
În total, pentru perioda 2017-2020 Guvernul Grindeanu prevede cheltuieli de nouă miliarde de lei pentru autostrăzi și centuri.
Însă, de la sumele trecute pe hârtia pe care se scriu bugetele, la cheltuirea efectivă a banilor, este cale lungă. Pentru a fi cheltuiți banii, trebuie făcute lucrările aferente de construire a autostrăzilor, totul în conformitate cu procedurile UE și cu contractele semnate. Ori, o bună parte din proiectele din prezent sunt blocate parțial, lipsind autorizațiile de construire, exproprieri, avize de mediu, lucrări de proiectare, etc.
Construirea unor autostrăzi care să scutească automobiliștii de orele pierdute în trafic pe Valea Prahovei sau care să lege regiunea Moldovei la o rețea națională de autostrăzi par a nu fi priorități ale actualului Guvern.
Ministerul de Finanțe a dat publicității zilele trecute bugetul Ministerului Transporturilor pe 2017 unde cele două proiecte menționate lipsesc. La capitolul ”Proiectele prioritare ale MT pentru anul 2017 și perspectiva 2018-2020”, Guvernul trece continuarea lucrărilor la câteva autostrăzi în lucru la care se adaugă autostrada Sibiu-Pitești. Este vorba de ”autostrada Constanța-Nădlac, finalizarea autostrăzii Lugoj-Deva, finalizarea lucrărilor la autostrada Transilvania, autostrada Sibiu – Pitești, finalizarea autostrăzii Sebeș – Turda”.
La partea de infrastructură rutieră mai figurează: ”realizarea coridoarelor de legătură cu autostrăzile, prin intermediul drumurilor europene și drumurilor expres și continuarea programului de construcție a variantelor de ocolire”.
Singurele referiri la Valea Prahovei sunt centurile ocolitoare Comarnic, Câmpina și Bușteni. Aceste proiecte sunt însă deocamdată blocate în diferite faze, cum ar fi licitații suspendate sau fără un câștigător desemnat. Despre aceste proiecte fosta conducere a CNAIR declara că urmărește anularea lor și reluarea proiectelor pe alte baze. Mai intâi urma să fie făcută proiectarea de către compania de stat și de abia apoi să se liciteze lucrările. Modernizarea Transfăgărașanului și a Transalpinei (DN 67C care traversează munții Parâng) sunt alte obiective urmărite de CNAIR.
Pe hârtie însă, partea de infrastructură rutieră este tratată cu generozitate de către Guvern, potrivit economica.net. Proiectul de buget pentru 2017 prevede pentru dezvoltarea de autostrăzi și variante de ocolire cheltuieli de 4,32 miliarde de lei, de 2,5 ori mai mari față de execuția preliminată pe 2016, de 1,74 miliarde de lei. Inițial, fostul Executiv a alocat anul trecut pentru autostrăzi și centuri suma de 2,58 miliarde de lei. Din cauză că nu au putut fi cheltuiți integral, fostul premier Dacian Cioloș a tăiat la rectificările bugetare din banii pentru Transporturi.
Pentru 2018, actualul Guvern prevede cheltuieli de 2,57 miliarde de lei pentru autostrăzi și variante de ocolire localități. Pentru 2019, alocările bugetare se reduc drastic, la 885 milioane de lei, iar în 2020 cresc până la 1,22 miliarde de lei.
În total, pentru perioda 2017-2020 Guvernul Grindeanu prevede cheltuieli de nouă miliarde de lei pentru autostrăzi și centuri.
Însă, de la sumele trecute pe hârtia pe care se scriu bugetele, la cheltuirea efectivă a banilor, este cale lungă. Pentru a fi cheltuiți banii, trebuie făcute lucrările aferente de construire a autostrăzilor, totul în conformitate cu procedurile UE și cu contractele semnate. Ori, o bună parte din proiectele din prezent sunt blocate parțial, lipsind autorizațiile de construire, exproprieri, avize de mediu, lucrări de proiectare, etc.
Donează pentru ActiveNews!
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!
Sau direct în conturile Media Root de la Banca Transilvania:
RO02BTRLRONCRT0563030301 (lei) | RO49BTRLEURCRT0563030301 (euro)
RO02BTRLRONCRT0563030301 (lei) | RO49BTRLEURCRT0563030301 (euro)
Pe același subiect
Noi decese ale unor persoane tinere din România: cadavrul unui bărbat de 40 de ani a fost găsit în Parcul IOR din București. Un tânăr a murit la festivalul de tatuaje organizat în Timișoara
Cea mai mare companie de asigurări de sănătate din Belgia vrea să introducă eutanasierea pentru bătrâni: ”Sunt un munte de carne. De ce să trăiască mai mult?”
Un medic apreciat a murit subit la doar 41 de ani. Dr. Ștefan Veliceasa ar fi decedat în urma unui accident vascular, în trafic, la volan
Cutremur în lumea interlopă: Costel Corduneanu, zis Ștefan cel Mare al Moldovei, s-a stins din viață la numai 54 de ani
Paul Gabriel Andrei, despre moartea prematură a medicului Ștefan Veliceasa, la 41 de ani: Luni am dat mesaj pe telefonul clinicii "Bună ziua. Domnul doctor e astăzi?". Mi-a răspuns doamna asistentă: "Domnul doctor a suferit un AVC. Mâine îl îngroapă”
A murit un fost ministru de Interne - doar ce își serbase ziua de naștere. Doru Viorel Ursu a fost implicat în Mineriada FSN din iunie 1990
Recomandările noastre
Orwell a prezis Războiul Permanent de astăzi
CNSAS a declanșat procedura de verificare a lui VASILE BĂNESCU. Purtătorul de cuvânt al Patriarhiei refuză să-și ofere datele instituției care cercetează trecutul său în raport cu Securitatea. DOCUMENT EXCLUSIV
17 milioane de morți ai vaccinului și o tută. ”Amanta lui Cîțu” contrazice un studiu de 180 de pagini efectuat în 17 țări de oameni de știință cu reputație internațională cât și pe Tucker Carlson. Factual, ONG-ul cu un capital de 2.500.000 lei
Un profesor le scrie colegilor săi de la liceul George Barițiu din Baia Mare: Rușine, Domnilor Profesori! Scuipați-vă de trei ori pe zi. Dați-vă pumni! Dați-vă cu capul de pereți, doar s-o îndura Dumnezeu să vă dea un grăunte de minte. PENTRU VLAD ȚĂRANU!
Secțiuni: Social
Persoane: Sorin Grindeanu
Locații: România
Subiecte: Autostrăzi România Guvernul Grindeanu
Tip conținut: Știri
Autentifică-te sau înregistrează-te pentru a trimite comentarii.
Comentarii (0)