Consilierul juridic Camelia Mățău afirmă că prin adoptarea de către țara noastră a Convenției de la Istanbul, „în România, omul este frânt în două, în sensul că sexul și genul lui nu ar fi unul și același”, se arată într-un text publicat pe siteul Juridice.ro.

Mai precis, este vorba despre Legile nr. 174 si nr. 178 pe 2018, legi în care sunt copiate paragrafe din Convenția de la Istanbul.

Laboratorul ImunoMedica


Camelia Mățău a scris că respectivele legi dau „noile definiții ale omului în România”:

„egea nr. 178 din 17 iulie 2018 pentru modificarea și completarea Legii nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, la articolul 4, după litera d) introduce 3 noi litere, literele d1 ) – d3 ), cu următorul cuprins:

”d2) prin sex desemnăm ansamblul trăsăturilor biologice și fiziologice prin care se definesc femeile și bărbații;

d3) prin gen desemnăm ansamblul format din rolurile, comportamentele, trăsăturile și activitățile pe care societatea le consideră potrivite pentru femei și, respectiv, pentru bărbați;”

Așadar, pentru noi, românii, sexul și genul sunt două lucruri diferite, după cum  hotărăște statul.

La articolul 4, după litera i) se introduce o nouă literă, litera i1), cu următorul cuprins: „i¹) prin stereotipuri de gen se înțeleg sistemele organizate de credințe și opinii consensuale, percepții și prejudecăți în legătură cu atribuțiile și caracteristicile, precum și rolurile pe care le au sau ar trebui să le îndeplinească femeile și bărbații;

Aceasta înseamnă că este stereotipic să crezi că femeia naște copii, îi hrănește, îi crește ori că bărbatul îi apără, îi ocrotește, le dă putere și le asigură mediul securizant de dezvoltare. Copiii României nu vor mai învăța aceste "stereotipuri de gen”.

La articolul 4, după litera j) se introduce o nouă literă, litera k), cu următorul cuprins: „k) prin bugetare din perspectiva de gen se înțelege analiza bugetului public în vederea identificării impactului pe care îl are asupra vieții femeilor și bărbaților și alocarea resurselor financiare în vederea respectării principiului egalității de șanse între femei și bărbați.”

Așa cum era de așteptat, noile legi prevăd și interziceri:

„La articolul 19, alineatul (3) se modifică și va avea următorul cuprins: „(3) Firmele de publicitate au obligația de a cunoaște și de a respecta principiul egalității de șanse și de tratament, precum și de a nu utiliza stereotipurile de gen în producțiile publicitare.”

Credeați că numai firmele de publicitate sunt vizate prin aceste noi legi? Nu, așa cum am anticipat deja, copiii noștri sunt primii vizați.

Astfel, în Planul operațional de acțiuni pentru implementarea Strategiei naționale privind promovarea egalității de șanse între femei și bărbați și prevenirea și combaterii violenței domestice 2018-2021, la capitolul Educație este prevăzut în mod expres, la punctul 1:

"1. Includerea în programa școlară a unor noțiuni privind violența de gen și egalitatea de gen

Integrarea perspectivei de gen în manualele școlare

2. Combaterea stereotipurilor de gen în rândul tinerilor

Măsura

b) Organizarea unei campanii de sensibilizare și promovare a rolului și importanța dezvoltării abilităților non – cognitive la adolescenți cu accent pe eliminarea stereotipurilor…”

Iar la capitolul VII punctul 1.1.  Direcții de acțiune  în Educație este reiterată modificarea manualelor școlare:

"a) Includerea în programa școlară a unor noțiuni privind violența de gen și egalitatea de gen”. Reamintim că au fost foarte bine învățați elevii vrânceni ce înseamnă egalitate de gen (se poate consulta aici și aici), subiect care, se pare, e foarte important să fie însușit de adolescenții României (după cum reiese de aici).

"b) Integrarea perspectivei de gen în manualele școlare” (probabil cu informații ca în aceste cărți din librăriile din România: aici, aici sau aici).

Iar la punctul 1.2. este prevăzută "Combaterea stereotipurilor de gen în rândul tinerilor”. Reamintim că stereotipuri înseamnă definiția mai sus expusă, respectiv ceea ce credem noi că intră în atribuțiile femeii și ale bărbatului, cu încălcarea bineînțeles a "egalității de gen” ce va face obiectul taberei adresate exclusiv fetelor și pentru care au reacționat (aici) mai multe ONG-uri de părinți ori preocupate de educația de bună calitate și, oricum, completă, nu centrată pe ideologia de gen.

Cu alte cuvinte, potrivit acestor dispoziții legale, copiii noștri vor învăța că este stereotipic feminin – și de aceea trebuie "combătut” – să naști copii și să îi crești, să îi educi și că este stereotipic masculin – și de aceea trebuie "combătut” – să încerci să asiguri mijloacele de trai ale familiei tale și să încerci, ca bărbat, să o ocrotești”.