Cum se stabilesc prețurile combustibililor în România. OMV, obligată să achite o amendă URIAȘĂ după ce a facut o intelegere de tip CARTEL cu alte 5 companii

Șoferii români au de achitat un preț al carburantului comparabil cu cel din țările dezvoltate din Vestul Europei, uneori chiar mai ridicat, deși în România salariile sunt cele mai mici din Uniunea Europeană, la capitolul acesta doar Bulgaria fiind sub țara noastră.
După un proces care s-a întins pe durata mai multor ani, Înalta Curte de Casație și Justiție a confirmat amenda în valoare de peste 100 de milioane de lei pe care OMV va trebui să o plătească pentru că a făcut o înțelegere de tip cartel cu alte cinci companii. Sancțiunea a fost confirmată și este definitivă și irevocabilă, anunță Știrileprotv.ro.
Consiliul Concurenței susține că piața petrolieră din România este una dezechilibrată, pentru că sunt prea puțini jucători, iar asta afectează prețurile.
În total, șase companii din România au fost amendate de Consiliul Concurenței în 2011 pentru că ar fi format un cartel prin care au stabilit momentul de retragere de pe piață a unui produs. Complet ilegal, au stabilit inspectorii Consiliului Concurenței care le-au dat amenzi record pentru Uniunea Europeană.
Toate companiile au contestat sancțiunile. Însă amenzile au fost menținute de instanțe. Mol a plătit 60 de milioane de lei. Rompetrol, 122 de milioane, iar Eni România peste 8 milioane de lei. Joi a fost confirmată definitiv și irevocabil amenda pentru OMV - 100 de milioane de lei.
Mol - 64,2 milioane lei
Rompetrol - 122,7 milioane lei
Eni - 8,6 milioane lei
OMV - 109,8 milioane lei
Petrom -366,5 milioane lei
Lukoil - 136,8 milioane lei
Deocamdată nu există o decizie definitivă în cazul Petrom - peste 360 de milioane de lei și Lukoil, 136 milioane de lei.
Nu este singura problemă pe care Consiliul Concurenței o vede pe piața carburanților.
"O companie detine o parte prea mare a pietei ceea ce duce la dezechilibre", a spus Bogdan Chirițoiu, presedintele Consiliului Concurenței.
Consiliul Concurentei crede că acest lucru influențează și prețurile și a transmis o serie de recomandări pentru a crește concurența.
Consiliul Concurentei își dorește panouri informative la intrarea pe autostrăzi cu prețurile tuturor benzinăriilor de pe traseu. În plus, vrea un mercurial național cu benzinăriile din România care să fie disponibil și de pe telefonul mobil. De asemenea le recomandă și hipermarketurilor să intre pe piața carburanților pentru a deschide benzinării mici.
În același timp, Consiliul Concurenței a cerut ministerului Energiei să înființeze o Autoritate care să verifice și calitatea carburanților.
După un proces care s-a întins pe durata mai multor ani, Înalta Curte de Casație și Justiție a confirmat amenda în valoare de peste 100 de milioane de lei pe care OMV va trebui să o plătească pentru că a făcut o înțelegere de tip cartel cu alte cinci companii. Sancțiunea a fost confirmată și este definitivă și irevocabilă, anunță Știrileprotv.ro.
Consiliul Concurenței susține că piața petrolieră din România este una dezechilibrată, pentru că sunt prea puțini jucători, iar asta afectează prețurile.
În total, șase companii din România au fost amendate de Consiliul Concurenței în 2011 pentru că ar fi format un cartel prin care au stabilit momentul de retragere de pe piață a unui produs. Complet ilegal, au stabilit inspectorii Consiliului Concurenței care le-au dat amenzi record pentru Uniunea Europeană.
Toate companiile au contestat sancțiunile. Însă amenzile au fost menținute de instanțe. Mol a plătit 60 de milioane de lei. Rompetrol, 122 de milioane, iar Eni România peste 8 milioane de lei. Joi a fost confirmată definitiv și irevocabil amenda pentru OMV - 100 de milioane de lei.
Mol - 64,2 milioane lei
Rompetrol - 122,7 milioane lei
Eni - 8,6 milioane lei
OMV - 109,8 milioane lei
Petrom -366,5 milioane lei
Lukoil - 136,8 milioane lei
Deocamdată nu există o decizie definitivă în cazul Petrom - peste 360 de milioane de lei și Lukoil, 136 milioane de lei.
Nu este singura problemă pe care Consiliul Concurenței o vede pe piața carburanților.
"O companie detine o parte prea mare a pietei ceea ce duce la dezechilibre", a spus Bogdan Chirițoiu, presedintele Consiliului Concurenței.
Consiliul Concurentei crede că acest lucru influențează și prețurile și a transmis o serie de recomandări pentru a crește concurența.
Consiliul Concurentei își dorește panouri informative la intrarea pe autostrăzi cu prețurile tuturor benzinăriilor de pe traseu. În plus, vrea un mercurial național cu benzinăriile din România care să fie disponibil și de pe telefonul mobil. De asemenea le recomandă și hipermarketurilor să intre pe piața carburanților pentru a deschide benzinării mici.
În același timp, Consiliul Concurenței a cerut ministerului Energiei să înființeze o Autoritate care să verifice și calitatea carburanților.
Donează pentru ActiveNews!
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!

RO02BTRLRONCRT0563030301 (lei) | RO49BTRLEURCRT0563030301 (euro)
Pe același subiect

Psiholog militar Laurențiu Niculescu: Asistăm la destrămarea psihică a unei întregi națiuni. Acest lucru trebuie oprit!

Tragedie șocantă: Un fost consilier USR s-a sinucis după ce a lansat pe Facebook acuzații explozive la adresa serviciilor secrete din România, aruncându-se apoi de la etajul unui bloc - VIDEO

De la ”Vaccinare în viteza a șasea”, la Terapie Intensivă. Mihai Leu, în stare critică la Spitalul Fundeni din București. Fostul campion la box și raliuri a fost transportat de urgență cu elicopterul

Cum explică profesorul Silviu Gurlui cauzele blackout-ului din Spania

Premierul Spaniei vine cu noi dezvăluiri despre pana masivă de curent care a lovit Peninsula Iberică: 15 gigawați de energie au dispărut inexplicabil

CNA susține că Hitler nu a fost homosexual. CIA contrazice CNA, care devine suspect de filo-nazism în favoarea LGBT într-un nou act de cenzură: Podcastul viral al lui Damian Drăghici cu Lidia Fecioru, scos de pe Facebook și YouTube
Recomandările noastre

22 aprilie 1990, startul Pieței Universității. În urmă cu 35 de ani începea cea mai amplă manifestație anticomunistă din Europa Centrală și de Est. VIDEO și GALERIE FOTO

Autentifică-te sau înregistrează-te pentru a trimite comentarii.
Comentarii (1)