ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Șoferii români au de achitat un preț al carburantului comparabil cu cel din țările dezvoltate din Vestul Europei, uneori chiar mai ridicat, deși în România salariile sunt cele mai mici din Uniunea Europeană, la capitolul acesta doar Bulgaria fiind sub țara noastră.

După un proces care s-a întins pe durata mai multor ani, Înalta Curte de Casație și Justiție a confirmat amenda în valoare de peste 100 de milioane de lei pe care OMV va trebui să o plătească pentru că a făcut o înțelegere de tip cartel cu alte cinci companii. Sancțiunea a fost confirmată și este definitivă și irevocabilă, anunță Știrileprotv.ro.

Consiliul Concurenței susține că piața petrolieră din România este una dezechilibrată, pentru că sunt prea puțini jucători, iar asta afectează prețurile.

În total, șase companii din România au fost amendate de Consiliul Concurenței în 2011 pentru că ar fi format un cartel prin care au stabilit momentul de retragere de pe piață a unui produs. Complet ilegal, au stabilit inspectorii Consiliului Concurenței care le-au dat amenzi record pentru Uniunea Europeană.

Toate companiile au contestat sancțiunile. Însă amenzile au fost menținute de instanțe. Mol a plătit 60 de milioane de lei. Rompetrol, 122 de milioane, iar Eni România peste 8 milioane de lei. Joi a fost confirmată definitiv și irevocabil amenda pentru OMV - 100 de milioane de lei.

Mol - 64,2 milioane lei
Rompetrol - 122,7 milioane lei
Eni - 8,6 milioane lei
OMV - 109,8 milioane lei
Petrom -366,5 milioane lei
Lukoil - 136,8 milioane lei

Deocamdată nu există o decizie definitivă în cazul Petrom - peste 360 de milioane de lei și Lukoil, 136 milioane de lei.

Nu este singura problemă pe care Consiliul Concurenței o vede pe piața carburanților.

"O companie detine o parte prea mare a pietei ceea ce duce la dezechilibre", a spus Bogdan Chirițoiu, presedintele Consiliului Concurenței.

Consiliul Concurentei crede că acest lucru influențează și prețurile și a transmis o serie de recomandări pentru a crește concurența.

Consiliul Concurentei își dorește panouri informative la intrarea pe autostrăzi cu prețurile tuturor benzinăriilor de pe traseu. În plus, vrea un mercurial național cu benzinăriile din România care să fie disponibil și de pe telefonul mobil. De asemenea le recomandă și hipermarketurilor să intre pe piața carburanților pentru a deschide benzinării mici.

În același timp, Consiliul Concurenței a cerut ministerului Energiei să înființeze o Autoritate care să verifice și calitatea carburanților.