ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Ce înseamnă să fii judecător nedrept? Nu cunoști, nici nu te interesează să cunoști, dar condamni, hotărăști etc. Nu te interesează să asculți mărturii, dovezi, documente. Pentru că tu ai hotărât dinainte.

Dar dacă vrem să fim drepți, trebuie să studiem înainte de a hotărî. În loc de a aplica principiul Inchiziție "crede și nu cerceta", să respectăm principiul ortodox "cercetați toate, păstrați ce este bun".Deci, de ce se dau bani de la buget pentru culte? Din motive istorice și politice. De unde vin acești bani? Banii de la buget provin, teoretic, din două surse: A) taxe și impozite luate de la cetățeni, firme etc. și B) venituri ale statului (din proprietăți, bănci de state, întreprinderi de stat, fonduri de investiții etc.). Încercați să țineți minte aceste două surse!

Sunt foarte importante, iar politicienii le folosesc masiv pentru a se îmbogăți ei, dar și pentru felurite tipuri de propagandă, folosindu-se de neștiința cetățenilor. Să ne întoarcem însă la problema cultelor, și să vedem pentru ce motiv sunt ele finanțate de la buget. Și vom începe cu Biserica Ortodoxă Română.


I. Bazele istorice ale finanțării BOR de la stat.
În vremea lui Cuza au fost confiscate aproape toate proprietățile BOR. Spitale și școli, construite de ierarhi, preoți, monahi și mireni de-a lungul secolelor, așezăminte (sociale, le-am spune astăzi), terenuri arabile, iazuri, mori, stupine, livezi, vii, pășuni, turme etc., etc. Toate acestea erau deținute de parohii, mânăstiri și alte părți ale Bisericii exclusiv legal. Erau primite de la tot felul de donatori, de-a lungul istoriei, de la domnitori ca Neagoe Basarab, Ștefan cel Mare și Constantin Brâncoveanu până la răzeși moldoveni, moșteni munteni, breslași etc. Și erau folosite de comunitățile ortodoxe. Ceea ce, de altfel, împiedica stăpânirea să pună șaua pe români.

 

Merită amintit aici că în vremea în care Muntenia și Moldova încă erau țări conduse de români și ortodoxe, pe la 1715, tot românul știa să scrie și să citească ("Descriptio Moldaviae", Dimitrie Cantemir). Pentru ca la 1900, după minunatele reforme ale lui Cuza, Brătianu și altor masoni, 80% din populație să fie analfabetă. Sau merită amintit faptul că în timpul "fundamentalismului ortodox" bolnițele bisericești (aka spitale) erau deschise gratuit oricărui om care avea nevoie, școala era ținută de preot gratuit și nu exista sat în care bătrânii să moară de foame. Pentru ca după minunatele reforme ale lui Cuza, Brătianu și alți masoni școala să coste - direct și indirect -, spitalizarea să coste, iar bătrânii să ajungă la limita supraviețuirii.

Confiscările făcute de Cuza nu au fost, de fapt, primele. Epoca fanariotă a cunoscut un jaf masiv asupra întregii țări - fie că se numea Moldova sau Muntenia - dar, pentru că legal nimeni nu avea dreptul să confiște aiurea o proprietate, iar cele ale Bisericii erau obținute legal, s-a folosit altă metodă: administrarea.

Teoretic, proprietatea aparținea parohiei X, mânăstirii Y, episcopiei Z. Practic, fanarioții numeau ca administratori rudele lor, sau partenerii lor de afaceri, jefuind total. Sau "închinau" proprietatea unor mânăstiri sau biserici grecești, aflate la sute și mii de km, sub frumosul pretext al "sprijinirii locurilor sfinte" aflate sub turci. Și administratorul era numit prin înțelegeri între respectivele mânăstiri sau biserici îndepărtate și domnitori, după care, evident, urma jaful.

Oprirea acestei ticăloșii s-a făcut cu greu, prin bătălii duse diplomatic și uneori cu armele în perioada 1821-1850. Pentru ca apoi să vină, nici măcar o generație mai târziu, reformele masonice.

Pentru a vedea deosebirea între viața românilor dinainte de aceste confiscări ("secularizarea averilor mânăstirești") făcute în timpul lui Cuza și Carol I și viața de după acestea, putem să citim articolele pe temă scrise de Mihai Eminescu, sau alte asemenea surse istorice. Doar că acestea nu se studiază în școli. Nici măcar în facultăți, decât extrem de rar.


Deosebirea între starea frumoasă a țăranului român în timpul ultimului domnitor într-adevăr român și într-adevăr ortodox, Constantin Brâncoveanu, și cea a țăranului român la 1900 este cutremurătoare. În timpul lui Constantin Brâncoveanu Muntenia producea la fel de mult săpun ca Franța - care avea o populație de cel puțin 10 ori mai mare - dar exporta puțin, fiind folosit mai ales pentru uz personal (în vreme ce în Franța săpunul se folosea în industria textilă ori se exporta). Tipărirea și copierea de cărți aduceau mult câștig, pentru că erau căutate în popor multe cărți, de la cele religioase la "Alixăndria" ("Viața lui Alexandru Macedon") și altele asemenea. Adică românul avea timp și chef să citească, pe lângă horele pe care le făcea, pe lângă veselia de la clăci și alte forme de cultură în care bucuria de a trăi era exprimată din plin. La 1900 viața țăranului român poate definită, simplu, ca o sclavie vag îmbunătățită.

Dar acestea sunt aspecte colaterale subiectului principal. Pentru că "finanțarea de la stat" își are rădăcinile în confiscările lui Cuza. Cum? Din proprietățile confiscate, și care însemnau un fond gigantic, s-a ales o parte - mică, mică, mică - din care s-a înființat "Fondul Bisericesc". Acesta era administrat de stat, proprietatea statului, dar DIN veniturile sale urma să se asigure și un fel de așa-zisă salarizare a personalului bisericesc (fie el clerical și neclerical), repararea bisericilor și alte necesități. Spun așa-zisă pentru că de la început s-a prevăzut faptul că Biserica trebuie să completeze sumele venite de la "Fondul Bisericesc" din veniturile sale, dar să plătească impozit la stat PE TOȚI BANII folosiți pentru salarizare, investiții, etc. Încă o hoție la scenă deschisă, pentru că impozitele trebuie cu totul altfel stabilite, dar despre asta nu vom discuta acum.

Căci apare o întrebare FUNDAMENTALĂ: Dacă s-a înființat "Fondul Bisericesc", de ce se alocă astăzi banii pentru BOR de la buget și nu din "Fondul Bisericesc"?

Răspunsul este simplu și în doi pași, dar poate fi simplificat și mai mult sub expresia "Statul (politicienii) ne fură" (pe toți):
1. "Fondul Bisericesc" a fost inclus în buget, ca parte a surselor de venit de categorie B (proprietăți, bănci de stat, fonduri de investiții etc.).
2. "Fondul Bisericesc" a fost devalizat.

Ca să înțelegem mai bine situația, să luăm ca exemplu "Fondul de Pensii".

"Fondul de Pensii" a apărut în secolulul al XIX-lea. S-a hotărât atunci, atenție!, ca toți muncitorii, funcționarii etc. - nu detaliem etapele - să plătească o taxă din salariu pentru "Fondul de Pensii". Acesta investea banii în proprietăți, acțiuni etc, înmulțindu-i. Și din ceea ce rezulta, atunci când omul își înceta lucrul, primea o sumă lunară care "să-i sprijine bătrânețile".
AȚI FOST ATENȚI? Dacă da, SIGUR vă puneți o întrebare fundamentală:
dacă "Fondul de Pensii" a fost creat prin banii dați de salariați pentru pensiile lor viitoare, cum de astăzi pensiile se plătesc din impozitele salariaților activi? Cum de astăzi pensionarii primesc pensiile din banii veniți de la angajați, în loc să le primească din impozitele plătite de ei?

Răspunsul este simpl și în doi pași, dar poate fi simplificat și mai mult sub expresia "Statul (politicienii) ne fură" (pe toți):
1. "Fondul de Pensii" a fost inclus în buget, ca parte a surselor de venit de categorie B amintite mai sus.
2. "Fondul de Pensii" a fost devalizat.

Și, pentru că banii dați de oameni pentru pensia proprie au fost furați, s-a ajuns la situația aberantă și hoțească să fie plătită pensia din banii noilor angajați!

Revenind la BOR, avem aceeași situație.Proprietățile ortodoxe confiscate în timpul lui Cuza au fost "completate" de cele confiscate în timpul lui Carol I și după, spre a veni apoi o altă confiscare masivă, în timpul comunismului.
BOR a declarat oficial faptul că este gata să renunțe la orice venit de la stat dacă i se restituie proprietățile confiscate abuziv. ATENȚIE! BOR a declarat oficial faptul că este gata să renunțe la orice venit de la stat dacă i se restituie proprietățile confiscate abuziv!! În același timp, statul zis românesc a restituit și restituie altor culte - Biserica Catolică, Biserica Evanghelică etc. - nu doar proprietățile confiscate abuziv, dar și altele, în plus. Inclusiv proprietăți ortodoxe confiscate abuziv de statul austriac sau austro-ungar și date ÎN FOLOSINȚĂ acestor culte. Și pe care, repetăm, statul zis român NU le dă înapoi ortodocșilor, NU le păstrează, ci le dă ÎN PROPRIETATE cultelor respective.

Deci, statul a devalizat "Fondul Bisericesc" și "Fondul de Pensii" și fură bani de la oameni ca să își plătească datoriile. Statul restituie proprietățile altor culte, dar numai excepțional - și când sunt mici - pe cele ale BOR.
Dar tot statul "restituie" proprietăți uriașe unor pretendenți străini - unguri, austrieci etc. - sau zis români, chiar dacă aceștia nu le-au avut, de fapt, niciodată. BOR este gata să renunțe la veniturile "Fondului Bisericesc", devalizat sau nu, dacă, așa cum este LEGAL și MORAL, își reprimește proprietățile confiscate abuziv. Sau măcar o parte semnificativă...

Aceasta este situația istorică pentru care BOR primește, la un salariu de 1.000 de lei pe lună, o parte din impozit ce totalizează cca. 6 lei pe an (da, 6 lei pe an). Este de observat totodată, că din proprietățile ortodoxe confiscate abuziv statul realizează venituri care pot fi estimate la cca. 20% din PIB (dată fiind economia neagră, subterană, a statului zis românesc, dată fiind capacitatea uriașă de manevră, disimulare și furt a statului, estimările sunt greu de făcut exact). BOR primește maximum 0,1% din buget...

II. De ce sunt finanțate de la stat alte culte?

Că așa a hotărât statul! Pe motiv de "egalitate". Este adevărat că majoritatea banilor care merg spre alte culte, dar și spre ong-urile atee, fundații masonice etc. sunt din impozitele ortodocșilor. Este adevărat că statul nu a confiscat proprietăți semnificative de la alte culte, iar după 1989 a restituit și ce confiscase. Dar statul așa a hotărât.

III. De ce sprijină statul român campania împotriva BOR?

Este evident faptul că politica anti-discriminare se aplică în România pentru oricine în afară de ortodocși.
Este evident faptul că numeroasele campanii anti-ortodoxe sunt sprijinite de stat, care nu are nici o reacție chiar în cazul unor abuzuri flagrante. Și este evident că una din țintele principale sunt proprietățile BOR. De ce?

Un răspuns pripit ar fi "pentru că majoritatea politicienilor cu putere de decizie sunt ne-ortodocși". Afirmația este adevărată, dar nu este răspunsul adevărat, nu lămurește lucrurile. Pentru că sunt țări în care ne-ortodocșii nu au asemenea politici de agresiune și jaf împotriva ortodocșilor (ex.: Finlanda).

De fapt este vorba despre altceva:

1. Statul vrea să mai fure. Dacă se folosește de manipularea oamenilor pentru a pune mâna pe ceva, o va face. Indiferent că este vorba despre averile bisericești, firme particulare, grădinile oamenilor etc. Să nu uităm că acești jefuitori care ne conduc au ajuns până la demența de a pune taxe pe apa de ploaie și pe fructele din copacul aflat în curtea casei omului.
2. BOR este singura structură românească ce mai rezistă astăzi. Armata a fost făcută praf, Învățământul a fost făcut praf, Cultura este făcută praf, structurile de stat sunt în mâna străinilor, Energia este sub controlul străinilor, Transporturile nu mai sunt românești etc., etc. etc. Trebuie distrusă și ultima redută. Așa românii vor putea fi expulzați din țară. Toți, afară de câțiva, care vor fi păstrați în rezervații, ca pieile roșii din SUA.

P.S. Vă rog să nu postați comentarii fără rost. Nu este locul aici pentru afirmații ca "așa este" , "nu este așa" etc. Articolul acesta este unul care necesită multă gândire. Citiți, gândiți-vă, verificați sursele istorice. Luați scrierile politice ale lui Mihai Eminescu, căutați legislația din timpul lui Cuza referitoare la "secularizare" și așa mai departe. Articolul acesta este o sursă de informații, nu o invitație la dispută. Căutați și alte surse de informare și aprofundați subiectul. Indiferent că veți ajunge la aceeași părere sau la alta, vom avea toți de câștigat, vom fi mai informați, mai preveniți, mai pregătiți. Vă mulțumesc!