ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Elevul cu ADHD de la Școala „I.L. Caragiale" din Pitești , unde cei 29 de colegi ai săi au refuzat să intre la ore timp de trei zile, s-a întors la școală, scrisoarea medicală adusă de părinții acestuia la școală arătând că din punct de vedere neuronal copilul este sănătos.
 
Directorul Școlii „I.L. Caragiale" din Pitești, Alin Vlad, a declarat marți că elevul s-a întors la ore începând din această săptămână.

„A adus o scrisoare medicală, de la Spitalul Obregia, din care reiese faptrul că din punct de vedere neuronal este normal. Are doar anumite afecțiuni motorii. Referitor la diagnosticul de ADHD nu avem nicio înștiințare în acest sens. Asta înseamnă că poate fi reintegrat perfect, ca un copil normal, rămânând doar acel certificat medical cu dizabilitate somatică. Atâta timp cât mama este prezentă cu el la ore, așa cum am spus dintotdeauna, aceasta fiind elementul cheie în rezolvarea acestei probleme, totul este în regulă", a spus Alin Vlad.

Acesta a adăugat că a primit, marți, o informare din partea unui avocat, potrivit căreia instituția pe care o conduce trebuie să prezinte, în termen de 15 zile, o soluție referitoare la modalitățile prin care școala reușește să asigure siguranța tuturor elevilor.

„Așteptăm din partea organelor abilitate, în special din partea medicului de specialitate, un diagnostic scris în care să avem și noi o confirmare a diagnosticului acestui copil. Diriginta clasei este în continuare internată în spital la București, în stare gravă", a afirmat directorul școlii.

La rândul său, Dumitru Tudosoiu, inspector general al Inspectoratului Școlar Județean Argeș, a declarat că în urma consultului medical și a rezultatului prezentat la școală, copilul are posibilitatea să se întoarcă în școală.

„Prin discuțiile avute de noi, Inspectoratul Școlar, cu directorul unității și cadrele didactice, copilul este însoțit de părinte. Părintele a dorit ca în această primă săptămână să însoțească copilul, urmând ca de săptămâna viitoare să poată fi însoțit de către un profesor psiholog cu care copilul lucrează și care îl va ajuta foarte bine să se integreze din punct de vedere comportamental. Dacă lucrurile nu fucționează spre binele copilului sau spre binele celorlalți copii și apar iar discuții, părinții și-au manifestat interesul de a transfera copilul și menționez că acest lucru se poate numai în urma unei cereri din partea părinților. Deci, nu se poate face un transfer de către o altă autoritate, noi sau școala. În urma reevaluării, a reieșit că elevul a suferit niște traume în copilărie, dar din punct de vedere al sănătății mintale este sănătos", a spus Dumitru Tudosoiu.

Un număr de 29 de elevi ai clasei a 7- a B din Școală „I.L. Caragiale" din Pitești au refuzat să intre, timp de trei zile consecutiv, la ore, afirmând că nu mai acceptă să învețe în aceeași clasă cu un coleg care ar suferi de tulburarea de hiperactivitate cu deficit de atenție (ADHD). Elevii protestatari spuneau că acesta îi agresează fizic și verbal, dar și că îi amenință cu moartea.

Copiii, împreună cu părinții lor, au protestat în holul de la intrarea în instituția de învățământ.

Uniunea Națională a Studenților din România a transmis un comunicat prin care a solicitat părinților și elevilor clasei a 7-a B de la școala „I.L. Caragiale" din Pitești să înceteze protestul și să permită copilului să participe la cursuri.

De asemenea, Centrul European pentru Drepturile Copiilor cu Dizabilități a depus o plângere penală la Parchet, pentru șantaj, incitare la ură sau discriminare împotriva a patru părinți care și-ar fi instigat copiii să protesteze față de elev.

Timp de câteva zile, în care elevul a fost supus unor expertize medicale, acesta a fost scutit de la orele de curs. În acest timp, reprezentanții de la două ministere au venit în control la Pitești, pentru a vedea dacă soluțiile luate de autorități au fost corecte în cazul elevului exclus de colectivitate.