ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Ikea le recomandă clienților care au cumpărat o pelerină de liliac Lattjo pentru copii să nu îi mai lase să se joace cu ea și să o aducă înapoi la magazinul din Băneasa unde vor primi înapoi suma integrală pe care au plătit-o pentru produs, chiar dacă nu mai au bonul de cumpărături, anunță compania într-un comunicat remis News.ro.

Retailerul suedez de mobilier și decorațiuni IKEA recheamă pelerina de liliac Lattjo după ce trei copii au avut urme și zgârieturi în zona gâtului în timpul jocului. Pelerina s-a blocat și nu s-a putut desprinde cu ușurință.

Niciun copil nu a avut nevoie de îngrijiri medicale, însă, pentru a preveni riscul de strangulare sau de rănire în jurul gâtului, Ikea a luat măsuri de precauție și va retrage produsul.

„Avem toleranță zero pentru riscurile de siguranță la produsele pentru copii și nu putem accepta posibilitatea de accidentare în timp ce aceștia se joacă. În urma sesizărilor de la clienți, am început o investigație care ne-a arătat că sistemul de prindere al pelerinei nu se desface suficient de ușor”, a declarant directorul departamentului pentru produsele pentru copii, Cindy Andersen.

De asemenea, reprezentantul Ikea mai spun că incidental ”ne-a arătat că avem nevoie de cerințe mai clare de producție pentru astfel de sisteme de prindere. Am retras toate produsele de pe piață ca măsură imediată de precauție, însă compania va îmbunătăți viitoarele produse și, prin aceasta, siguranța copiilor, prin implementarea unor noi reguli”.

În magazinul Ikea din București au fost vândute, începând cu din noiembrie 2015, 129 de astfel de pelerine de liliac, la prețul de 49,9 lei. Produsele nu se mai găsesc în prezent în magazin.

Compania Ikea a mai rechemat un produs de la începutul anului și până acum: bazele de lampadar și de veioză Gothem, din cauza riscului de șoc electric, după ce doi clienți și un angajat al companiei au identificat cabluri deteriorate în interior.

Grupul suedez a deschis în 2007 primul și singurul  magazin din România, situat în nordul Bucureștiului.