ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Traseul final pentru autostrada Sibiu-Pitești a fost avizat, autoritățile optând pentru prima variantă, care trece prin Curtea de Argeș, apoi prin Văleni și iese în județul Vâlcea, în localitatea Racovița, a anunțat marți, într-o conferință de presă, ministrul Transporturilor, Sorin Bușe.

„Ieri, 21 noiembrie, în cadrul CTE CNAIR a fost avizat traseul pentru ultimele două secțiuni ale autostrăzii Sibiu-Pitești, după cum urmează: Secțiunea 2, adică Racovița-Boița, de la km 15 la km 43, și Secțiunea 3 Racovița-Văleni, de la km 43 la km72. Deci în acest moment tot traseul este avizat”, a spus ministrul Transporturilor, Sorin Bușe.

La rândul său, prezent la eveniment, directorul general al CNAIR, Cătălin Homor, a spus că acesta este „cel mai important proiect de infrastructură pe care compania îl derulează”.

Astfel, din cele șapte variante inițiale de traseu în CTE (Consiliul Tehnic Economic) a fost selectată varianta 1, care va merge în paralel cu DN 7 Valea Oltului din apropiere de localitatea vâlceană Racovița și presupune mai puține tuneluri în zona de munte.

Autostrada A 1 Pitești-Sibiu va avea cel puțin șase tuneluri și zece noduri rutiere. Cele mai lungi tuneluri vor fi la Poiana 1,7 km, Curtea de Argeș 1,3 km, Lazeret două tuneluri de 1,5 km și Robești 900 m.

Autostrada A 1 Pitești-Sibiu (cu termen estimat de finalizare 2021) necesită investitții de aproximativ 1,6 miliarde de euro și este finanțată din fonduri europene. Este ultima secțiune de autostradă fără contract de construire de pe coridorul european Nădlac 2 – Constanța.

Contractul privind revizuirea studiului de fezabilitate a suferit, însă, mari întârzieri.

Autostrada Pitești-Sibiu, parte din Autostrada București-Nădlac (A1), este, în prezent, cel mai important proiect de șosea rapidă din România, pentru că realizarea sa ar permite traficul neîntrerupt pe autostradă între Capitală și frontiera cu Ungaria. În plus, autostrada de circa 117 kilometri ar fi prima care ar trece munții, făcând legătura între Muntenia și Transilvania, peste Munții Carpați.

Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) și-a luat angajamentul de a termina lucrările în 2021, cu un an mai devreme decât era prevăzut în masterplanul general de transport.