ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


La orele de vârf ale zilei, traficul în Bucureşti este aproape paralizat, după ce sistemul inteligent de 21 milioane de euro, dedicat fluidizării traficului, s-a defectat acum câteva luni. Iar autorităţile nu au mişcat un deget ca să remedieze problema. Nici UTI, firma care se ocupă de mentenanţa sistemului, nu s-a sesizat luni la rând. Abia când scandalul a apărut în presă, autorităţile au început să se agite, informează B1 TV.

Sistemul este dotat cu senzori plasaţi în asfalt, la distanţă de 50, 20 şi 10 metri de intersecţie. În funcţie de viteza cu care maşinile parcurg distanţa dintre ei, dispecerii pot schimba culoarea semaforului, pentru ca traficul să poată fi decongestionat.

Activitatea centrului de monitorizare a fost însă oprită de ruptura unui cablu, pe care autorităţile nu s-au grăbit să îl repare. Administraţia Străzilor nu a găsit timp să facă o sesizare pentru reparaţii, dar nici UTI, firma care teoretic asigură mentenanţa sistemului, nu a dat doi bani pe defecţiunea care blochează zilnic traficul bucureştean. Între timp, nervii şoferilor bucureşteni sunt întinşi la maximum în fiecare zi. 

"Deşi există un contract între Administraţia Străzilor şi UTI, firma care administrează sistemul de management al traficului, din partea Administraţiei Străzilor nu au existat comenzi pentru serviciile de management şi de reparaţii. În aceste condiţii, de câte ori au apărut probleme, nu s-a intervenit asupra sistemului", a declarat viceprimarul Capitalei, Cornel Pieptea.

Acest lucru a dus la demiterea şefei Administraţiei Străzilor, Alina Roman. Începând de săptămâna aceasta, UTI va realiza un audit în urma căruia vor fi verificate şi remediate toate problemele reţelei. Nu se ştie însă când vor fi finalizate lucrările.