ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Șoferii agresivi ar putea fi sancționați cu 6 până la 8 puncte amendă și chiar suspendarea permisului, potrivit unui nou proiect de Cod Rutier depus la Senat, printre manevrele incriminate fiind schimbatul succesiv al benzilor pentru depășirea coloanelor, claxonatul excesiv, condusul pe trotuar.

40 de aleși din toate partidele au elaborat un proiect al unui nou Cod Rutier prin care propun definirea și sancționarea șofatului agresiv, pe care îl consideră sursa principală de accidente.

Propunerea legislativă prevede la articolul 136 obligația conducătorilor de vehicule de a nu adopta un comportament agresiv în trafic. Astfel, demararea în trombă, circulația cu viteză la o distanță foarte redusă față de un alt vehicul, înaintea sau în spatele acestuia, cât și în lateral, în scopul agresării sau intimidării conducătorului acestuia, folosirea repetată a semnalelor luminoase sau a claxonului pentru obligarea nejustificată a conducătorului vehiculului din față de a elibera banda de circulație, conducerea unui moped sau a unei motociclete pe o singură roată, circulația pe o altă bandă decât prima, cu viteză redusă nejustificat, împiedicând circulația regulamentară a vehiculelor care se deplasează în urma sa, mersul înapoi cu spatele în scopul agresării sau intimidării celorlalți participanți la circulație ar putea intra în categoria "șofat agresiv", potrivit Mediafax.

Șoferii vor fi pedepsiți, de asemenea, pentru: circulația cu autovehiculul pe trotuar, în lungul acestuia; realizarea intenționată a unui derapaj controlat în vederea întoarcerii sau rotirii vehiculului; oprirea neregulamentară a vehiculului pe prima bandă blocând deplasarea vechiculelor aflate în spate, care au dreptul de a vira la dreapta la culoarea roșie a luminii semaforului; conducerea unui vehicul care poluează fonic, peste norma stabilită de regelemntările în vigoare, din cauza eliminării amortizoarelor fonice din tobă sau a utilizării unor astfel de amortizoare neomologate.