ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Zilnic pe drumurile din România au loc accidente, iar multe dintre ele sunt din cauza infrastructurii precare. O Asociație înființată în urmă cu trei luni a descoperit o problemă veche de 8 ani și anume că niciun drum din România nu are inspecția de siguranță rutieră. Acest lucru echivalează ca și cum nici măcar o mașină nu ar avea ITP-ul, conform romaniafaragropi.ro.

Din 2008, în România există o lege care prevede ca absolut fiecare drum public să aibă un aviz de securitate rutieră. Numai că legea 265, deși există, nu este pusă în aplicare de nimeni pentru că, susțin specialiștii, nu prevede sancțiuni iar normele de aplicare abia au fost elaborate. Deși legea, în primă formă, este din 2008, anunță tvr.ro.

Din doi în doi ani, o dată vara, o dată iarna, fiecare drum public al rețelei rutiere din România trebuie verificat de inspectori. Raportul trebuie să arate cât de uzate sunt elementele care influențează siguranța rutieră, să indice date despre semnalizarea drumului și dacă acesta a fost afectat de lucrări de reparații.

În acest timp nimeni nu pare să răspundă de starea șoselelor din țară.

Administratorul de drumuri publice, CNADNR, a fost întrebat ce ar trebui să se întâmple cu drumurile care nu au avizul de siguranță rutieră. Răspunsul a fost: "normele de aplicare a legii abia au apărut în februarie și nu a fost timp pentru formarea inspectorilor de siguranță rutieră"

Poliția Rutieră e obligată de lege să ceară inspecție suplimentară de siguranță rutieră după fiecare accident în care moare o persoană. Deoarece calitatea drumului poate fi o cauză. Surse autorizate din Poliție spun că astfel de solicitări s-au făcut dar niciodată nu au primit răspuns.