ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Jurnalista Lucia Epure critică într-un editorial politica de promovare a produselor companiei Pepsi. 

Într-un editorial publicat în Ziua de Vest, ziarista scrie despre "manipularea fără rușine", practicată de compania americană.

Iată editorialul integral al Liei Lucia Epure:

"Investițiile în reclame, apoi, publicitatea, ca formă de promovare a reclamei, reprezintă, pentru companiile serioase, o problemă de investiție. Investiția se regăsește în oameni, care au idei inovative sau tâmpite, în realizarea reclamei (sunt costuri foarte mari), apoi, în afișaj. Chiriile pentru afișaje au costuri mari, și ele. De ce această retorică? Pentru că, de curând, am descoperit, dacă se poate spune așa, un mesaj, din partea unei companii cu pretenția de a avea un renume, cu un conținut manipulator periculos și pervers! Tinerii pot ”învăța”, chipurile, în joacă, că ”Regula e un moment. Încalc-o!” Asta, ca replică, probabil, la campaniile de sănătate ce exprimă îngrijorarea față de creșterea obezității în rândul copiilor. Sau, față de pericolul în fața consumului băuturilor dulci, pline de e-uri și zahăr.
Sau, față de combinația periculoasă între zahăr și cafeină. Lista poate continua. Să-i transmiți unui adolescent ideea că regula este doar un moment, iar încălcarea ei reprezintă un act de triumf, din moment ce este sugerată prin reclame perverse, mi se pare un risc enorm. Un risc, privind comportamentul adolescentului, acest material uman atât de delicate. 
Manipularea, această ciumă de comunicări moderne, face ravagii în lume. 
Oameni buni, ignorați mesajul dat de PEPSI. Regulile sunt singurele care fac posibilă civilizarea lumii. Restul este dispreț și cinism".