Declarațiile publice ale conducerii UDMR Bihor au devenit tot mai agresive. Tonul este preluat, zilele acestea, și pe panouri outdoor cu mesaje provocatoare, amplasate pe străzile din Oradea, în numele formațiunii aparținând minorității maghiare, care profită de faptul că oficial campania electorală nu a început, astfel că nu trebuie să justifice cheltuielile din așa-zisa perioadă de precampanie.

Un asemenea panou, amplasat pe strada Seleușului, îndeamnă practic la o revoltă fiscală, subliniind că banii orădenilor ar trebui să rămână în plan local, nu să ajungă în capitala României.
 
"Salvăm Oradea! De București. Taxele noastre să îmbogățească Ardealul. NU Capitala!", este mesajul asumat de UDMR.

Realizat exclusiv în limba română, mesajul se vrea, potrivit ebihoreanul.ro, în mod evident, provocator la adresa majorității românești și la adresa noțiunii de "stat național unitar", dar vrea, probabil, să le arate suporterilor formațiunii faptul că aceasta a rămas dedicată ideii de autonomie locală.

Bannere publicitare asemănătoare au fost amplasate și în alte mari orașe ale Transilvaniei, cum ar fi Cluj Napoca, semn că este vorba de o strategie unitară.