Pentru 2016 CNADNR a alocat 1,73 miliarde lei și a planificat la execuție peste 467 kilometri de autostradă. Ce proiecte vor primi finanțare
Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) are planificați la execuție, anul acesta, 467,27 kilometri de autostradă, conform contractelor de lucrări în derulare sau aflate în procedură de licitație din anul 2015, bugetul total alocat depășind 1,73 miliarde de lei, anunță Agerpres.
Potrivit unor documente ale CNADNR, din total, 99,70 kilometri de autostradă vor avea finanțare de la bugetul de stat (3,325 km din secțiunea București-Moara Vlăsiei, Autostrada Brașov-Borș, secțiunea Suplacu de Barcău-Borș — 60,25 km, Gilău-Nădășelu — 8,7 km, Nădășelu-Mihăiești — 16,80 km, finalizare lucrări Câmpia Turzii-Gilău — 0,32 km, Comarnic-Brașov, sector Comarnic-Predeal și Predeal—Cristian și drum de legătură — 10,30 km), 198,38 de kilometri de autostradă vor beneficia de finanțare din fonduri europene (Dumbrava-Deva, lot 2, 3, 4 — 71,88 km, Sebeș-Turda — 70 km, Câmpia Turzii-Ogra-Târgu Mureș — 56,5 km), iar 169,19 kilometri de autostradă vor fi în concesiune (Autostrada de centură a Capitalei/sector Centura de sud — 48 km, Craiova-Pitești — 121,19 km).
Bugetul total alocat în 2016 pentru autostrăzi se ridică la peste 1,73 miliarde de lei, din care 563,88 milioane de lei de la bugetul de stat, 49,272 milioane de lei cheltuieli aferente programelor cu finanțare rambursabilă — credite externe (BEI, BERD), 43,788 milioane de lei — fonduri externe nerambursabile preaderare (ISPA), 374,271 milioane de lei — fonduri externe nerambursabile postaderare (aferente POS-T 2007-2013) și 698,911 milioane de lei — fonduri externe nerambursabile postaderare (aferente cardului financiar 2014 — 2020 POIM).
În ceea ce privește variantele de ocolire, anul acesta sunt prevăzuți a fi executați 229,32 kilometri, conform contractelor aflate în derulare sau în procedură de licitație începută anul trecut, suma totală alocată ridicându-se la 740,530 milioane de lei.
Obiectivele de investiții cu finanțare de la bugetul de stat însumează 53,14 kilometri, din care Rădăuți (16,58 km), Oradea (1,78 km), Satu Mare (19,54 km), Bușteni (1,02 km), Comarnic (2,85 km) și Bârlad (11,37 km).
Obiectivele de investiții cu finanțare nerambursabilă au un total de 176,18 kilometri și se referă la următoarele lucrări: execuția variantelor ocolitoare Carei (10,45 km), Brașov (12,212 km), Tecuci (6,945 km), Craiova Sud (6,291 km), Târgu Jiu (19,95 km), Caracal (10,35 km), Mihăilești (3,18 km), Bacău (30,7 km), Târgu Mureș (11,64 km), modernizarea centurii rutiere a Capitalei între A1-DN7 și DN2—A2 (20,145 km), lărgirea la 4 benzi a centurii București Sud, între A2 km 23+600 și A1 km 55+520 (31,92 km), Suceava (12,40 km).
Programul de reabilitare/modernizare a drumurilor naționale prevede pentru execuție, în 2016, un număr de 792,54 kilometri, în valoare totală de 948,834 milioane de lei. Din total, 487,26 km de drumuri naționale vor beneficia de finanțare externă nerambursabilă postaderare, 230,03 km de finanțare externă rambursabilă, iar 75,25 km vor fi reabilitați/modernizați cu finanțare de la bugetul de stat și ISPA.
Anul acesta, CNADNR are alocată prin bugetul de stat suma de 4,233 miliarde de lei, cu 0,77% mai mare față de prevederile bugetare aferente lui 2015.
Potrivit unor documente ale CNADNR, din total, 99,70 kilometri de autostradă vor avea finanțare de la bugetul de stat (3,325 km din secțiunea București-Moara Vlăsiei, Autostrada Brașov-Borș, secțiunea Suplacu de Barcău-Borș — 60,25 km, Gilău-Nădășelu — 8,7 km, Nădășelu-Mihăiești — 16,80 km, finalizare lucrări Câmpia Turzii-Gilău — 0,32 km, Comarnic-Brașov, sector Comarnic-Predeal și Predeal—Cristian și drum de legătură — 10,30 km), 198,38 de kilometri de autostradă vor beneficia de finanțare din fonduri europene (Dumbrava-Deva, lot 2, 3, 4 — 71,88 km, Sebeș-Turda — 70 km, Câmpia Turzii-Ogra-Târgu Mureș — 56,5 km), iar 169,19 kilometri de autostradă vor fi în concesiune (Autostrada de centură a Capitalei/sector Centura de sud — 48 km, Craiova-Pitești — 121,19 km).
Bugetul total alocat în 2016 pentru autostrăzi se ridică la peste 1,73 miliarde de lei, din care 563,88 milioane de lei de la bugetul de stat, 49,272 milioane de lei cheltuieli aferente programelor cu finanțare rambursabilă — credite externe (BEI, BERD), 43,788 milioane de lei — fonduri externe nerambursabile preaderare (ISPA), 374,271 milioane de lei — fonduri externe nerambursabile postaderare (aferente POS-T 2007-2013) și 698,911 milioane de lei — fonduri externe nerambursabile postaderare (aferente cardului financiar 2014 — 2020 POIM).
În ceea ce privește variantele de ocolire, anul acesta sunt prevăzuți a fi executați 229,32 kilometri, conform contractelor aflate în derulare sau în procedură de licitație începută anul trecut, suma totală alocată ridicându-se la 740,530 milioane de lei.
Obiectivele de investiții cu finanțare de la bugetul de stat însumează 53,14 kilometri, din care Rădăuți (16,58 km), Oradea (1,78 km), Satu Mare (19,54 km), Bușteni (1,02 km), Comarnic (2,85 km) și Bârlad (11,37 km).
Obiectivele de investiții cu finanțare nerambursabilă au un total de 176,18 kilometri și se referă la următoarele lucrări: execuția variantelor ocolitoare Carei (10,45 km), Brașov (12,212 km), Tecuci (6,945 km), Craiova Sud (6,291 km), Târgu Jiu (19,95 km), Caracal (10,35 km), Mihăilești (3,18 km), Bacău (30,7 km), Târgu Mureș (11,64 km), modernizarea centurii rutiere a Capitalei între A1-DN7 și DN2—A2 (20,145 km), lărgirea la 4 benzi a centurii București Sud, între A2 km 23+600 și A1 km 55+520 (31,92 km), Suceava (12,40 km).
Programul de reabilitare/modernizare a drumurilor naționale prevede pentru execuție, în 2016, un număr de 792,54 kilometri, în valoare totală de 948,834 milioane de lei. Din total, 487,26 km de drumuri naționale vor beneficia de finanțare externă nerambursabilă postaderare, 230,03 km de finanțare externă rambursabilă, iar 75,25 km vor fi reabilitați/modernizați cu finanțare de la bugetul de stat și ISPA.
Anul acesta, CNADNR are alocată prin bugetul de stat suma de 4,233 miliarde de lei, cu 0,77% mai mare față de prevederile bugetare aferente lui 2015.
Donează pentru ActiveNews!
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!
Sau direct în conturile Media Root de la Banca Transilvania:
RO02BTRLRONCRT0563030301 (lei) | RO49BTRLEURCRT0563030301 (euro)
RO02BTRLRONCRT0563030301 (lei) | RO49BTRLEURCRT0563030301 (euro)
Pe același subiect
Analiza ”Prafului Saharian”: arsenic, bariu, nichel, zinc, fier, aluminiu. Cum au acționat alte state în timp ce oficialitățile din România tac mâlc. Documente de la Institutul de Inginerie Chimică din Bosnia
Un miliard de dolari pentru primul Studio de film fără influențe woke. Elon Musk a pus banii jos pentru Mel Gibson! Cu ce alți actori și producători a bătut palma CEO-ul Tesla. ACTUALIZARE
ZiuaNews: Părintele și regizorul Ciprian Mega îl contrează dur pe Medvedev chiar la Moscova: ”Românii nu doar că sunt o națiune, dar sunt un popor vechi, teafăr de multă vreme în conștiința europeană”. Ce a zis despre Ciolacu
Recomandările noastre
Secțiuni: Social
Locații: România
Subiecte: Autostrăzi România Drumuri România
Organizații: CNADNR Ministerul Transporturilor
Tip conținut: Știri
Autentifică-te sau înregistrează-te pentru a trimite comentarii.
Comentarii (0)