Copiii din Europa sunt bombardați cu reclame digitale ascunse și anunțuri publicitare care promovează alimentele bogate în grăsimi, zahăr și sare, ce le dăunează sănătății și contribuie la problema obezității de pe continent, au atras atenția experții Organizației Mondiale a Sănătății (OMS).

Cercetătorii au cerut factorilor decizionali să facă mai mult pentru protejarea copiilor de mesajele din reclamele la produsele de tip ''junk food'' de pe site-urile de internet, din jocuri - cunoscute ca ''advergame-uri'' - și din alte forme de conținut digital.

''Guvernele au considerat că prevenția obezității în rândul copiilor este prioritatea politică numărul unu, totuși noi descoperim în mod constant că aceștia — cel mai vulnerabil grup — sunt expuși la nenumărate tehnici ascunse de marketing digital ce promovează alimentele cu conținut ridicat de grăsimi, zahăr și sare'', a declarat Zsuzsanna Jakab, director regional pentru Europa al OMS, potrivit Agerpres.

Aceasta a adăugat că în absența unei reglementări eficiente a media digitale în multe țări, copiii sunt din ce în ce mai expuși la tehnicile de marketing persuasive, adaptate individual, pe care părinții le pot subestima sau pe care nu le cunosc.

''Deseori, părinții nu văd aceleași reclame sau nu urmăresc activitatea online a copiilor lor; de aceea, mulți subestimează scala problemei'', mai arată OMS, potrivit sursei citate.