ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Dacă un șofer își achiziționează o mașină nouă și nu are accidente la activ ar trebui să primească un bonus, însă din păcate în practică nu se întâmplă acest lucru, iar mii de români sunt păcăliți cu bună știință de firmele de asigurări.

În mod normal istoricul unui șofer ar trebui să se transfere atunci când își schimbă mașina, însă firmele de asigurări nu respectă normele, iar conducătorii  auto care nu au făcut niciun accident ajung să achite cu aproape 30 la sută mai mult la poliță atunci când își cumpără mașină nouă.

”Legea este lacunară în momentul de față. Într-adevăr, bonusul nu se transferă la noul, atunci când îți cumperi o nouă mașină, în ciuda faptului că ai fost un șofer corect și ani de zile ai acumulat să zicem un bonus 8. În momentul în care îți achiziționezi o nouă mașină, pornești din nou de la bonus zero”, a spus Cristian Muntean, președintele Asociației Service-urilor Independente.

Asta deși transferul este prevăzut clar într-o normă a Autorității de Supraveghere Financiară aflată în vigoare. De pierdut au românii care își schimbă mașina.

Practic, un șofer de 44 de ani care nu a avut accidente și cumpără o mașină nouă plătește cu 118 lei mai mult pentru că istoricul său de șofer nu a fost luat în calcul la încheierea noii polițe.

Situația este știută de oficialii ASF, mai ales că primesc într-un an zeci de plângeri, dar nu pot face nimic. Singura soluție este ca oamenii să depună reclamație.

”În mod normal trebuie să se transfere istoricul, în mod evident istoricul trebuie să te urmărească peste tot. Ce discutăm acum în grupele de lucru discutăm chiar un cazier al șoferului, că este pe camion sau este pe mașină”, a spus Mișu Negrițoiu, președinte ASF.

Persoanele care vor să își păstreze istoricul la schimbarea mașinii trebuie să depună la compania de asigurări o copie după actul de radiere al vechii mașini, după ultima asigurare si o copie după contractul de vânzare-cumpărare a noii mașini.