Pe 14 februarie, mass-media și rețelele comerciale sărbătoresc Valentine's Day sau așa zisa Ziuă a Îndrăgostiților, acesta fiind subiectul unei conferințe susținute de preotul Stelian Tofană la Cluj Napoca.

Părintele Tofană a explicat că „Biserica are și o altă viziune vizavi de această zi pentru că se practică kitsch-ul și romantismul colectiv la comandă” și „este o sărbătoare de marketing, nu este impusă de creștinism, de vreo morală a valorilor Evangheliei, ci de marketing”.

ImunoMedica


„Este un împrumut comercial. Nu putem să aducem sentimentele cele mai frumoase în spațiul kitsch-ului romantic, dacă avem un respect față de ceea ce înseamnă iubirea din noi”, a mărturisit sfinția sa.

El i-a îndemnat pe tinerii prezenți în număr mare în Casa de Cultură a Studenților să fie atenți la faptele lor și la consecințele care urmează acestora.

„Dragi tineri, nu folosiți această zi aruncându-vă sentimentele la întâmplare pentru că este ziua îndrăgostiților fără niciun temei istoric în spate, doar impusă de societate, nu vă căsătoriți pentru o zi în școală, hoteluri, cabane, nu sărbătoriți o zi în dezmăț care poate avea consecințe dramatice”, a spus Pr. Stelian Tofană.

„Nu poți să spui că există o zi a iubirii sau o zi a îndrăgostiților. Iubirea are toate zilele lângă ființa iubită din căsnicia ta, care este cealaltă jumătate a vieții tale. Soția sau soțul nu sunt parteneri de viață, ci cealaltă jumătate a ființei tale”, a conchis părintele profesor.