ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


În ședința Consiliului General al Municipiului București de marți, 28 februarie, vor fi supuse mai multe proiecte de hotărâre pentru înființarea a 19 societăți comerciale deținute de Municipalitate, care urmează să desfășoare activități în domeniul serviciilor publice, potrivit PMB.

„La inițiativa Primarului General al Capitalei, în ședința Consiliului General al Municipiului București, de marți, 28 februarie, vor fi supuse aprobării mai multe proiecte de hotărâre prin care se solicită acordul de principiu al CGMB pentru înființarea de societăți comerciale pe acțiuni deținute în proporție de 100% de Municipalitate, care urmează să desfășoare activități în domeniul serviciilor publice și al altor activități de interes public", se arată într-un comunicat de presă al Primăriei Municipiului București (PMB).

Astfel, cele 19 societăți comerciale au ca obiect de activitate producerea, furnizarea energiei electrice și termice, servicii energetice și de mentenanță; realizarea activităților necesare asigurării serviciului de iluminat public; administrarea și dezvoltarea infrastructurii unităților sanitare ale municipalității; protecția civilă și activitățile de voluntariat specifice acesteia; servicii în tehnologia informațiilor; construirea, dezvoltarea și administrarea de baze sportive și terenuri de sport; punerea în valoare și exploatarea obiectivelor turistice din Capitală, precum și promovarea Municipiului București ca destinație
turistică; administrarea parcurilor, grădinilor publice, a lacurilor și ștrandurilor de pe raza Municipiului București; serviciul de administrare a rețelei de agrement a Municipiului București; administrarea spațiilor publicitare; întreținerea copacilor, arbuștilor și sub-arbuștilor situați pe spațiile verzi aflate pe domeniul public al Municipiului București; asigurarea protecției și siguranței obiectivelor de interes public și privat; consolidarea clădirilor cu risc seismic; servicii de coordonare/consultanță pentru proiectele de infrastructură mare ale Municipiului București; gestionarea unitară a fondului imobiliar al Municipiului București; administrarea drumurilor; administrarea parcărilor publice; dispecerizarea activității de transport local de persoane în regim de taxi și managementul sistemelor integrate de trafic, informare călători și management al flotei transportului public.

„S-au cheltuit în ultimii ani zeci, sute de milioane de euro din banii bucureștenilor care nu s-au regăsit în sporirea confortului bucureștenilor. Avem, din păcate, o capitală sufocată de trafic, cu străzi pline de gropi, cu prea puține parcări față de necesar, cu obiective turistice nepromovate. Voi schimba toate aceste neajunsuri, dar am nevoie de instrumente legale pentru a putea reorganiza administrația. Asigur bucureștenii că, prin crearea acestor societăți comerciale pe acțiuni, Municipalitatea va reuși să administreze eficient patrimoniul public, să furnizeze servicii publice la standarde europene și să deruleze mari proiecte de investiții care vor duce la creșterea calității vieții bucureștenilor. Bucureștenii vor beneficia, în cel mai scurt timp, pe lângă creșterea calității serviciilor publice, și de reducerea substanțială a costurilor pentru acestea. În plus, această reorganizare nu presupune niciun fel de disponibilizare din rândul personalului aflat acum în cadrul structurilor PMB, ci, din contră, preluarea acestuia în cadrul societăților nou înființate și crearea de noi locuri de muncă”, a declarat Gabriela Firea, primar general al Capitalei.

Consiliului General al Municipiului București va avea control asupra cheltuirii banului public, având în vedere că înființarea societăților comerciale, modificarea formei juridice a acestora, bugetul, investițiile sunt supuse aprobării Consiliului General, modalitatea de desfășurare a acestor activități fiind în prealabil dezbătută.

Consilierii Generali vor face parte din Adunările Generale ale Acționarilor, iar organele de conducere ale societăților – consilii de administrație, directori generali - vor fi desemnate potrivit prevederilor OUG 109/2011 privind guvernanța corporatistă a întreprinderilor publice. Salarizarea personalului acestor societăți se va face potrivit Codului muncii, grila de salarizare fiind similară celei stabilite la nivel național pentru fiecare ramură economică, acesta reprezentând un argument în atragerea de personal calificat și pentru calitatea serviciilor prestate.

„În realizarea obiectului de activitate, societățile vor face achiziții de bunuri, servicii și lucrări cu respectarea legislației în vigoare în domeniul achizițiilor publice, obligatorie pentru toate instituțiile cu capital majoritar de stat. De asemenea, societățile pot presta servicii și realiza lucrări pentru terți beneficiari, participând la licitațiile organizate de alte entități", potrivit sursei citate.

Activitatea societăților va fi supusă controlului anual al Curții de Conturi.