Un raport comandat de organizația americană Family Watch International afirmă că programele de educație sexuală în școlile publice nu sunt eficiente, iar unele au dus chiar la creșterea ratei sarcinilor la adolescență, la reducerea vârstei debutului sexual precum și la comportamente sexuale riscante, anunță culturavieții.ro.

Analiza, intitulată Re-examining the Evidence: School-Based Comprehensive Sex Education in the United States, (Re-examinarea dovezilor: Educația sexuală completă în școli în Statele Unite ale Americii) a fost realizată de Institute for Research and Evaluation (Institutul pentru Cercetare și Evaluare, IRE), o organizație independentă cu 25 de ani de experiență în evaluarea programelor de acest tip.

ImunoMedica


Documentul analizează în detaliu 60 dintre cele mai consistente studii peer-reviewed cu privire la 40 de programe de tip „educație sexuală completă” (comprehensive sex education, CSE) predate în școlile americane.

Raportul evaluează critic, în primul rând, două documente guvernamentale utilizate în evaluarea rezultatelor educației sexuale, emise de U.S. Department of Health and Human Services (Agenția pentru Sănătate) și de Center for Disease Control (Centrul pentru Controlul și Prevenirea Bolilor) precum și ghidul pentru educația privind sexualitatea al agenției ONU pentru Educație, Știință și Cultură – UNESCO, folosit în elaborarea de programe școlare.

Capitolul principal al raportului compară eficiența programelor de educație privind sexualitatea în ce privește abstinența, folosirea prezervativului, sarcina la adolescență, bolile cu transmitere sexuală (BTS) și subliniază efectele negative ale acestora.

Organizația Mondială a Sănătății și agențiile ONU, UNESCO, UNFPA (agenția pentru Populație) și chiar Comitetul ONU pentru Drepturile Copilului se bazează în bună parte pe abordările, metodele și argumentele pe care raportul IRE le demonstrează ca fiind false, pentru a pretinde că programele școlare de educație sexuală completă ar fi eficiente. Aceste instituții fac presiuni asupra guvernelor statelor membre ale ONU pentru a introduce în programele școlare ore de „educație sexuală completă”, chiar sub forma unei discipline distincte.

În România încă nu există astfel de ore în școli, dar lupta pentru introducerea lor este una care durează de cel puțin 12-15 ani. Principalii susținători ai „educației sexuale” sunt aceleași structuri non-guvernamentale, cele mai multe legate financiar de rețeaua Soros Open Network, care se opun educației religioase în școli, prezenței simbolurilor religioase în școli precum și referendumului pentru revizuirea articolului 48 (1) din Constituția României în vederea protejării căsătoriei.