ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


ACTUALIZARE Referitor la articolul publicat de ActiveNews, Lidl România aduce următoarele precizări:

În primul rând, dorim să vă asigurăm că prețurile și calitatea produselor pe care le oferim zilnic clienților noștri sunt foarte importante pentru noi. Stabilirea prețului unui produs este un proces complex, ce ia în calcul atât costurile de producție, cât și o serie de alte costuri adiționale (transport, cantitatea comandată, depozitare, cadru legislativ etc.). În acest sens, nu putem comenta strategia de stabilire a prețurilor în Polonia.

Lidl România și Lidl Polonia sunt două entități comerciale separate, care își desfășoară activitatea în mod independent. Prin urmare, oferta de alimente și prețurile amintite în cadrul acestui articol sunt diferite și nu se influențează reciproc.

Este important de menționat faptul că gama de produse Lidl România se împarte după cum urmează: sortimentul de bază (produsele din oferta permanentă, pe care clienții le pot găsi în toate magazinele Lidl pe tot parcursul anului) și sortimentul in & out (produse speciale care apar doar periodic în magazinele Lidl). 

Pentru ambele categorii se pot aplica promoții, cum este cazul pretului produsului ciocolata amaruie Fin Carre. Astfel, va informam despre faptul ca pretul mentionat in monitorizarea celor de la Hipercom Monitoring este de 0.52 EUR (in Romania) si de 0.35 EUR (pretul promotional in Polonia).

Totodată, din dorința de a-i recompensa pe clienți, am introdus Săptămânile Tematice, încă de la intrarea companiei pe piața din România. Prin intermediul experiențelor gastronomice pe care le propunem clienților Lidl cel puțin o dată pe lună, dorim să le oferim tuturor o călătorie culinară în jurul lumii. Anumite produse menționate în articolul dumneavoastră fac parte din astfel de săptămâni tematice și deci nu sunt produse alimentare de bază așa cum se precizează în această analiză: bulete de cartofi Duc de Coeur, unt cu sare de mare Duc de Coeur, tartă cu creveți și legume Duc de Coeur, salam crud-uscat franțuzesc cu nuci ambalat Specialities Francaises, pizza congelată Chilli con Carne El Tequito, salam fiert afumat mexican feliat ambalat El Tequito, iaurt în stil mexican El Tequito. 

În analiza efectuată de către cei de la Hipercom Monitoring există și produse care se găsesc în sortimentul permanent, cum ar fi hrana uscată pentru pisici Coshida și roșiile uscate în ulei Baresa, care arată o diferență de preț în minus pentru România față de Polonia. Astfel de diferențe regăsim și pentru alimentele de bază, precum uleiul de floarea soarelui (3.99 RON/1 l - 4.49* PLN/1 l), fasolea albă cu bob mare Cornfarm (4.39 RON/kg – 4.85* PLN/kg), biscuiții Petit Beurre Tastino (2.99 RON/450g – 3.99* PLN/450g), roșiile (4.99 RON/kg – 5.99* PLN/kg), salata verde (2.79 RON/kg – 3.49* PLN/kg) sau ardeiul gras roșu (11.99 RON/kg – 12.99* PLN/kg). 

Mai mult, suntem transparenți în ceea ce privește prețurile produselor și am dovedit acest lucru în timpul reducerii TVA, când am comunicat direct clienților cum se reflectă scăderea TVA în prețul produsului și am afișat la raft atât prețul vechi cât și prețul nou.

De asemenea, pe siteul lidl.ro clienții pot vedea prețurile tuturor produselor noastre din sortimentul de bază, prețuri ce sunt actualizate zilnic. 

Totodată, dorim să clarificăm faptul că în Polonia exista o grilă de TVA în 3 trepte: 23%, 8 % (pentru anumite produse alimentare și medicale) și 5% (pentru produsele alimentare de bază).

 
(Știrea inițială)

Lanțul de supermarketuri Lidl are în Polonia prețuri cu până la 67% mai mici la produsele alimentare de bază, pe când în România sunt mai ieftine delicatesele, conform unei analize a ZF.ro.


Polonia are cea mai dezvoltată economie din regiune, iar prețurile la salam, iaurt sau unt sunt mai mici comparativ cu piața locală. La polul opus, în România sunt prețuri mai mici la hrană uscată pentru pisici, la tarte cu creveți și legume și la roșii uscate în ulei.

În realizarea acestei comparații au fost alese aceleași produse, sub același brand și la același gramaj, comparația de preț fiind făcută după ce au fost alese produsele promovate în cataloagele Lidl din cele două țări, unde compania promovează săptămânal câteva zeci de articole alimentare și nealimentare.

Toate acestea se întâmplă în condițiile în care România este una dintre cele mai sărace economii din UE, ocupând o poziție de la coada clasamentului alături de Bulgaria.

Astfel, salariul mediu net în România, de nici 400 de euro net, este de circa două ori mai mic decât media din țările din regiune - Polonia sau Cehia - și de până la opt ori mai mic decât în Occident.

Cu toate acestea, în România prețurile sunt de cele mai multe ori aliniate celor din restul Europei. Retailerii și producătorii spun în mod repetat că prețurile sunt aliniate Occidentului, salariile fiind cele rămase în urmă.

Conform sursei citate mai sus, reprezentanții Lidl România nu au răspuns până la închiderea ediției pentru a explica de ce există diferențe de preț între cele două țări la aceleași produse, în aceeași perioadă.