Rovinieta pentru dube și camioane se va scumpi cu cel puțin 85%. Cât vor plăti șoferii în 2018
Tariful de utilizare a rețelei de drumuri naționale din România - rovinieta - va crește pentru vehiculele pentru transportul de marfă mai grele de 3,5 tone (categoriile C și D), urmând să se majoreze cu cel puțin 85%, reiese dintr-un proiect normativ publicat de Ministerul Transporturilor, anunță Mediafax.
De exemplu, rovinieta pentru vehiculele de transport de marfă cu masa cuprinsă între 3,5 și 7,5 tone crește de la 4 la 12 euro pentru o zi, de la 16 la 30 de euro pentru 7 zile, apoi de la 32 la 60 de euro pentru 30 de zile, de la 92 la 171 de euro pentru 90 de zile și de la 320 la 600 de euro pentru 12 luni.
În continuare, rovinieta pentru vehiculele de transport de marfă cu masa cuprinsă între 7,5 și 12 tone crește de la 7 la 12 euro pentru o zi, de la 28 la 33 de euro pentru 7 zile, apoi de la 56 la 66 de euro pentru 30 de zile, de la 160 la 188 de euro pentru 90 de zile și de la 560 la 660 de euro pentru 12 luni.
Cât va costa noua rovinietă:
Categoria A - autoturisme
7 zile – 3 euro;
30 de zile – 7 euro;
90 de zile – 13 euro;
12 luni – 28 de euro.
Categoria B – vehicule de transport marfă cu MTMA (masa totală maxim autorizată) între 0 si 3,5 tone
7 zile – 6 euro;
30 de zile – 16 euro;
90 de zile – 36 de euro;
12 luni – 96 de euro.
Categoria C – vehicule de transport marfa cu MTMA între 3,5 si 7,5 tone
1 zi – 12 euro;
7 zile – 30 de euro;
30 de zile – 60 de euro;
90 de zile – 171 de euro;
12 luni – 600 de euro.
Categoria D – vehicule de transport marfa cu MTMA între 7,5 si 12 tone
1 zi – 12 euro;
7 zile – 33 de euro;
30 de zile – 66 de euro;
90 de zile – 188 de euro;
12 luni – 660 de euro.
Categoria E – vehicule de transport marfa cu MTMA mai mare sau egală cu 12 t, cu maxim 3 axe (inclusiv)
1 zi – 12 euro;
7 zile – 36 de euro;
30 de zile – 72 de euro;
90 de zile – 206 euro;
12 luni – 720 de euro.
Categoria F – vehicule de transport marfa cu MTMA mai mare sau egala cu 12 t, cu minimum 4 axe (inclusiv)
1 zi – 12 euro;
7 zile – 60 de euro;
30 de zile – 121 de euro;
90 de zile – 345 de euro;
12 luni – 1.210 euro.
Categoria G – vehicule de transport persoane cu mai mult de 9 locuri pe scaune (inclusiv șoferul) și maxim 23 de locuri pe scaune
1 zi – 4 euro;
7 zile – 20 de euro;
30 de zile – 52 de euro;
90 de zile – 120 de euro;
12 luni – 320 de euro.
Categoria H – vehicule de transport persoane cu mai mult de 23 de locuri pe scaune (inclusiv șoferul).
1 zi – 7 euro;
7 zile – 35 de euro;
30 de zile – 91 de euro;
90 de zile – 210 euro;
12 luni – 560 de euro.
Potrivit proiectului normativ, tarifele de utilizare achitate anterior intrării în vigoare a tarifelor prevăzute în noua Ordonanță „își vor menține valabilitatea”, în sensul că după intrarea în vigoare șoferii nu trebuie să achiziționeze noi roviniete, ci merg cu cele pe care le-au cumpărat anterior.
La ce curs valutar se calculează rovinieta, exprimată în euro? Potrivit Art. 6 din Ordonanța 15/2002, utilizatorii infrastructurii de transport rutier cu autovehicule înmatriculate în România vor achita rovinieta „în lei, la cursul de schimb al zilei comunicat de Banca Națională a României (BNR) la data cumpărării”. Iar utilizatorii cu autovehicule înmatriculate în alte state vor achita rovinieta „în valută liber convertibilă la echivalentul tarifului exprimat în euro sau în lei”, la cursul de schimb al zilei comunicat de BNR la data cumpărării.
Donează pentru ActiveNews!
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!
Sau direct în conturile Media Root de la Banca Transilvania:
RO02BTRLRONCRT0563030301 (lei) | RO49BTRLEURCRT0563030301 (euro)
RO02BTRLRONCRT0563030301 (lei) | RO49BTRLEURCRT0563030301 (euro)
Pe același subiect
A murit Naomi, celebrul cântăreț transsexual - AVC! În cinci zile urma să împlinească 47 de ani
Atacul cu cuțitul de la Sydney: Episcopul Mar Mari Emmanuel a scăpat cu viață ca prin minune - Atacatorul și-a tăiat singur degetele
Timp de 15 ani, copii din Marea Britanie au fost folosiți drept ”cobai” în studii clinice care foloseau sânge infectat cu hepatita C și HIV. Anchetă BBC
Pavel Durov, fondatorul Telegram, interviu incendiar cu Tucker Carlson: ”Au trimis agenți FBI la mine acasă”. Tucker și-a deschis cont pe Telegram
EDITORIAL ZIUA.MD | Am fost scris etnic „moldovean” la recensământ, fără ca măcar să fiu întrebat! Așa că totu-i clar…
Guvernul României a „negociat” cu Qatarul cedarea a 51% din acționariatul companiei de stat Tarom și ia în calcul măsuri similare și pentru portul Constanța
Recomandările noastre
Secțiuni: Social
Locații: România
Subiecte: Plata rovinietei
Organizații: Ministerul Transporturilor
Tip conținut: Știri
Autentifică-te sau înregistrează-te pentru a trimite comentarii.
Comentarii (2)