După ce a dezvăluit că superiorii îi cereau să spele carnea aproape expirată cu oțet și detergent pentru a o pune din nou la vânzare și a diminua din pierderile magazinului, fostul șef al unui magazin Profi din Arad sustine că cei de la DSVSA au mers să facă verificări în magazin la o săptămână după ce fusese făcută reclamația, timp în care magazinele au avut timp să ”curețe” toate neregulile.

"Șeful meu direct mi-a spus în felul următor: pentru a scădea pierderile din magazin și pentru ca targetul pe magazin să fie realizat, trebuie să punem la vânzare produse expirate'. Punea accent pe carne, spunând că ar trebui să practic și eu ceea ce colegii mei practică la cererea lui și anume să spăl carne cu oțet și cu detergent de curățat suprafețe tocmai pentru a evita ca carnea expirată să mai aibă miros și să ducă în eroare consumatorul", a spus Ciprian Gabor, fostul șef de magazin, pentru Știrileprotv.ro.

Totul s-ar fi petrecut acum o lună, iar afirmațiile lui sunt susținute și de alți trei foști angajați. Împreună au depus plângeri și sesizări la Direcția de Sănătate Veterinară Arad, la Direcția de Sănătate Publică, la OPC, 'Poliție și Inspectoratul Teritorial de Muncă.

"A zis să nu mai pun carne proaspătă, să o pun pe cea expirată, să fie pierderile în magazin mai mici. Și clar nu am fost de acord să dau carne expirată la oameni", a spus Petronela Blagoci, o fostă angajată.

La câteva zile după ce au fost depuse plângerile, inspectorii au mers în control atât la magazinul respectiv, cât și la alte magazine Profi din Arad. Inspectorii spun că până acum acuzațiile nu s-au confirmat.

"Ne-am dus acolo și am verificat absolut tot ce a reclamat el. Ce am constatat e că nu se confirmă, la ziua și data controlului, cele reclamate de petiționari.", a spus Viorel Agud, director DSVSA Arad.

"Acești domni de la DSVSA n-au avut bunăvoința să facă controlul să se autosesizeze imediat, la momentul zero. Degeaba au făcut controale la începutul săptămânii, când magazinele deja au fost anunțate să facă curat.", a mai precizat fostul șef de magazin.

De cealaltă parte, reprezentanții magazinului resping afirmațiile denigratoare și subliniază faptul că siguranța alimentară este prima prioritate a magazinelor Profi. În plus, ei spun că bărbatul a lansat acuzațiile în semn de răzbunare, după ce a fost dat afară.

"Niște declarații mincinoase, ale unui fost șef de magazin Profi, persoană care a fost într-o anchetă internă, a fost suspendată înainte de toate declarațiile, persoană care și-a falsificat documentele de angajare, care a făcut multe falsuri în internul companiei, a adus prejudicii de zeci de mii de lei", a spus Călin Costinaș, director general adjunct Profi România.

Poliția așteaptă rezultatele anchetei de la Protecția Consumatorului și după aceea va anunța dacă face verificări.