ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


ACTUALIZARE 12:30 Ministrul Turismului, Mircea Titus Dobre, a declarat marți, la Parlament, că ministerul nu intenționează să schimbe brandul de țară.

„Am lansat o idee principială, că de aceea este Comitet consultativ în turism, să ne consultăm. Bineînțeles că cineva de acolo a luat în bășcălie și a trebuit să înceapă să fie de rea credință și să analizeze altfel această discuție. Este vreo rușine că discutăm despre simbolurile României, despre Miorița? Este vreo rușine că ne folosim de legendele României? În primul rând trebuie să ne gândim că trebuie să promovăm România în interiorul ei, pentru că cei mai mulți turiști sunt în interiorul României, apoi trebuie să ne gândim la cei trei milioane de români, de cetățeni români, care vin de două ori pe an și cheltuiesc bani în activitatea această turistică din România. Mulți dintre ei și-au și dezvoltat afaceri în turismul din România. Este vreo rușine că le reamintim românilor de legende și de simbolurile naționale?”, a afirmat Mircea Titus Dobre.

Ministrul a subliniat faptul că „nu este vorba de schimbarea brandului de țară, nu se poate schimba brandul de țară, că asta ar însemna să dăm înapoi Comisiei Europene 850.000 de euro, ceea ce nu se poate și nu cred că vreun conducător al unei instituții publice își asumă așa ceva”.

„Este o discuție principială pentru că noi, în momentul de față, avem de realizat niște broșuri, șase la număr, care o să înceapă o achiziție publică la Ministerul Turismului. Pe lângă asta, mai este promovarea pe partea de media online (...). Brandul de țară nu se poate schimba până în 2020”, a conchis ministrul Turismului.
 

 Știre inițială

Ministrul Turismului vrea să înlocuiască frunza din brandul turistic al României cu o oaie, informează Profit.ro. Bineînțeles, pentru a construi imaginea turistică țării în jurul legendei Miorița.


Turoperatorii i-au reprezentat parcă pe baciul cel vrâncean și pe cel ungurean, căci au ironizat, dar și criticat ideea lui Mircea Dobre.

Mircea Dobre i-a anunțat săptămâna trecută pe oamenii de afaceri din domeniul turismului că și-a propus să schimbe brandul turistic al României. Vrea să înlocuiască celebra frunză a Elenei Udrea cu o oaie, pentru că, spune ministrul, ar fi un brand care ne-ar reprezenta mult mai bine.

Ideea năstrușnică a ministrului Turismului n-a avut efectul scontat. Reprezentanții mediului de afaceri și-au dat coate și s-au tot consultat, pentru că nu știau dacă ministrul glumește sau vorbește serios atunci când le-a spus că vrea să reconstruiască brandul turistic în jurul legendei Miorița. Când și-au dat seama că nu e glumă, turoperatorii au încercat să-l convingă pe Mircea Dobre că nu este o idee foarte bună.

„S-a discutat tema asta, s-a pus pe masă și a părut că ministrul vorbește serios. Eu am zis că în momentul de față avem un brand, și că acum avem alte priorități decât să umblăm la brand. Eu cred că trebuie să umblăm la content, la ce-i în spatele brandului, nu la imaginea respectivă", a declarat Dragoș Anastasiu, proprietarul Eurolines, unul dintre cele mai mari grupuri de turism din România.

Miorița, cred turoperatorii, este o legendă tristă, pesimistă, cu trei români care se omoară între ei, iar oaia în sine e percepută ca un animal stupid și supus. Așadar, asocierea dintre Miorița și turismul românesc ar fi una neinspirată, spun ei.

„Într-adevăr, ne-a anunțat că vrea să facă această chestiune și nu s-a consultat cu noi pe tema ei. Dânsul are un stil personal arogant în care nu se mai consultă cu nimeni. Ne-a informat că o să schimbe această chestiune, iar noi ne-am obișnuit cu acest stil. Eu cred că dacă nu lucrăm împreună, nu facem nimic", a afirmat Nicu Rădulescu, președintele Organizației Patronatelor din Turismul Balnear.

Președintele Asociației de Ecoturism din România, Andrei Blumer, a fost mult mai dur.

„E o tâmpenie. Aceste schimbări trebuie lucrate. Brandul se construiește în ani. Nici frunza nu e brand, că n-a mai pus nimeni substanță pe ea. De câte ori vine cineva, vrea să-și pună amprenta pe câte o chestie. În rest, nu pot să spun că ministrul Dobre a făcut ceva în mandatul său, pentru că eu n-am auzit să fi făcut", crede Andrei Blumer.

Unii dintre cei care lucrează în turism spun că brandul turistic și logo-ul, construite cu bani din fonduri europene, nu pot fi schimbate în următorii ani.