ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Zeci de plângeri s-au înregistrat pe adresa site-ului Biletoo.ro, care vinde bilete la cele mai mari concerte din țară. Oamenii se plâng că au fost înșelați pentru că nu li s-au returnat banii după anularea unor spectacole.

Polițiștii și inspectorii de la Protecția Consumatorului nu reușesc să închidă site-ul care vinde bilete în continuare. E vorba despre aceeași firmă acuzată că ar fi dispărut cu o parte din donațiile strânse pentru victimele tragediei din clubul Colectiv.

Ambele concerte Manowar din București și Cluj, programate pentru luna februarie, au fost anulate. 40.000 de români și-au primit banii pe bilete înapoi, mai puțin cei care și-au cumpărat biletul de pe Biletoo.ro, un site cu sediul social în București. Oficial, legea obliga firma să înapoieze contravaloarea biletelor în minimum 24 de ore și cel mult o săptămână, lucru care nu s-a întâmplat. Păgubiții nu au primit nici măcar vreun răspuns dacă banii le vor fi înapoiți cândva.

„La toate vizitele pe care le-am făcut, inclusiv prin afișarea unor invitații, reprezentanții agentului economic nu au fost de găsit. Când e vorba de magazine online, nu există fizic și tehnic posibilitatea de a închide site-ul respectiv. Poate să fie suspendată temporar prestarea de serviciu, dar neavând o persoană împuternicită nu avem cu cine încheia procesul verbal,” explică Paul Anghel, director general ANPC.

Protecția Consumatorului a sesizat Direcția de Investigare a Criminalității Economice din Poliția Română. De aproape o lună, polițiștii nu i-au găsit însă pe proprietarii biletoo.ro. E vorba despre aceeași firmă acuzată că a dispărut cu o parte din încasările de pe urma unui concert caritabil organizat de Andreea Marin pentru victimele tragediei din clubul Colectiv.

Digi24 a obținut o reacție de la proprietari.

„În urma solicitării dumneavoastră, precizăm că întârzierile menționate au survenit din cauza unor probleme birocratice și financiare. Facem eforturi să rezolvăm situația în cel mai scurt timp. Ne cerem scuze celor afectați de acest incident.” 

Plângeri la Protecția Consumatorului au depus și firmele care vând bilete. Pentru diverse motive.

În teorie, din 1 ianuarie, vânzătorii de bilete și organizatorii de concerte sunt obligați să acorde despăgubiri suplimentare pentru evenimentele care sunt anulate.

„Să ramburseze consumatorului, pe lângă costul biletului, contravaloarea biletelor de avion și cazării,” spune juristul Mihai Titichi.