ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Peste 60% dintre adolescenții cu vârste cuprinse între 14-18 ani au consumat alcool în ultima lună, fie consumă în prezent, relevă un studiu al Open-I Research, trimis pe adresa ActiveNews.

Mai mult, consumul de alcool este asociat cu problemele în familie, cu anturajul sau consumul de pornografie și/sau droguri, relevă documentul citat.

Tinerii sunt influențați de comportamentul grupului de prieteni în care se află, astfel că încearcă să obțină aprobarea acestora.

„În comparație cu alte comportamente ce pot crea dependență, consumul de alcool este o normă socială a grupului de referință, având într-o mai mică  măsură scopul să creeze plăcere consumatorului”, menționează Adina Nica, Managing Director Open-I Research.

Cele mai importante contexte, care favorizează consumul de alcool în rândul adolescenților, sunt:

• urmărirea de materiale pornografice - 76% dintre cei care consumă ocazional alcool urmăresc materiale pornografice, spre deosebire de 55% din cei care nu consumă alcool și urmăresc astfel de materiale

• începerea vieții sexuale - 76% dintre cei care consumă ocazional alcool declară că și-au început viața sexuală, pe când doar 36% dintre cei care nu consumă alcool și-au început viața sexuală 

• fumatul regulat - 41% dintre cei care consumă alcool regulat consumă și tutun regulat, față de 36% dintre cei care nu consumă alcool, dar sunt fumători

• relațiile disfuncționale dintre părinți - 37% dintre cei care consumă ocazional alcool declară că părinții lor au relații disfuncționale, pe când doar 20% dintre cei care nu consumat alcool declară că au probleme în familie

• consumul experimental de marijuana - 18% dintre cei care consumă ocazional alcool au consumat experimental marijuana, pe când doar 6% dintre cei care nu consumă alcool au încercat marijuana

Open-I Research este o companie de cercetare strategică de piață și neuromarketing care oferă clienților informații de mare profunzime și un nivel ridicat de acuratețe în procesul de cercetare. Open-I Research a adăugat în portofoliul său soluții de neuromarketing prin cumpărarea pachetului majoritar al companiei Synergon. Fondatorul companiei Open-I Research, Adina Nica, este unul din cei mai experimentați cercetători de pe piața românească, atât în companii de research, cât și în marketing în companii-client și în consultanța de management și marketing