Deși multă lume critică faptul că TAROM a rămas în continuare o companie de stat, iată că serviciile acesteia sunt apreciate de clienții din întreaga lume.

Peste 11.000 de pasageri au evaluat serviciile companiilor aeriene din toată lumea. Clasamentul a fost realizat în funcție de criterii precum punctualitate, servicii de catering, siguranță și preț.

Un sondaj internațional realizat de organizația Watchdog Choice și alte 10 grupuri de consumatori, la care au participat 11.273 de respondenți, au evaluat serviciile a peste 73 de companii aeriene din toată lumea, scrie independent.co.uk.

Clienții din Australia, Belgia, Brazilia, Danemarca, Franța, Italia, Portugalia și Spania au oferit note în funcție de punctualitate, check-in, îmbarcare,  confort, servicii de catering, siguranță și preț.

Compania australiană low-cost Jetstar a primit cel mai mic punctaj, obținând o singură stea din cinci pentru satisfacția generală a clienților. Aproximativ 37,2% din pasagerii s-au plâns de întârzieri ale zborurilor, timpul mediu de așteptare fiind de patru ore. La polul opus, cel mai mare punctaj l-a obținut compania aeriană Emirates, care a obținut 8.29 stele.

În topul companii aeriene care au obținut punctaje mari pentru serviciile oferite a fost inclusă și compania românească TAROM - Compania Națională de Transporturi Aeriene a României, aceasta obținând 7,79 stele. Compania națională operează peste 50 de destinații proprii și destinatii deservite de partenerii code share. TAROM își desfășoară activitatea sub autoritatea Ministerului Transporturilor și este membră a Alianței SkyTeam din 25 iunie 2010.

Topul celor mai bune 10 companii aeriene din lume:  

1. Emirates 8.29

2. Avianca 8.17

3. Qatar Airlines 8.15

4. Luxair 8.1

5. Singapore Airlines 8.1

6. Azul Brazilian 8.08

7. Thai Airways International 8.02

8. Cathay Pacific 7.94

9. TAROM 7.79

10. Vietnam Airlines 7.79