ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Taxele pentru pașapoarte, permise de conducere și eliberarea plăcuțelor de înmatriculare se pot achita prin internet banking.

Conturile, la care trebuie să ajungă banii, vor fi postate pe site-urile fiecărui serviciu, iar cei care doresc să plătească online, trebuie să completeze CNP-ul și să spună pentru ce anume sunt respectivii bani.   

Prefecturile din întreaga țară au avut termen până marți să deschidă conturi speciale pentru plata pașapoartelor, certificatelor de înmatriculare, plăcuțelor cu numerele de înmatriculare și permiselor de conducere, astfel încât aceste taxe se vor putea achita prin internet banking, nu doar la casieriile CEC, așa cum s-a întâmplat până în prezent, arată Ministerul Afacerilor Interne. Cu toate acestea, pentru plățile online, cetățenii vor fi nevoiți să meargă la bancă, să solicite o ștampilă pe ordinul de plată.

 Măsurile de simplificare a acestor plăți au fost adoptate prin ordonanța de urgență 41/2016, astfel că plata taxei de pașaport, precum și a tarifelor aferente confecționării și valorificării plăcilor cu numere de înmatriculare, atribuirii unui număr de înmatriculare preferențial, păstrării combinației numărului de înmatriculare, contravaloarea certificatelor de înmatriculare, a autorizațiilor provizorii și a permiselor de conducere se poate face prin internet banking, virament, mandat poștal sau în numerar.

Până acum, aceste taxe se puteau achita doar la casieriile CEC Bank.

"Pe documentul de plată vor fi înscrise următoarele informații: CNP-ul și numele persoanei beneficiare a serviciului solicitat, contul IBAN, codul fiscal și denumirea Instituției Prefectului unde va fi depusă cererea de eliberare a pașaportului, permisului de conducere, certificatului de înmatriculare sau a altor documente, după caz, suma și tipul de documente pentru a cărui contravaloare se încasează plata”, precizează Ministerul Afacerilor Interne.

Fiecare prefectură a deschis, în cursul zilei de marți, un cont unic distinct pentru aceste plăți care poate fi găsit pe site-ul fiecărei Instituții a Prefectului. Pe aceste site-uri sunt afișate, pe lângă contul IBAN, numărul codului fiscal și instrucțiuni de completare a documentelor de plată.
Cei care fac aceste plăți online nu scapă, însă, de drumul la bancă. Ei sunt obligați să ceară un document cu ștampilă din partea băncii, care să certifice plata.
 
”Pașaportul simplu electronic poate fi ridicat de la orice serviciu public comunitar pentru eliberarea și evidența pașapoartelor, nu doar acela de unde s-a depus cererea, cu condiția ca cetățeanul să fi optat pentru acest lucru la momentul depunerii cererii. De asemenea, la solicitare, pașapoartele simple electronice se pot livra, prin curier, la adresa de domiciliu sau la reședință, în schimbul unei taxe suplimentare care se plătește la momentul primirii documentului”, mai arată Ministerul Afacerilor Interne.