ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Președinta Oficiului Național pentru Achiziții Centralizate (ONAC), UDMR-ista Cornelia Nagy, este urmărită penal de DNA cu calitatea de suspectă pentru achizițiile făcute în pandemie.

Potrivit procurorilor, Cornelia Nagy este acuzată de abuz în serviciu pentru modul în care a încheiat un contract cadru de achiziții publice de măști de protecție, în valoare de peste 50 de milioane lei, respectiv 11,3 milioane euro, transmite Antena 3. La un calcul simplu rezultă că o mască făcută pe genunchi de chinezi a fost evaluată 30 de lei.

Același personaj s-a ocupat și de achiziții dubioase viziere, mănuși și combinezoane „de lux”, achiziționate la preț dublu față de valoarea lor reală.

Șefa ONAC este urmărită penal alături de un consilier din aceeași instituție pentru atribuirea unui contract supraevaluat de achiziție a 1.750.000 de măști de protecție FFP2 și FFP3 de la SC Romwine & Coffee SRL din Giurgiu.

Firma cu care Cornelia Nagy a făcut contractul nu avea capacitatea tehnică și financiară să onoreze un astfel de acord-cadru, ocupâdu-se în principal de vânzarea de băuturi și cafea. Tocmai de aceea firma a fost pusă oficial sub acuzare, astăzi, alături de mai multe persoane.

Potrivit presei, firma este patronată oficial de Maria Cristian, o bucătăreasă de 57 ani din satul Uzunu. Aceasta a fost folosită ca paravan de controversatul afacerist și mason Cătălin Robertino Hideg, patronul firmei Sanimed International, fost doctorand al generalului Constantin Onișor la Academia Națională de Informații și partener de afaceri cu nepotul dictatorului cubanez Fidel Castro.

DNA a anunțat începerea urmăririi penale împotriva șefei ONAC, Cornelia Nagy, și a Mădălinei Hohan (fostă Deaconescu), consilier achiziții publice în cadrul aceleiați instituții publice, pentru abuz în serviciu. De asemenea, procurorii au dispus începerea urmăririi penale împotriva SC Romwine & Coffee SRL și a altor persoane administratori de firme, pentru infracțiunea de trafic de influență, spălarea banilor, infracțiuni de fals și înșelăciune.

Reamintim că DNA mai are în lucru două mari afaceri, cu ARAFAT și CÎȚU.

Presa din Cluj susține că, cel mai probabil cu același lobby udemerist în spate, și soțul șefei ONAC s-a menținut la vârful Centralei MAE, Ferdinand Nagy fiind legendat aici ca un apropiat al vechii gărzi din SIE. Astfel că a șocat și mai mult ”tupeul” fostului premier ca, după ce s-a declarat public nemulțumit de prestația Corneliei Nagy, să-i ”repatrieze” acesteia și soțul din postul de ambasador al României în Muntenegru. Post pe care acesta se afla de nu mai puțin de șapte ani, după ce anterior fusese subsecretar de stat în MAE, responsabil cu Secțiunile României la EXPO din Shangai – China și EXPO – Yeosu, Coreea, ca și președinte al Biroului Internațional de Expoziții de la Paris.

Ziarul Național redă pe larg profilul IDMR-istei, poreclite „Regina Achizițiilor”.

Acuzații aduse de procurorii DNA

Pentru că SC ROMWINE & COFFE SRL nu avea capacitatea să respecte clauzele contractuale (livrarea la timp a măștilor), ar fi fost falsificate mai multe documente care i-ar fi permis acesteia să evite plata către statul român a unor penalități în valoare de 12.786.706 lei.

Pentru a se asigura de obținerea/derularea în bune condiții a contractelor de achiziții publice cu materiale sanitare, unul dintre suspecți ar fi achitat unei alte persoane, suspect în cauză, sub forma unui contract de reprezentare consultanță și prestări servicii – intermediere, suma de 568.820 lei.

Prin activitățile descrise mai sus ar fi fost vătămate interesele societăților participante în cadrul procedurii și ale instituțiilor publice implicate în acțiunile de prevenire și răspuns împotriva infecției cu virusul SARS – Cov 2 cărora le erau destinate materialele de protecție.

Concomitent s-ar fi obținut un folos necuvenit în sumă totală de 22.906.031 lei pentru societățile controlate de suspecți (atât pentru cea care a încheiat contractele de mai sus cât și pentru firmele interpuse).

INFORMAREA INTEGRALĂ A DNA

5 mai 2022
Nr. 420/VIII/3

COMUNICAT

În cauza mediatizată prin comunicatele 394/VIII/3 și 396/VIII/3 din 28 aprilie 2022, procurorii din cadrul Direcției Naționale Anticorupție – Secția de combatere a infracțiunilor asimilate celor de corupție au dispus efectuarea urmăririi penale față de NAGY CORNELIA, la data faptelor și în prezent președinte al Oficiului Național pentru Achiziții Centralizate (ONAC) și HOHAN (fostă DEACONESCU) MĂDĂLINA IOANA, consilier achiziții publice în cadrul aceleiați instituții publice, în sarcina cărora s-a reținut infracțiunea de abuz în serviciu dacă funcționarul public a obținut, pentru sine sau pentru altul, foloase necuvenite.

 

În cauză s-a mai dispus efectuarea urmăririi penale față de SC ROMWINE & COFFE SRL și față de alte persoane administratori de societăți comerciale, în sarcina cărora s-au reținut infracțiuni de trafic de influență, spălarea banilor, infracțiuni de fals și înșelăciune.

În ordonanța procurorilor se arată că, în cauză există aspecte din care rezultă suspiciunea rezonabilă ce conturează următoarea stare de fapt:

În prezenta cauză penală se desfășoară cercetări cu privire la modalitatea presupus nelegală în care, în cursul anului 2020, la începutul pandemiei de Covid 19, a fost încheiat un contract cadru de achiziții publice de măști de protecție, în valoare de peste 50 de milioane lei.

În acest context, NAGY CORNELIA, în calitate de președinte al Oficiului Național pentru Achiziții Centralizate (ONAC) și HOHAN (fostă DEACONESCU) MĂDĂLINA IOANA, în exercitarea atribuțiilor de serviciu, prin încălcarea legislației, ar fi semnat în cursul lunii martie 2020, un Acord cadru între instituția pe care o reprezentau și firma SC ROMWINE & COFFE SRL, prin care era vizată achiziția a 1.750.000 măști de protecție.

În demersurile lor, cele două reprezentante ale ONAC ar fi fost determinate cei doi oameni de afaceri care controlau firma SC ROMWINE & COFFE SRL și de administratorul acesteia, care, împreună, s-ar fi înțeles să interpună firma în procedura de atribuire a contractului finanțat din bani publici, deși cunoșteau că respectiva firmă nu are capacitatea tehnică și financiară să onoreze acordul cadru.

Cum SC ROMWINE & COFFE SRL nu avea capacitatea să respecte clauzele contractuale (livrarea la timp a măștilor), ar fi fost falsificate mai multe documente care i-ar fi permis acesteia să evite plata către statul român a unor penalități în valoare de 12.786.706 lei.

Pentru a se asigura de obținerea/derularea în bune condiții a contractelor de achiziții publice cu materiale sanitare, unul dintre suspecți ar fi achitat unei alte persoane, suspect în cauză, sub forma unui contract de reprezentare consultanță și prestări servicii – intermediere, suma de 568.820 lei.

Prin activitățile descrise mai sus ar fi fost vătămate interesele societăților participante în cadrul procedurii și ale instituțiilor publice implicate în acțiunile de prevenire și răspuns împotriva infecției cu virusul SARS – Cov 2 cărora le erau destinate materialele de protecție. Concomitent s-ar fi obținut un folos necuvenit în sumă totală de 22.906.031 lei pentru societățile controlate de suspecți (atât pentru cea care a încheiat contractele de mai sus cât și pentru firmele interpuse).

Suspectelor NAGY CORNELIA și HOHAN (fostă DEACONESCU) MĂDĂLINA IOANA li s-a adus la cunoștință calitatea procesuală în conformitate cu prevederile art. 307 Cod de procedură penală.

Facem precizarea că efectuarea urmăririi penale este o etapă a procesului penal reglementată de Codul de procedură penală, activitate care nu poate, în nicio situație, să înfrângă principiul prezumției de nevinovăție.

Menționăm că prezentul comunicat a fost întocmit în conformitate cu art. 28 alin. 4 din Ghidul de bune practici privind relația sistemului judiciar cu mass media, aprobat prin Hotărârea Plenului Consiliului Superior al Magistraturii nr. 197/2019.

BIROUL DE INFORMARE ȘI RELAȚII PUBLICE