Cum își bate joc de români cel mai valoros brand de lux din lume. The Guardian susține că la fabrica din Cisnădie, unde grupul Louis Vuitton ar fabrica pantofi ”Made in Italy”, muncitorii sunt plătiți sub salariul minim

Că românii care muncesc pentru multinaționale sunt sclavi cu acte-n regulă în țara lor nu mai este nicio surpriză.
Presa autohonă și cea străină au scos la lumină, în ultimii ani, cazuri revoltătoare despre condiițile inumane de muncă și salariile de mizerie primite de muncitorii români. Jurnaliștii de la The Guardian vin cu o nouă dezvăluire. Britanicii au publicat un material despre fabrica de la Cisnădie în care grupul francez Louis Vuitton Moet Hennessy (LVMH), unul dintre cei mai mari jucători mondiali din industria luxului, ar fabrica încălțăminte de lux pe care o vinde apoi ca fiind Made in Italy”.
Publicația susține că muncitorii fabricii ar fi plătiți cu 133 euro pe lună, deși salariul mediu net din România depășește 200 euro.
Sub titlul „Revealed: the Romanian site where Louis Vuitton makes its italian shoes” (Descoperire: locul din România unde Louis Vuitton își fabrică pantofii italieni), publicația britanică de stânga relatează că LVMH a demarat producția la Cisnădie în 2002, pentru a profita de forța de muncă ieftină din România.
În prezent, fabrica de la Cisnădie, județul Sibiu, are 734 de angajați, plătiți cu 133 euro pe lună, susține The Guardian, care își bazează relatarea pe datele unui ONG - Clean Clothes Campaign.
În prezent, salariul minim brut din România este de 1.450 lei (317 euro, calculat la ultimul curs publicat de BNR), ceea ce corespunde unui salariu minim net de 1.065 lei (232 euro), cu circa 100 euro peste nivelul indicat de publicația britanică.
Potrivit The Guardian, LVMH vinde pantofii și cizmele produse la fabrica de la Cisnădie cu prețuri cuprinse între 570 euro și 2.060 euro pe piața mondială cu indicația "Made in Italy", deși „sunt fabricați în mare parte în Transilvania, o regiune cunoscută mai degrabă pentru vampiri decât pentru orice tradiție în producția de bunuri de lux”.
Publicația admite, totuși, că LVMH acordă muncitorilor din România weekend-uri libere, plătește orele suplimentare și nu folosește produse chimice toxice pentru angajați. Aceste condiții sunt obligatorii pentru orice companie în România, fiind prevăzute în legislația națională.
Louis Vuitton a fost în 2014 cel mai valoros brand din lume pentru al nouălea an consecutiv, înregistrând o creștere de 14%, la 25,9 miliarde de dolari, față de 2013, potrivit unui top al brandurilor la nivel global realizat anual de compania de cercetare Millward Brown.
Susține ActiveNews

Participă prin sprijinirea noastră
la lupta pentru Adevăr!
la lupta pentru Adevăr!
căci mâine nu se știe ce ne mai așteaptă.
Pe același subiect

Imbecilul de Gheorghiță și cuvenita rectificare din partea DNA: Nu 23 de milioane ci 451.970.280 de români s-ar fi ”imunizat” cu flacoanele de ”vaccin” comandate de menajul Cîțu-Voiculescu-Mihăilă

TOȚI ȘTIAU. CRIMINALII

A murit Rona Hartner! Două cancere agresive după vaccinarea Covid

Recorder și CTP, atac de balamuc la BOR, Patriarhul Daniel și IPS Teodosie: ”CEO-ul ăsta, 'preafericitul' Dany, e conducător de Godporație”. Înscenare și instigare ”ziaristică” la Arhiepiscopia Tomisului printr-un fals preot judecat pentru înșelăciune

Iobăgia Climatică: Legarea de glie – Pașaportul de Carbon - Nivelul de trai va scădea cu 85%

Cacapitecul național Cristian Tudor Popescu joacă deja în filme cu proști. Cazul HISTORY, Marcel Iureș, CTP (II)
Recomandările noastre

Reuters: Putin NU va face Pace în Ucraina înainte de alegerile din SUA din 2024 – Adevăr sau Provocare?

Statul Român către KIEV: Actul final al Conferinței CSCE de la Helsinki prevede posibilitatea modificării frontierelor pe căi pașnice, diplomatice. DOCUMENT AL PARLAMENTULUI ROMÂNIEI CĂTRE UCRAINA, din 28 noiembrie 1991
Subiecte: profit multinationale Salarii România
Organizații: Louis Vuitton The Guardian
Tip conținut: Știri
Autentifică-te sau înregistrează-te pentru a trimite comentarii.
Comentarii (3)