În timp ce autoritățile române promit de doi ani că vor pune pe șine trenul Cernăuți – Suceava, slovacii inaugurează în iunie prima cursă care va lega țara lor de Ucraina

Dacă România și Ucraina nu reușesc de doi ani să lege Suceava de Cernăuți, printr-o cursă feroviară, slovacii fac deja primul pas. Slovacia a anunțat că un tren care va lega Košice (Slovacia) de Mucacevo (Ucraina) va avea prima cursă pe 9 iunie.
Călătoria cu trenul din Košice spre Mucacevo va costa circa 7,5 euro, informează site-ul oficial al Companiei „Ukrzaliznytsy” (Căile ferate ale Ucrainei), citat de Agenția BucPress.
De la Mucacevo spre Slovacia se va merge pe calea ferată cu ecartament european în 4 ore.
Partea slovacă a declarat că noua cursă va conecta nu numai orașele ucrainene și slovace, dar, de asemenea, va permite pasagerilor să se transfere în mod convenabil pe alte rute. Cei care vin din Slovacia vor avea posibilitatea să se deplaseze pe trenuri în direcția Odessa, Kiev, Harkiv și Lviv pe partea ucraineană, iar din Ucraina – pot ajunge la Pryșhev, Bratislava și Praga.
În tot acest timp, discuțiile privind lansarea trenului Cernăuți – Suceava bat pasul pe loc, fără ca promsiunea făcută acum 2 ani de Kiev și București să se materializeze. Compania feroviară ucraineană nu planifică în viitorul apropiat să lanseze curse feroviare între orașele Cernăuți și Suceava cu transfer la Vadul Siret. Șeful Departamentului transportării de pasageri al Companiei a declarat recent că nu sunt vagoane suficiente, iar traficul de pasageri în direcția României este relativ scăzut.
„Spre România nu vom lansa deocamdată curse noi. Lansăm curse pe direcțiile cu un număr semnificativ de pasageri, așa cum e Polonia și Ungaria. Lansarea unei rute Cernăuți-Suceava a fost inițiată de Administrația regională de stat Cernăuți. Din păcate, nu poate fi realizată crearea unei asemenea rute. Nu avem locomotive suficiente și nici vagoane. Suntem disponibili pentru o colaborare cu conducerea regiunii pentru ca în comun, adică cu finanțare comună, să achiziționăm trenuri”, a specificat Oleksandr Krasnoștan.
Reamintim că în primăvara anului 2017 președintele Consiliului Județean Suceava, Gheorghe Flutur, a solicitat introducerea perechilor de trenuri pe ruta Suceava-Cernăuți și în acest sens s-au desfășurat mai multe întâlniri atât între reprezentanți ai administrației cât și ai specialiștilor respectivi. Ministerele de resort din România și Ucraina chiar au semnat în luna mai a anului 2018 un protocol privind lansarea rutei. Totul a rămas doar pe hârtie.
Susține ActiveNews

Participă prin sprijinirea noastră
la lupta pentru Adevăr!
la lupta pentru Adevăr!
căci mâine nu se știe ce ne mai așteaptă.
Pe același subiect

Strania poziționare a președintelui României pe podiumul de la Bulboaca. Păpușica de paie de la Chișinău și-a permis prea multe

Declinul și Prăbușirea Imperiului American

Explozie de cancere galopante la YouTuberii vaccinați. Sute de influenceri și-au spus povestea

Orașele inteligente vor închide omenirea în noile lagărele de concentrare - „Orașele de 15 minute” - supraveghere omniprezentă, Internetul Corpurilor, restricționarea mișcării, colectarea masivă de date

Un Bahmut de Paști pentru BOR: Șantaj Patriarhal pe axa Langley – Constantinopol

În țipetele asistenței, Joe Biden cade pe scenă (VIDEO)
Recomandările noastre

Ce au strigat unii dintre cei mai frumoși români din Basarabia, aflați în cușcă la Tiraspol: Te iubim, popor român! Arestarea și eliberarea după 15 ani de temniță a Eroilor Români din Transnistria. 2 și 4 iunie în Istoria recentă a României mici. VIDEO

Un preot catolic demolează atacul cuplului Schmitt - Liiceanu la adresa BOR. În contrast cu Bănescu și Baconschi, cercetătorul Remus Mircea Birtz, doctor în Teologie la Roma și în Istorie la Cluj, a scris o Recenzie de 40 de pagini publicată de ActiveNews
Secțiuni: Români în lume
Tip conținut: Știri
Autentifică-te sau înregistrează-te pentru a trimite comentarii.
Comentarii (1)