Președintele, premierul și ministrul Transporturilor au luat Săgeata Albastră între Gara de Nord și Aeroportul Otopeni

Președintele Klaus Iohannis, premierul Ludovic Orban și ministrul Transporturilor, Lucian Bode, au aflat luni cum este să călătorești cu trenul prin România. Ei au ajuns cu o întârziere de 35 de minute din Gara de Nord la aeroportul Otopeni. Adică, au ajuns la destinație la 50 de minute după ce au plecat din Gara de Nord, nu la 15 minute, așa cum se anunțase inițial, potrivit EVZ. Distanța rutieră dintre cele două obiective este de 15,6 km.
Deplasarea feroviară de luni face parte din seria de teste începută vineri pentru darea în funcțiune a mult-așteptatei căi ferate dintre Gara de Nord și Aeroportul Internațional „Henri Coandă”. Testele au fost făcute cu două automotoare Siemens Desiro, cunoscute ca „Săgeata Albastră”, trenul german cu aspect de tramvai - dar cu motor Diesel - introdus de CFR în urmă cu circa 15 ani. Potrivit descrierii tehnice, automotoarele respective pot atinge viteza maximă de 160 km/h, însă la noi în țară ele circulă și cu 5 km/h, din cauza restricțiilor de viteză impuse de infrastructura feroviară învechită.
„Ideea acestui tronson s-a născut în mandatul meu de ministru al Transporturilor. Sigur că și aici au trebuit să treacă 12 ani pentru realizarea acestui tronson. La momentul preluării guvernării de către Guvernul liberal, progresul era puțin peste 11% și iată că astăzi lucrarea este finalizată aproape în proporție de 100%.
Calea ferată a fost Cenușăreasa modurilor de transport în ultimii 20 de ani. A fost ocolită de investiții serioase și a fost tratată ca o formă de transport de rang secund.
Vom aloca fonduri europene, miliarde și miliarde de euro vor fi investiți pentru modernizarea infrastructurii de transport feroviar, care va reprezenta o bază pentru dezvoltarea economică a României”, a declarat premierul Ludovic Orban pe un ton mai degrabă adecvat campaniei electorale decât realităților românești.
„Am participat astăzi la un test pe singura linie nouă de cale ferată construită nu din ’89 încoace, din ’84 încoace. Noi dorim să dezvoltăm Aeroportul Internațional, dorim să îi dăm amploare, dar pentru asta e nevoie să poți ajunge în aerport în condiții foarte bune și predictibile și pentru asta legătura de la Gara de Nord până la Aeroport e absolut esențială”, a declarat Klaus Iohannis, potrivit Clubului Feroviar.
După încheierea vizitei, președintele republicii a plecat spre Palatul Cotroceni, de această dată cu mașina, cu coloana oficială.
Conform ministrului Transporturilor, Lucian Bode, linia de cale ferată Gara de Nord – Aeroport Otopeni ar putea fi dată în folosință în decembrie 2020, investiția ridicându-se la 398,1 milioane de lei. Tot în luna decembrie ar urma să se desfășoare și alegerile parlamentare, de rezultatul cărora depinde menținerea sau schimbarea guvernului dominat de PNL.
Donează pentru ActiveNews!
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!

RO02BTRLRONCRT0563030301 (lei) | RO49BTRLEURCRT0563030301 (euro)
Pe același subiect

Bombă de proporții: JUSTIȚIA A SUSPENDAT LOVITURA DE STAT! Curtea de Apel a anulat hotărârea abuzivă a CCR. Turul II Înapoi

După ce au ”pierdut” Coiful Dacic, olandezii vor și sculpturile lui Brâncuși

PANICĂ în Spania, Portugalia și Franța după ce țările UE au fost afectate de o pană masivă de curent electric. ACTUALIZARE: Motivul ”științific” este enunțat ca fiind un ”fenomen atmosferic rar”. Peninsula Iberică PARALIZATĂ - Noaptea aduce HAOSUL

SISTEMUL CONTRAATACĂ: Alexandru Vasile, judecătorul curajos care a suspendat anularea alegerilor, atacat de CSM! - SOLIDARITATE! Cine este eroina Gheorghița Popescu, cea care a încercat urgentarea deciziei motivând apropierea alegerilor

Bombă cu ceas pe masa CNSAS! ”Dosarul de Securitate al președintelui CCR, Marian Enache, este la DGIA, serviciul secret al Armatei”. Paralela cu cazul Traian Băsescu, alias ”Petrov”

Peninsula Iberică este noul Wuhan?
Recomandările noastre

22 aprilie 1990, startul Pieței Universității. În urmă cu 35 de ani începea cea mai amplă manifestație anticomunistă din Europa Centrală și de Est. VIDEO și GALERIE FOTO

Alex Jones și Tucker Carlson despre Lupta pentru Adevăr: Globalism, Trump, Israel, Planuri Secrete pentru Al Treilea Război Mondial, WEF, CIA, 9/11 - O EMISIUNE-BOMBĂ tradusă în română - VIDEO
Persoane: Klaus Iohannis Lucian Bode Ludovic Orban
Subiecte: Campanie electorală infrastructură România
Organizații: Administrația Prezidențială a României Aeroportul Otopeni CFR Călători Guvernul României Ministerul Transporturilor
Tip conținut: Știri
Autentifică-te sau înregistrează-te pentru a trimite comentarii.
Comentarii (0)