ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice donație este binevenită. Doamne, ajută!


Jurnalistul Victor Ciutacu îi demască pe ziariștii care scriu la comandă. Trei nume din presa aservită puterii au fost date de exemplu negativ, părând fie că au copiat unele de la altele, fie că au primit o temă comună în aceeași zi, cu același barem.

Într-o postare pe social media, Victor Ciutacu îi demască pe jurnaliștii Cătălin Tolontan, Magda Grădinaru și Cristian Pantazi, care au scris articole izbitor de asemănătoare, lăsând să se înțeleagă că au fost scrise după punctaj, scrie Evenimentul Zilei

Articolele respective erau îndreptate împotriva postului România TV iar Victor Ciutacu, realizator de emisiuni la această televiziune, consideră că au fost scrise la comandă.

„Trei publicații diferite, trei editoriale diferite, trei autori diferiți (Tolontan, Grădinaru, Pantazi), aceeași zi, aceeași temă, același punctaj. E o campanie pe care o vede și un orb. Mișto e că, la ocazii d- astea, vezi care al cui e și la a cui comandă răspunde, pe linie civilă, firește…”, a scris Victor Ciutacu pe Facebook.

În imaginea de mai jos, realizatorul de la România TV prezintă câteva pasaje scrise de cei trei autori, dar care au același mesaj și par a fi redactate în urma unui punctaj primit.
 

Cătălin Tolontan a atacat România TV și Antena 3

„Într-o analiză intitulată ”Cine îngenunchează România”, pe care am publicat-o luni în Libertatea, am încercat să explicăm indiciile comportamentului coordonat al comentariilor conspiraționiste pe rețelelele sociale. „Organizarea haosului” a început încă de acum aproape doi ani și a fost sprijinită de expunerea la televiziuni a vedetelor care au negat existența COVID. În special Antena 3 și la România TV au promovat aceste personaje”, a scris Cătălin Tolontan.
 
Un alt articol foarte asemănător este scris de Magda Grădinaru

„Din punct de vedere social, România este un obiect de studiu pentru etnografie și sociologie. O țară pixelată, cu falduri de neîncredere și obișnuință de a fenta statul, ca metodă de autoapărare, în care locul autorității a fost luat de o televiziune de cazarmă, România TV, și totuși nu acolo e mostruozitatea, ci în felul în care politicienii s-au asigurat că instituțiile publice nu vor mai funcționa, nu își vor mai face treaba și vor tăia toate punțile între oameni și autoritate. În cazul România TV, CNA este instituția redusă la mediocru”, a scris Magda Grădinaru, atacând în același mod ca Tolontan aceeași televiziune.
 
Deși în acest caz e vorba de atacuri de presă între entități media cu viziuni diametral opuse, atacuri suspectate a fi fost făcute la comandă contra unei sume de bani, ActiveNews a avertizat în tot acest timp că Guvernul plătește ziarele și televiziunile din România pentru a reflecta măsurile pandemice în același mod, făcând servicii campaniei de vaccinare și menținând psihoza colectivă prin imagini apocaliptice din ambulanțe, spitale și secții ATI. Sute de entități media s-au înregimentat acestei pomeni din bani publici încă din primăvara anului 2020.
 
Însă Orban avea chiar și sclavii lui personali din presă, plătiți din banii contribuabililor
 
Dar nu numai guvernele regimului Iohannis au dat zeci de milioane presei pentru a o transforma în presă de partid, ci și mogulii PNL au făcut același lucru, din bani publici, pentru interese strict personale. O anchetă făcută la Evenimentul Zilei de Dan Andronic dezvăluie câți jurnaliști a cumpărat Ludovic Orban și cu câți bani îi plătea pe lună pentru serviciile pe care i le făceau.

O știre venită din surse PNL sau AEP ne-a atras atenția zilele trecute: Ludovic Orban, cât a fost președinte al PNL, a dat bani unor ziariști, în nume personal, ca să fie sigur că sunt înjurați cu sârg adversarii politici. Care în ultima vreme nu se mai numeau PSD și Liviu Dragnea, ci Klaus Iohannis și Florin Cîțu. A finanțat campanii de presă anti-prezidențiale pentru că nu a mai fost susținut pentru șefia PNL. A dat bani unor ziariști, ca la chefurile cu lăutari, cu dedicație clară: Să moară toți dușmanii mei!
 
Potrivit bugetul.ro, al lui Iosif Buble, sumele nu erau deloc mici și se împărțeau astfel: Oreste Teodorescu ar fi fost plătit din bani publici de PNL cu 35.000 lei pe lună, echivalentul a 7.000 de euro, Dan Bucura – 17.000 lei/lună, echivalentul a 3.500 de euro pe lună, Oana Stănciulescu – 15.000 lei/lună, aproximativ 3000 de euro pe lună și cu voia dumneavoastră ultimul pe listă, celebrul ecrivain, Grigore Cartianu – 12.000 lei/lună, un mezelic de 2.500 euro pe lună. De ce erau plătiți cu sume uriașe este evident citind pozițiile lor vis-a-vis de politică și politicieni. Aveau un singur om în care credeau: Ludovic Orban. Cel care dădeau ordin să fie achitate facturile lunare. Două calități care-l făceau să fie cel mai înalt, cel mai corect, cel mai deștept politician din România.
 
Ca să fie cel mai tare politician, Ludovic Orban plătea din fonduri publice o mână de ziariști care apăreau ca independenți pe la toate televiziunile și cântau aceeași manea de presă, exersată intens și pe rețelele sociale. Un moft politic de vreo 40.000 de euro pe lună
 
Se mai dădeau bani și altora ”organe” de presă, dar măcar acolo se emiteau facturi clare. Astfel Realitatea TV, un bastion pro-Orban și anti-Iohannis, lua partea leului, de 100.000 de euro pe lună, cât RTV, Digi24 și B1TV la un loc. Mai apărea cu sume mici și falimentara revistă Newsweek de România unde se aruncau niște firimituri, parcă vorbim de 3.000 de euro pe lună, puțină consultanță la Kensington, restul era pe prietenie.
 

O situație care în Austria a dus pe 9 octombrie la demisia cancelarului Sebastian Kurz, în România provoacă zâmbete jenate și tăcere din partea colegilor și urlete din partea celor prinși cu mormanul de bani în buzunar. Dar, este de înțeles.

Știți de ce G4 Media a lui Dan Tapalagă și Cristian Pantazi nu a făcut scandal? Pentru că iau în același mod bani de la USR PLUS, Cristian Pantazi fiind consultantul politic al lui Dan Barna, afirmă Dan Andronic.

Pentru că suntem cenzurați pe Facebook ne puteți găsi și pe Telegram și GoogleNews