La mijlocul acestui an, era anunțată în presa de la Kiev și București începerea, din ianuarie 2019, a circulației trenurilor între Suceava și orașul Cernăuți.  Deși distanța dintre cele două orașe este de 92 km,  între cele două țări nu există legături feroviare, cu excepția unui vagon care este atașat săptămânal la trenul spre Kiev. Iată însă că speranțele românilor din Cernăuți privind posibilitatatea de a călători direct în România sunt spulberate. Trenul rămâne doar pe hârtie, deși ministerele de resort din România și Ucraina au semnat în luna mai un protocol privind funcționarea acestui tren, scrie NewsBucovina.

Trenul Suceava-Cernăuți care ar fi trebuit să intre în funcțiune din ianuarie 2019 potrivit unui protocol semnat între ministerele de resort din România și Ucraina nu apare în noul mers al trenurilor.


Potrivit CFR, în ceea ce privește traficul internațional, în noul mers al trenurilor este introdus în grafic un tren nou – trenul Transilvania, pe ruta Cluj Napoca – Viena care circulă zilnic, astfel:-IR 143 Cluj-Napoca (07:35) – Budapesta (14:20/14:40) – Viena (17:21) -IR 144 Viena (10:42) – Budapesta (13:19/13:40) – Cluj-Napoca (22:25).

Este creată o nouă legătură directă între Budapesta și București (via Craiova, Timișoara, Arad, Curtici) cu trenul IR 72/ IR 73 – Traianus, astfel: -IR 72 București Nord (pl. 5.20) – Budapesta Keleti (sos. 18.50 )-IR 73 Budapesta Keleti (pl. 7.10) – București Nord (sos. 23.22).

Astfel, cele două perechi de trenuri pe ruta Suceava-Cernăuți care ar fi trebuit să intre în circulație de la 1 ianuarie 2019 nu sunt incluse în acest nou mers al trenurilor.

În luna mai a avut loc, la Cernăuți, o întâlnire a grupului de lucru pentru Transport și Infrastructură între Ucraina și România sub coordonarea ministrului adjunct al Infrastructurii și pentru Integrare Europeană, Victor Dovgan, delegația română fiind condusă de secretarul de stat în Ministerul Transporturilor din România, Maria Magdalena Grigore.

Discuțiile s-au axat pe dezvoltarea comunicării pe calea ferată și drumuri, în special pe drumurile de legătură cu punctele de frontieră, se preciza în comunicatul transmis după întâlnire.

În document se menționa că în ceea ce privește transportul pe calea ferată, cele două părți au convenit să introducă două perechi de trenuri, respectiv patru trenuri, între Suceava și Cernăuți cu transfer la Vadu Siret, începând de la 1 ianuarie 2019.


Dragă cititorule,
dacă ți-a plăcut acest articol, te rugăm ceva.

De peste 5 ani, ActiveNews este vocea pe care sute de mii de români o primesc în fiecare zi, dar care în același timp fisurează stabilimentul politic și economic care dorește să supună și România.

ActiveNews este un site independent din punct de vedere editorial, ceea ce înseamnă că ne stabilim singuri prioritățile și strategia. Jurnalismul nostru este liber de influențe comerciale și nu este influențat de către moguli, milionari sau acționari.

Nimeni nu-l editează pe editorul nostru. Nimeni nu ne direcționează opiniile.

Aceste aspecte sunt de o importanță critică într-o țară în care mass-media corporatistă face legea. Într-o Românie în care interesele economice ale marilor jucători dictează reacția presei, și nu interesul pe termen lung al acestui popor.

ActiveNews este singurul loc din .ro unde ați putut citi despre fapte și oameni care altfel nu ar fi apărut niciodată pe piața media din România. Știi bine asta.

Am câștigat împreună multe bătălii, văzute și nevăzute, dar Țara are nevoie de mai mult decât simpla noastră supraviețuire. Țara Noastră are nevoie de jurnalism curat, scris cu gândul la valorile pe care le-am primit de la înaintașii noștri. Țara noastră are nevoie de curaj pentru a expune impostura și trădarea, iar pentru asta e nevoie de informație. Informație, nu diversiune sau divertisment.

Implică-te Susține ActiveNews