Deputatul PNL de Ilfov, domnul Daniel Gheorghe, a avut o luare de poziție în Parlament față de propunerile de reformare a planului-cadru din Educație, propuse de comisia ministrului Adrian Curaj.

Acesta a criticat în termeni foarte aspri propunerile comisiei, situându-se pe aceeași linie cu profesorul Mircea Platon, dar și cu alte cadre didactice.

Iată ce a avut de spus Daniel Gheorghe:

"Am trăit să vedem cum un guvern tehnocrat a venit să restructureze mecanismul filozofic și forma de organizare a educației românești în esență, dincolo de aparențe, mergând până la fundamente, așa cum le avem de la Spiru Haret încoace.


A trebuit să vină un ministru cu nume predestinat, domnul tehnocrat Adrian Curaj. Dacă era un alt ministru, probabil mass-media ar fi explodat, dar dumnealui știe mai bine, pentru că este tehnocrat!

Domnul Curaj vine cu câteva idei năucitoare: a făcut o comisie de restructurare a planului cadru compusă din ONG-iști, compusă din persoane abonate la anumite emisiuni de la televizor, din politruci, din indivizi dogmatizați într-o anumită zonă, neo-marxistă bineînțeles și 3-4 personalități academice respectabile. Domnii respectivi sunt folosiți pentru imaginea apărarea așa zisei reforme.

Sistemul nostru de educație, așa cum a fost conceput de Spiru Haret, a fost o inspirație pentru numeroase sisteme de învățământ din Occident, chiar și Japonia. Scoate specialiști în toate domeniile, care ne reprezintă cu cinste în străinătate. Nu înțeleg de ce trebuie restructurat. Pur și simplu, pentru că vrem așa, o țară ca afară. Domnul Curaj să ne învețe cum să trăim, cum să simțim. 

Avem de-a face cu o relativizare cu a întregului mecanism de educație și a principiilor fondatoare ale învățământului românesc. Totul trebuie relativizat, făcută o varză. Să ajungem și noi ca în anumite țări, unde te duci la școală și ieși dogmatizat, unde nu ți se formează caracterul, unde nu ai niciun fel de deprinderi practice. Orele de limba română deranjează, trebuie să vorbim o romgleză, așa cum e la modă acuma. Limba latină, eliminată. Nu contează că are un rol fundamental în medicină, în chimie, în studiul istoriei, al arheologiei. Ora de istorie trebuie scoasă în decor. În locul ei ni se propune educație pentru societate pentru că nu trebuie să deranjăm. Cum să pretindem noi românii că suntem o națiune veche și respectabilă, că suntem un stat național și unitar? Sau Doamne-ferește să mai amintim că am apărat această istorie, 4-500 de ani de pericolul islamic? Cum? Trebuie s-o relativizăm, să învățăm tot felul de stupizenii corect-politice în locul istoriei neamului românesc. Nu contează ce-au făcut personalitățile noastre, trebuie să facem educație pentru drepturile copilului. Pentru ce ne trebuie? Să știe și el cum să facă o plângere penală profesorului, părintelui...Să fie el și ca în Norvegia.

Să facem educație interculturală. Noi, românii, care suntem murdari, vorbim urât, nu respectăm comandamentele care se exprimă din afara țării, trebuie să respectăm ce ni se spune, vine domnul Curaj și ne învață!

Nimic nu contează, nu există nimic în realitate, decât îndoctrinare, dogmă și dorința unora de a reconstrui lumea după chipul și asemănarea unor ideologi fără Dumnezeu, fără identitate, fără cultură și fără moralitate. Au distrus Europa, au însângerat-o, au făcut niște războaie mondiale, dar nu contează. Pentru că totul e din cauza noastră, a naționaliștilor, poate și a cruciaților...

Pur și simplu, să învățăm despre de toate și nimic și să fim așa, îndoctrinați pentru că nu-i așa, totul e frumos, totul e bine, atunci când respectăm ordinele care ni se trasează din afara țării. Sunt uluit de efortul acesta de distrugere al învățământului românesc. Mi s-ar părea corect ca domnul Curaj să-și retragă proiect. E omenește să greșești, chiar și tehnocrații greșesc. Chiar și roboții se mai blochează sau rămân fără baterii. Sau, dacă nu, demisia. Putem merge înainte și fără domnul Curaj".